Adaptació de les mesures de mobilitat a la fase 1

Dilluns, 25 de maig, amb l’entrada de la ciutat a la fase 1, s’adapten les mesures de mobilitat aplicades durant l’estat d'alarma i en previsió d’un nou augment dels desplaçaments: s’incrementarà l’oferta de transport públic, acabarà la flexibilització de les zones de càrrega i descàrrega, es reprendrà el control i la sanció de l’estacionament a l’Àrea i entraran en vigor les noves tarifes ambientals.

23/05/2020 14:12 h

Ajuntament de Barcelona

En les últimes setmanes ja hi ha hagut una recuperació progressiva de la mobilitat, i amb el canvi de fase s’han adaptat les mesures següents:

Més oferta de transport públic

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incrementarà l’oferta per adaptar-se a les necessitats. L’oferta a la xarxa de metro tornarà a incrementar-se fins al 92% en la franja punta del matí, mentre que la mitjana diària serà del 83%. Pel que fa als autobusos, la mitjana de circulacions serà del 70%, amb increments de fins al 80% en les línies d’altes prestacions en les hores punta.

Pel que fa a la resta de transport públic, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) donarà una oferta global del 80% de mitjana, amb valors de 100% en hora punta; Rodalies Renfe, del 94%, i al Tram serà del 80% amb valors del 100% en hora punta a la xarxa Trambaix. El bus metropolità de l’AMB i el bus interurbà de la Generalitat de Catalunya tindran una oferta del 80% de mitjana i del 50% a la xarxa nocturna, i el bus urbà AMTU ha fixat una oferta d’entre el 80 i el 100% segons el municipi.

Compliment de la normativa habitual de càrrega i descàrrega

En relació amb el trànsit privat i amb la distribució de les mercaderies, amb el canvi de fase es recupera la normativa habitual i vigent.

Es reprèn el control del compliment de la normativa d’estacionament en superfície

Es torna a instaurar el compliment de la normativa d’estacionament, i, a la vegada, entren en vigor les noves tarifes ambientals d’Àrea, que tenen en compte les etiquetes ambientals a l’hora de determinar el preu de l’estacionament a la via pública.

Implantació de les noves tarifes ambientals

Les noves tarifes ambientals incorporen els criteris definits per la Direcció General de Trànsit (DGT) per valorar el nivell de contaminació dels vehicles que estacionin tant a l’Àrea Blava com a l’Àrea Verda d’ús forà:

  • Els vehicles de 0 emissions podran estacionar de manera gratuïta a l’Àrea Blava pel temps màxim estipulat. Pel que fa als residents, tots els que tinguessin atorgada la bonificació de 0,20 euros per bona conducció abans del 31 de desembre de 2019 continuaran gaudint-ne durant tot el 2020.
  • L’Àrea Blava es regularà també en la franja del migdia, de 14.00 a 16.00 hores. A més, es penalitzarà la mala utilització del servei, i es revisarà l’import de cancel·lació de denúncia, que passa de 7 a 9 euros.
  • S’actualitzen les tarifes de l’Àrea Zona Bus, destinada a la parada i l’estacionament d’autocars a la via pública. L’augment s’aplica tant en places blaves A com en places blaves B, i en tots dos casos els autocars que tinguin etiqueta Eco obtindran una bonificació del 100%.
  • S’incrementa la tarifa a la plataforma logística del Park Güell (18 euros per 90 minuts) i als aparcaments BSM de l’Estació d’Autobusos Barcelona Nord, moll d’Espanya i Garcia Fària, amb diferències entre la tarifa diürna i la nocturna.

Conclou la instal·lació dels nous parquímetres

Aquestes modificacions coincideixen amb l’acabament de la instal·lació dels 2.073 nous parquímetres, que aporten millores a l’usuari i un disseny més modern i accessible i amb tecnologia contactless.

Etiquetes associades a la notícia