You are here

L’aeroport de Barcelona inicia la recuperació del trànsit internacional

Després de tres mesos d’activitat mínima per la Covid-19, les connexions aèries internacionals tornen a l’aeroport de Barcelona.

Després de tres mesos d’activitat mínima per la Covid-19, les connexions aèries internacionals tornen a l’aeroport de Barcelona. A partir de finals de juny i inicis de juliol es recuperen de forma progressiva les rutes aèries per Europa i altres destinacions intercontinentals.

La crisi sanitària provocada per la Covid-19 ha impactat fortament la majoria d’indústries. El turisme i la indústria aèria són, sens dubte de les més perjudicades ja que, durant tres mesos, s’han interromput gairebé la totalitat dels seus serveis. Els passatgers internacionals han pràcticament desaparegut, molts aeroports han perdut connexions i els seus vols s’han limitat a avions de càrrega.

Vols a Espanya i Europa

Ara, que ens acostem a la Fase 3 de la desescalada a Barcelona, l’Aeroport de Barcelona dibuixa el seu pla de recuperació del trànsit internacional amb l’anunci dels primers vols que s’implementaran en l’era del post-confinament de Covid19.

De forma gradual, l’aeroport Josep Tarradellas-Barcelona El Prat ja ha començat a incorporar els vols domèstics i europeus des del mes de juny, i les connexions internacionals es comencen a re-establir progressivament a principi de juliol.

  • Iberia i Vueling són les principals aerolínies que operen vols nacionals a Espanya i ambdues companyies ja han confirmat que restabliran els seus vols a partir de juliol. Aquest mes Iberia oferirà vols per, com a mínim, 40 destinacions a Espanya i a Europa; mentre que a l’agost preveu pujar fins als 53.
  • Vueling oferirà fins a 72 rutes a destinacions nacionals i europees. La companyia que té com a principal base d’operacions l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat confirma que reprendrà les connexions amb França, Itàlia, Regne Unit, Portugal, Holanda, Bèlgica, Suïssa i Països Nòrdics.
  • L’operadora Air France-KLM-Delta també tornarà a oferir vols de Barcelona a París i Amsterdam previsiblement des de finals de juny, dos grans hubs de connectivitat intercontinental.

Destinacions internacionals

Iberia ha anunciat la seva intenció de recuperar les rutes de llarg radi tan aviat la situació de la pandèmia ho permeti i quan s’aixequin les restriccions tant a Espanya com a la resta de països on vola.

Per la seva part, Etihad Airways ja havia començat a volar amb 3 freqüències setmanals entre Barcelona i Abu Dabi des de finals de maig.  Per alta banda, Qatar Airways ha comunicat que restablirà les seves connexions internacionals amb rutes fins a 80 destinacions en la campanya d’estiu de juliol i agost, mentre que a la temporada d’hivern preveu augmentar fins a 100.

Per concloure, caldrà esperar a conèixer quines mesures prenen els corresponents països a l’hora de rebre passatgers espanyols i adaptar-se a les recomanacions que s’impulsin a nivell europeu en matèria de trànsit aeri.

La important tasca del CDRA

El trànsit a l’aeroport va assolir un nou rècord l’any 2019 amb un total de 52,6 milions de passatgers. Es probable que es trigui temps en assolir aquestes xifres. Alguns estudis preveuen que el trànsit aeri no arribarà als nivells pre-crisi coronavirus fins l’any 2022-23.

L’any 2005 AENA, Aeroports de CatalunyaGeneralitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, i la Cambra de Comerç de Barcelona  van crear el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) amb l’objectiu de posicionar Barcelona al mapa mundial de rutes aèries de llarg recorregut. En els anys que porta de funcionament va aconseguir passar de les 16 rutes intercontinentals existents el 2005 fins a les 47 destinacions abans de l’esclat de la crisi del Covid19. En la recuperació de la connectivitat intercontinental el CDRA està cridat a tenir novament un protagonisme clau.