A la Zona Franca, en metro

30/01/2020 - 16:13

Mobilitat i transports. L'estació de Zona Franca de la línia L10Sud de metro es posarà en marxa el proper dissabte 1 de febrer a les 15.00 hores.

Es preveu que la nova estació doni servei a unes 3.600 persones al dia, la majoria d'elles treballadors i treballadores de les empreses, indústries, institucions, i també del port de Barcelona, que hi ha a l'entorn del carrer A. D'aquesta manera, a partir d'ara podran accedir més fàcilment a la seva feina en aquest polígon industrial des de qualsevol punt de Barcelona.

El metro arriba per primera vegada a la Zona Franca. Ho farà aquest dissabte, 1 de febrer, a partir de les 15.00 hores, quan l’estació de metro de la Zona Franca de l’L10Sud obri les seves portes aconseguint així una fita històrica: és la primera vegada que un transport públic d’alta capacitat arriba a la Zona Franca, el pol industrial més important de Barcelona.

Es preveu que doni servei diari a unes 3.600 persones, la majoria d’elles treballadors i treballadores de les empreses, indústries, institucions, i també del port de Barcelona, que hi ha en aquest entorn. Així, a partir d’ara podran accedir més fàcilment a la seva feina des de qualsevol punt de Barcelona gràcies a aquesta nova estació.

Es tracta de la vuitena parada de l’L10Sud que es posa en funcionament i la primera de les quatre parades que hi haurà al viaducte del carrer A, principal eix viari del polígon industrial més gran de Barcelona. En aquest sentit també és la primera estació elevada en superfície de les 159 estacions que des de dissabte conformaran la xarxa de metro barcelonina.

L’obertura al públic serà dissabte a les 15.00 hores, després de l’acte institucional d’inauguració.

Des de tot arreu a la feina

Els accessos a la nova estació es troben situats al centre del mateix carrer A, entre els carrers 1 i 2, al districte de Sants-Montjuïc. A la seva zona d’influència hi ha les seus centrals de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), oficines del Consorci de la Zona Franca, nombroses naus d’empreses i alguns equipaments, a banda d’una de les entrades al recinte del port.

Aquesta serà la tercera ampliació de l’L10 Sud, que es va obrir inicialment amb cinc estacions (de Foc a Collblanc) el 8 de setembre del 2018. El 2 de març del 2019 s’hi va afegir la de Provençana i el 23 de novembre del mateix any la de Ciutat de la Justícia. De les vuit estacions de la línia, tres són compartides amb l’L9 Sud: Can Tries / Gornal, Torrassa i Collblanc.

Amb la prolongació fins a la Zona Franca, la línia 10 Sud passarà a tenir 6,1 quilòmetres de longitud. El conjunt de la xarxa de metro s’ampliarà fins als 122,3 quilòmetres i 159 estacions (123 quilòmetres i 161 estacions si tenim en compte el funicular de Montjuïc), dels quals 34 quilòmetres i 32 estacions es troben en línies de funcionament automàtic sense conductor, com l’L10 Sud.

Actualment l’L10sud ja mou a 15.000 persones al dia i en el futur, en ple funcionament, es calcula que només aquesta línia estalviarà l’emissió de 256 tones de CO2 anuals.

FONT: TMB