A causa d'una incidència tècnica és possible que en alguns serveis es produeixin talls puntuals.

Disculpeu les molèsties que aquesta incidència us pugui ocasionar.

Més de 88.000 persones ateses pels serveis socials municipals durant el 2020

Màxim històric d’activitat dels serveis socials de la ciutat amb 88.375 persones ateses en un any marcat per la crisi econòmica i social per la pandèmia de la covid-19. Aquesta xifra suposa un augment de l’11% respecte al nombre de persones que es van atendre el 2019. Nou Barris i Ciutat Vella han estat els districtes on s’ha registrat un volum més alt d’atencions.

19/02/2021 16:03 h

Ajuntament de Barcelona

De les 88.375 persones ateses, un 32% no havia acudit mai als serveis socials municipals o feia més d’un any que no ho feia. El 64% van ser dones i el 36% restant homes.

En total, es van donar ajudes extraordinàries, la majoria per cobrir necessitats bàsiques com l’alimentació o l’habitatge, per valor de 46,6 milions d’euros. D’aquest import, 14,9 milions d’euros corresponen als ajuts del fons extraordinari Covid, i els 31,5 milions d’euros restants formen part dels ajuts d’emergència atorgats pels centres de serveis socials i les despeses d’allotjament d’urgència. Aquests 31,5 milions d’euros representen un increment del 140% respecte al nombre d’ajuts que es van concedir l’any 2019.

Pel que fa al dret a l’alimentació, es van reforçar els serveis que ja funcionaven a la ciutat i se’n van crear de nous, amb 929.204 àpats servits a domicili i diverses col·laboracions amb entitats del tercer sector, que encara es mantenen, per atendre 68.506 persones.

Nou Barris i Ciutat Vella, els districtes on s’han fet més atencions 

Per fer front a l’increment de la demanda, l’Institut Municipal de Serveis Socials va reforçar temporalment els 40 centres de serveis socials amb 28 treballadores més. El reforç professional i l’adaptació a les restriccions amb més atenció telemàtica han permès que el temps d’espera per a la primera atenció s’hagi reduït en un 28%; el temps d’espera actual per a la primera atenció ha passat de 21,34 dies a 15,36.

Com a evidència de la necessitat d’adaptació que van tenir els serveis socials, entre el gener i l’abril es van fer 19.161 atencions presencials i domiciliàries, mentre que la resta de l’any es van fer 28.373 atencions presencials, 201.957 atencions telefòniques i 1.969 visites a domicili. Els dos districtes on es va registrar més volum d’activitat van ser Nou Barris, amb 38.005 atencions, i Ciutat Vella, amb 36.187 atencions.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades