Us informem que per tasques de millora en les infraestructures tecnològiques de l'Ajuntament de Barcelona, aquest cap de setmana la Seu Electrònica, Guia BCN, l'Oficina Virtual de Tràmits, el Servei d'Atenció en Línia al Ciutadà i l'Agenda 500 estan fora de servei. També es poden veure afectats altres serveis d'aquest web.

L'horari previst d'aquesta actuació és fins aquest dilluns, a les 00.00 hores.

Disculpeu les molèsties que us puguem ocasionar.

Veus i música per a la integració social

09/02/2016 08:22 h

Max Ledo

Gràcies al projecte Vozes, que va néixer tot just fa deu anys, prop de 450 nens tenen l’oportunitat de gaudir de la música de forma col·lectiva i com a element integrador.

Va ser l’any 2006 quan es va presentar oficialment el cor del projecte Vozes, tot just l’inici d’un camí que els ha conduït a fer de la música una eina clau per a la integració social. Actualment, deu anys després del naixement de l’escola, Vozes arriba a prop de 450 nens d’entre 4 i 17 anys.

L’equip de Vozes desenvolupa la seva tasca, desinteressada, principalment a Nou Barris, a l’Espai Jove Les Basses. És aquí on cada setmana fan classes de música per a tots els gustos i per a nens de diferents edats, des de cant coral fins a classes per aprendre a tocar instruments de vent o de corda. I tot, per formar col·lectivament una orquestra simfònica. A més, també s’hi fan tallers per donar a conèixer la música tradicional catalana, per exemple.

L’objectiu principal del projecte és la inclusió, donar una oportunitat a tots els infants que no l’han tingut. I en aquest cas, a través de la música. Hi ha qui encara recorda com va ser la primera vegada que va tocar un instrument: “Vaig al·lucinar, perquè mai no m’havien parlat d’aquest instrument. Em va fer bastanta il·lusió tocar-lo”, explica Fredrick Onwudiegwu, que amb tretze anys toca el violoncel.

A més de les classes i dels tallers musicals, els integrants de Vozes també participen en concerts, en aquest cas amb l’orquestra que formen plegats. A més, estan oberts a qualsevol proposta que empri la música com a mitjà per fomentar la participació dels seus alumnes, i per exemple, alguns grups també han participat en un concurs musical.

Un projecte amb arrels veneçolanes

El director i fundador de Vozes és Pablo González, un veneçolà que va importar la idea directament del seu país. González formava part del Sistema d’Orquestres Juvenils i Infantils de Veneçuela, que acosta la música a joves sense recursos. I amb aquesta premissa va néixer a Barcelona aquest projecte, que vol “créixer al màxim possible i intentar incloure el màxim de nens i nenes”, explica en Pablo.