Lots alimentaris a domicili per a les persones més vulnerables de la ciutat

La campanya “Cistella contra la Covid-19” mobilitzarà 220 tones de menjar per evitar que persones grans, persones amb malalties cròniques i persones confinades i afectades per la Covid-19 hagin de sortir de casa per anar a comprar, i reduir així el risc de contagi. El lot també inclourà recomanacions sanitàries.

23/04/2020 18:46 h

Districte Horta-Guinardó

Durant aquesta setmana es començaran a repartir els 20.000 lots amb productes alimentaris, informació sobre els serveis municipals relacionats amb la Covid-19, recomanacions sanitàries i dades de serveis de venda d’alimentació a domicili a cada barri a persones de més de 70 anys, persones amb malalties cròniques i persones confinades afectades per la Covid-19.

Les persones que rebran aquest paquet s’han identificat a través d’una enquesta telefònica i de processos de seguiment dels centres d’atenció primària i dels serveis socials municipals, i també a través d’entitats de persones malaltes. La iniciativa prioritza les persones que no disposen d’una xarxa familiar o veïnal que els pugui anar a comprar.

Els lots contenen pasta seca, brou, arròs, salsa de tomàquet, fruita i verdures fresques, paté, galetes, crema de cacau, fruita seca, sucs de fruita, llet, begudes vegetals i iogurts.

Acció conjunta i desinteressada de voluntaris, administracions i empreses

La iniciativa la coordinen l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i l’empresa de màrqueting esportiu Line Sport.

Les empreses d’alimentació que hi han aportat gratuïtament els productes alimentaris envasats són Pastas Gallo, Idilia Foods, Grupo Adam Foods, Nestlé, Hero España, Danone, BonÀrea Agrupa, Arroz SOS, Liquats Vegetals, Llet Nostra i PepsiCo.

Mercabarna i dues cooperatives del Parc Agrari del Baix Llobregat, la Cooperativa Agrària del Prat de Llobregat i la Santboiana, hi aporten fruita i hortalisses locals i de temporada. La Cooperativa TEB col·labora amb el projecte empaquetant els productes frescos. Packaging Cluster hi ha aportat les 20.000 caixes i el material necessari per poder preparar els lots.

La distribució dels aliments es fa a través del servei de Correus, que assumeix els costos de la distribució i té un equip de voluntaris propis.

Etiquetes associades a la notícia