Serveis mínims per la vaga parcial de metro del 29 d’abril

Dilluns, 29 d’abril, el servei de metro es veurà afectat per la segona jornada de vaga convocada pel comitè de vaga de TMB. Durant les hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16.00 a 20.00 hores), els serveis mínims estableixen la circulació del 40% dels trens, mentre que a les hores vall, a primera hora i última del dia, el servei serà del 20%. La resta del dia, de 10.00 a 16.00 i de 20.00 a 21.35 hores, no hi ha aturades convocades.

26/04/2019 12:21 h

Ajuntament de Barcelona

Els serveis mínims decretats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya en relació amb la vaga de metro del 29 d’abril es mantenen respecte de la primera jornada d’aturades del dia 8.

Serveis mínims al metro durant la vaga parcial dels treballadors de TMB:

  • A les hores punta, de 6.30 a 9.30 i de 16.00 a 20.00 hores, el 40% del servei habitual.
  • De 6.00 a 6.30, de 9.30 a 10.00 i de 21.35 a 23.35 hores, el 20% del servei habitual. 

Ateses les afectacions que es produiran en el servei, es recomana buscar mitjans alternatius per desplaçar-se per la ciutat.

D’altra banda, la convocatòria de vaga afecta també el Telefèric de Montjuïc, que obrirà en horari reduït, d’11.00 a 15.00 hores.

Afectacions derivades de l’amiant

Un dels punts que negocien la direcció i el comitè d’empresa és l’afectació de la salut de les persones treballadores per l’amiant, material que es troba en algunes instal·lacions i alguns combois del metro.

El pla de gestió de materials amb contingut d’amiant es desenvolupa d’acord amb el que preveu la llei, amb el màxim rigor i en diàleg permanent amb els afectats i la representació de la plantilla, seguint els protocols de salut laboral i en contacte amb l’Agència de Salut Pública.

TMB està destinant tots els recursos necessaris per identificar, confinar i retirar posteriorment els materials dels vehicles i de les instal·lacions de la xarxa de metro que contenen amiant. A més, s’ha iniciat el procés de compra de 42 trens de 5 cotxes cadascun per substituir els trens més antics (de les sèries 3000 i 4000), que constitueixen la majoria dels combois de l’ L1 i l’L3.

Un cop substituïts els trens més antics, d’aquí a quatre anys el 95% de l’amiant inventariat haurà estat retirat o encapsulat.

Etiquetes associades a la notícia