Les dones i els joves guanyen presència en el Mobile World Congress

La comunitat tecnològica i innovadora es reuneix a Barcelona per participar en la catorzena edició del Mobile World Congress (MWC), un esdeveniment mundial que enguany se centra en la connectivitat intel·ligent i l’impacte de la tecnologia en la societat. A més, el MWC es complementa amb propostes adreçades a l’emprenedoria i al públic jove com el saló Four Years From Now (4YFN) o el Youth Mobile Festival (YoMo).

25/02/2019 17:56 h

Mireia Alonso

El MWC comença la catorzena edició amb xifres de rècord: una previsió de més de 107.000 assistents, 120.000 metres quadrats d’espai expositiu i 2.400 expositors de l’àmbit de la innovació, l’avantguarda i la creativitat tecnològica participen del 25 al 28 de febrer en el Mobile World Congress (MWC). Durant quatre dies l’ecosistema digital de la ciutat dona la benvinguda a professionals, empreses emergents i consolidades i institucions d’arreu del món per posar en comú idees i projectes i explorar el potencial de Barcelona com a pol referent en tecnologia del futur.

A més, a través del Tour 5G divuit professionals i representants de la petita i mitjana empresa de Barcelona podran conèixer millor la tecnologia 5G i les seves aplicacions per implementar-les en cadascuna de les propostes de negoci.

Presentació de l’i.lab

Durant el MWC es presentarà el projecte publicoprivat i.lab, el laboratori per accelerar la innovació urbana, sostenible i social que s’ha posat en marxa a Barcelona i que té la seu a Ca l’Alier. L’objectiu del laboratori és promoure la investigació col·laborativa entre les institucions i els sectors privat, acadèmic i social. El llançament de l’i.lab arriba acompanyat de dos reptes en fase d’experimentació sobre mobilitat i sobre l’apoderament de les dones a la indústria tecnològica.

4YFN, punt de trobada de l’emprenedoria

El saló 4YFN reuneix l’ecosistema emprenedor local i internacional en un esdeveniment referent per a les empreses emergents que cerquen contactes, clients potencials, inversió o projecció internacional. Amb aquests objectius, Barcelona Activa ha seleccionat una vintena d’empreses emergents barcelonines d’àmbits tan diversos com la biomedicina, la música, els jocs, la gastronomia o l’audiovisual per incentivar la seva activitat i coneixements en el mercat local i internacional.

Com a novetat, enguany es presenta el Barcelona Discovery Programme, una iniciativa adreçada a deu empreses emergents internacionals que estan interessades a formar part de l’ecosistema econòmic i tecnològic de la ciutat. El programa s’adequa a les necessitats de cadascuna de les empreses participants, que inclou l’elaboració d’agendes de negoci a mida, l’aprenentatge sobre l’ecosistema emprenedor de la ciutat i el coneixement d’experiències reals d’empreses estrangeres que s’han implantat a la ciutat.

YoMo, tecnologia i educació

Del 26 de febrer al 2 de març torna a Barcelona el Youth Mobile Festival (YoMo), adreçat a més de vint mil joves i educadors i educadores que volen explorar el potencial de les carreres tecnològiques. Tallers interactius, espectacles de teatre en viu i desenes d’activitats pràctiques per apropar-se a la tecnologia de manera educativa i engrescadora.

Women4Tech

Per tercer any consecutiu el MWC dedica un espai a analitzar i potenciar el paper de les dones en la indústria tecnològica i incentivar les polítiques equitatives en el sector. La programació del Women4Tech inclou conferències, sessions de mentoria, visites guiades per la fira i tallers interactius durant els quatre dies del MWC.

Etiquetes associades a la notícia

Notícies relacionades