Implicació veïnal i comunitària en la transformació de la Rambla

El Govern municipal reprèn el contacte amb els agents de la Comunitat Rambles, que van participar en el procés del mandat passat per definir la transformació global del passeig. La transformació urbanística del primer tram on s’actuarà inclou la modificació del traçat de l’avinguda de les Drassanes i la continuïtat de la Rambla fins a Colom.

31/01/2020 09:36 h

Districte Ciutat Vella

L’Ajuntament de Barcelona ha celebrat aquest dimecres la primera sessió del mandat amb la Comunitat Rambles, un col·lectiu heterogeni i obert format pels agents implicats en el procés de transformació global del passeig en clau urbanística, cultural, veïnal i comunitària. Aquest procés es va dur a terme el mandat anterior, després d’un concurs internacional, liderat per l’equip interdisciplinari de Km-Zero, que va elaborar un projecte que estableix les bases de la transformació del passeig d’una manera col·lectiva amb la ciutadania i amb entitats i agents diversos vinculats a la Rambla.

La Comunitat Rambles convocada aquest dimecres dona continuïtat, doncs, al procés col·lectiu del mandat anterior.

En aquesta primera trobada el Govern municipal ha donat compte de la feina que s’està fent perquè aquest 2020 es pugui aprovar el projecte d’urbanització de la Rambla i, a començaments del 2021, puguin començar les obres del primer tram. També s’hi ha donat a conèixer una proposta de dinamització cultural i un nou estudi encarregat a Barcelona Regional sobre els residents i els habitatges del passeig.

Primer tram: reurbanització entre Colom i Santa Madrona

L’execució de la reurbanització de la Rambla està definida en cinc trams, tal com quedava estructurada en l’avantprojecte elaborat per Km-Zero. En línies generals, el nou traçat de la Rambla tindrà un sol carril de circulació de 3,50 metres d’amplada per sentit, per al pas de vehicles de servei, bicicletes i autobusos, i s’ampliarà el passeig central entre 0,8 i 1,5 metres per costat, sempre que això sigui possible tenint en compte la geometria irregular del traçat i la definició d’un cordó de serveis en diversos trams per a càrrega i descàrrega regulada.

A més, es preveuen tres espais majors (Moja–Betlem, pla de l’Ós – Liceu, pla del Teatre – Teatre Principal), que, atesa la seva singularitat, es configuraran com a espais o places per atendre la repercussió que hi tenen els edificis emblemàtics i rellevants i com a punts principals d’encreuament dels barris del Gòtic i del Raval.

El primer tram que es reurbanitzarà, el projecte executiu del qual es troba en fase de redacció, serà el corresponent al tram entre Colom i Santa Madrona, que, més enllà dels espais majors, és on es produirà la remodelació més important de la Rambla. La previsió, anunciada en la trobada amb la Comunitat Rambles, és enllestir els tràmits previs aquest 2020 i iniciar les obres d’aquest tram el 2021.

Etiquetes associades a la notícia