You are here

Actualitzat 06/2018

Document que demostra on i amb qui està empadronada una persona a Barcelona.

Vocabulari
  • Què has de saber?
  • Com has de fer el tràmit?

És GRATUÏT

NO CADUCA.

La VALIDESA VARIA en funció del tràmit pel qual s'hagi sol·licitat

Es pot sol·licitar en QUALSEVOL MOMENT.

Pot ser necessari per efectuar altres tràmits

Es pot tramitar PRESENCIALMENT, TELEMÀTICAMENT i TELEFÒNICAMENT

Què és?

El volant de convivència és un document que demostra on i amb qui està empadronada una persona a Barcelona en el moment de la sol·licitud.

Què és important saber?

El document no caduca. Tot i així, com que acredita la convivència en un moment del temps específic, en funció del tràmit que hagis de fer pot ser que te'l demanin amb un període de validesa concret.

També pots consultar el web oficial del tràmit, disponible en català i castellà

Per què és important sol·licitar-lo?

És un tràmit necessari per efectuar altres tràmits si necessites acreditació expressa de la convivència, com ara la preinscripció i matriculació en centres educatius.

A qui s'adreça?

S'adreça a totes les persones que estiguin inscrites en el padró de la ciutat de Barcelona.

Qui l'ha de sol·licitar?

Qualsevol persona de més de 18 anys pot demanar el seu volant de convivència.

En cas de sol·licitar-lo presencialment, a banda del seu volant de convivència, les persones majors d'edat poden demanar:

  • El volant de convivència de les persones que estan empadronades al seu domicili.
  • El volant de convivència de qualsevol altra persona major d'edat, sempre que es tingui la seva autorització expressa.
Quins requisits has de complir?
  • Has d'estar empadronat a la ciutat de Barcelona
  • Has de ser major d'edat
Quin és l'organisme responsable del tràmit?
Quins consells i suggeriments poden ajudar-te?
  • L'Oficina d'Atenció Ciutadana de la plaça de Sant Miquel ofereix servei d'atenció presencial en els idiomes següents: anglès, francès, àrab, urdú, llengua de signes, català i castellà. L'horari d'atenció és de dilluns a dissabte de 8.30 a 20.00 hores (exceptuant el mes d'agost, en què l'horari dels dissabtes és de 9.00 a 14.00 hores).
  • Per qüestions de confidencialitat:
    • No es poden sol·licitar volants de convivència de persones menors d'edat si no s'hi conviu.
    • En cap cas es pot emetre un volant de convivència a nom d'un o una menor no emancipat, sempre s'emetrà a nom de la persona que el sol·licita.

Com has de fer el tràmit?

Telemàtic
Telefònic
Presencial

DISPOSO DE CERTIFICAT DIGITAL
1
2
3
Has d'obtenir el certificat digital

Per poder efectuar la sol·licitud de manera telemàtica, has d'obtenir prèviament el certificat digital.

Per conèixer el tràmit vinculat a l'obtenció del certificat digital, accedeix a la informació del tràmit on es descriuen tots els detalls de com obtenir-lo.

Següent
Accedeix al portal i tria el tipus de document que vols tramitar (volant de convivència)

Accedeix al portal del tràmit, registra't mitjançant el certificat digital i escull el tipus de document que vols sol·licitar. En aquest cas, has d'escollir l'opció “volant de convivència”.

Documentació

No cal que aportis cap documentació.

Següent
Accedeix a la teva carpeta per imprimir el volant

Un cop feta la sol·licitud, pots imprimir personalment el volant de convivència accedint a la teva carpeta.

NO DISPOSO DE CERTIFICAT DIGITAL
1
Emplena el formulari

Has d'accedir al formulari, emplenar-lo i confirmar-ne les dades

L'accés està únicament en català i castellà.

Documentació

No cal que aportis cap documentació.

1
2
Truca i facilita les dades

Per efectuar la sol·licitud, has de trucar al Telèfon d'Informació i Tràmits de l'Ajuntament de Barcelona. Si truques des de la ciutat de Barcelona, el telèfon és el 010. En la mateixa trucada, has de facilitar les dades de la persona interessada a sol·licitar el volant de convivència.

Telèfon d'Informació i Tramitació: 010

L'atenció telefònica està disponible en anglès, francès, castellà i català.

Documentació

No cal que aportis cap documentació.

Següent
Rebràs el volant de convivència

Un cop feta i confirmada la sol·licitud, rebràs el volant de convivència per correu postal ordinari al domicili d'empadronament. El termini aproximat per rebre el document és de set dies hàbils des de la data de petició.

1
2
3
Demana cita prèviament i recopila la documentació

Per efectuar la sol·licitud, cal que concertis cita prèviament accedint al tràmit "Cita amb l'Ajuntament de Barcelona"

L'accés per sol·licitar cita prèviament està únicament en català i castellà.

Per sol·licitar cita, hauràs d'escollir l'oficina d'acord amb les teves preferències:

Llocs on pots fer el tràmit

  • Oficina d'Atenció Ciutadana de la plaça de Sant Miquel
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de Ciutat Vella
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de l'Eixample
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de Sants-Montjuïc
  • Oficina d'Atenció Ciutadana de la Marina
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de les Corts
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de Sarrià - Sant Gervasi
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de Gràcia
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte d'Horta-Guinardó
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de Nou Barris
  • Oficina d'Atenció Ciutadana de Zona Nord
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de Sant Andreu
  • Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de Sant Martí

Abans del dia de la cita, consulta i prepara la documentació que et requeriran per obtenir el volant de convivència.

Documentació
  • La documentació per a la tramitació presencial ha de ser original i en suport paper, llevat que s'indiqui el contrari.
  • Els documents s'accepten en els idiomes oficials: català i castellà. En cas contrari, s'haurà d'aportar l'original i la traducció feta pel consolat o per un traductor o traductora acreditat per fer traduccions oficials (traductor o traductora jurat).
  • Si tens una autorització que permet inscriure altres persones majors d'edat i/o d'unitats familiars diferents, només té una validesa d'un mes a partir de la data que consti en el document.
En cas que el o la sol·licitant demani el seu volant o el de persones majors d'edat empadronades al seu domicili
  • Document d'identificació personal en vigor (nota: contingut en format desplegable)
    • Persones originàries de la resta de països: targeta de residència o passaport, en vigor.
    • Persones de la Unió Europea, Suïssa, Noruega, Islàndia o Liechtenstein: targeta de residència, passaport, document d'identitat del país d'origen o certificat NIE (número d'identitat d'estranger) juntament amb el passaport, en vigor.
    • Persones espanyoles: DNI, passaport o permís de conduir, en vigor.
  • Documentació per a les persones autoritzades (nota: contingut en format desplegable)
    • Fotocòpia del document d'identificació personal de la persona autoritzant.
    • Document d'identificació personal de la persona autoritzada.
      • Persones espanyoles: DNI, passaport o permís de conduir, en vigor.
      • Persones de la Unió Europea, Suïssa, Noruega, Islàndia o Liechtenstein: targeta de residència, passaport, document d'identitat del país d'origen o certificat NIE (número d'identitat d'estranger) juntament amb el passaport, en vigor.
      • Persones originàries de la resta de països: targeta de residència o passaport, en vigor.
  • Autorització expressa degudament signada (document original)
En cas que el o la sol·licitant sigui el pare o la mare del o la menor i no convisqui amb ell o ella
  • Document d'identificació personal en vigor del o la menor
    • Persones espanyoles de més de 14 anys: DNI o passaport.
    • Persones espanyoles de menys de 14 anys: llibre de família o certificat de naixement i, si en tenen, DNI o passaport.
    • Persones estrangeres: targeta de residència o passaport o document d'identitat del país d'origen (aquest darrer document només si pertanyen a la Unió Europea, Suïssa, Noruega, Islàndia o Liechtenstein).
      • Si a la documentació del o la menor no surten totes les dades dels progenitors, caldrà aportar el següent: llibre de família (si en tenen al seu país) o inscripció de naixement o passaport dels pares on constin incloses totes les dades del o la menor.
  • Document d'identificació personal del pare o la mare
    • Persones espanyoles: DNI, passaport o permís de conduir, en vigor.
    • Persones de la Unió Europea, Suïssa, Noruega, Islàndia o Liechtenstein: targeta de residència, passaport, document d'identitat del país d'origen o certificat NIE (número d'identitat d'estranger) juntament amb el passaport, en vigor.
    • Persones originàries de la resta de països: targeta de residència o passaport, en vigor.
    • Llibre de família o del certificat literal de naixement.
    • Consentiment escrit, amb signatura original, del pare o la mare que conviu amb el o la menor.

 

En cas que el o la sol·licitant sigui el pare o la mare del o la menor i no convisqui amb ell o ell
  • Document d'identificació personal tant de la persona incapacitada com del o la representant legal (nota: contingut en format desplegable)
    • Persones originàries de la resta de països: targeta de residència o passaport, en vigor.
    • Persones de la Unió Europea, Suïssa, Noruega, Islàndia o Liechtenstein: targeta de residència, passaport, document d'identitat del país d'origen o certificat NIE (número d'identitat d'estranger) juntament amb el passaport, en vigor.
    • Persones espanyoles: DNI, passaport o permís de conduir, en vigor.
  • Resolució judicial i acta judicial d'acceptació del càrrec del o la representant legal
Següent
Adreça't al lloc indicat i lliura la documentació requerida

El dia de la cita, has d'adreçar-te al lloc indicat en la cita prèvia, facilitar les dades de les persones que es volen inscriure i lliurar la documentació requerida.

Pots consultar la documentació necessària en el primer apartat del procés (1. Concerta una cita prèviament i recopila la documentació > Documentació).

Següent
El volant de convivència es dona al moment

El volant de convivència el rebràs en el mateix moment de la cita.

Informació important

Els tràmits solen canviar amb freqüència. Per això, únicament és aplicable el que disposa la normativa vigent en el moment de fer el tràmit en qüestió.