You are here

Barcelona Activa rep quatre reconeixements de les Nacions Unides per la feina feta durant la covid-19

Empresa. Destaquen el compromís amb la responsabilitat social, l’Agenda 2030 i els objectius de desenvolupament sostenible.

Les Nacions Unides reconeixen les bones pràctiques i les solucions de Barcelona Activa en quatre iniciatives aplicades en matèria laboral, social i econòmica durant la crisi provocada per l’emergència sanitària.

El Pacte Mundial de les Nacions Unides, en el marc de la campanya “Accions d’impacte per combatre els efectes de la covid-19”, ha valorat la contribució de Barcelona Activa per frenar els impactes negatius de la crisi sanitària, donar suport a les persones treballadores i facilitar la continuïtat de les organitzacions per a una recuperació ràpida de l’economia. Aquestes són les decisions que s’han reconegut:

Reducció de l’impacte negatiu en l’activitat de les empreses

Es destaca la normativa que ha aplicat Barcelona Activa durant el període d’estat d’alarma per la covid-19, destinada a reduir l’impacte negatiu en l’activitat de les empreses que tenen contractes i prestacions de serveis vigents amb l’Administració pública, que ha permès:

  • Garantir la continuïtat de les empreses en la prestació dels serveis essencials.
  • Vetllar per la salut de les persones treballadores.
  • Garantir la liquiditat de les empreses contractades i l’estabilitat laboral, indemnitzant els serveis no realitzats o pagant per avançat els serveis que es realitzaran després de l’estat d’alarma, sempre que l’empresa no hagi sol·licitat un ERTO.
  • Mantenir més del 60% dels contractes no vinculats a serveis essencials però que s’han de prestar a distància.

Digitalització i adaptació dels serveis públics

Barcelona Activa ha treballat per digitalitzar i adaptar els seus serveis, per exemple:

  • L’assessorament en línia en matèria d’ocupació, emprenedoria, empreses i entitats.
  • L’oferta formativa virtual, que ha triplicat les inscripcions habituals durant el període de l’estat d’alarma.
  • L’adaptació dels punts de defensa dels drets laborals, que han reforçat l’assessorament telemàtic davant l’increment de sol·licituds pels casos relacionats amb els ERTO. Han atès gairebé dues mil consultes.

Assessorament i seguiment en línia de les cases d’oficis

Es valora la feina per mantenir la formació en les cases d’oficis. S’ha fet assessorament i seguiment en línia i s’ha facilitat que l’alumnat hagi pogut acabar el curs sense perdre contingut i mantenint els hàbits i rutines diàries. A més:

  • S’ha reforçat la formació amb exercicis i recursos visuals.
  • S’han cedit equips informàtics als i les alumnes amb menys recursos perquè poguessin seguir la formació.

Coordinació de la fabricació de 300.000 mascaretes per als professionals dels serveis essencials municipals

Amb el lideratge de Barcelona Activa i la implicació d’empreses i particulars de la xarxa local, s’han produït 300.000 mascaretes destinades al personal de serveis essencials no sanitaris. Aquesta col·laboració ha permès, també:

  • Potenciar el teixit empresarial local.
  • No dependre de mercats exteriors.
  • Mantenir l’ocupació en empreses i entitats del sector tèxtil en un moment de dificultats econòmiques per la manca de demanda i l’aturada del consum.

Guardó a la IT Academy

D’altra banda, la IT Academy, de Barcelona Activa, també ha rebut un reconeixement: el distintiu IP22@, que atorga el 22@Network BCN per donar suport i visibilitat a projectes d’alta qualitat i innovadors.