Afectacions a l'espai públic per les obres de millora de la L5 del metro

A part dels talls del metro, també hi haurà afectacions a la circulació a diversos carrers d'Horta, Sant Andreu i Nou Barris per a l’accés i sortida de materials de via, i també pel formigonat.

22/06/2022 - 13:17 h

Les obres que es realitzaran des de l’1 de juliol fins al 31 d’agost, donen continuïtat a les iniciades per Setmana Santa i tenen per objectiu millorar la qualitat i l’eficàcia del servei de metro en els trams de la L5 entre les estacions de Congrés i Vilapicina, i Horta durant el mes següent.

A part dels talls del metro, també hi haurà diversos talls de circulació pels pous de ventilació i estació que s’utilitzaran per a l’accés i sortida de materials de via, i també pel formigonat.

Concretament, les principals afectacions a la circulació es trobaran a:

A Sant Andreu, el carrer de les Acàcies quedarà tallat a l’alçada del carrer de Garcilaso. La desviació de vehicles es realitzarà pels carrers de Garcilaso i passeig Maragall.

També hi haurà ocupacions puntuals al c. Garcilaso, al carril esquerre, entre el carrer de les Acàcies i passeig Maragall, on només quedarà un carril de circulació en sentit pujada.

A l’entorn de la parada de Congrés, hi haurà talls al carrer Matanzas a l’alçada del carrer de Felip II, habilitant un tram en atzucac i amb accés exclusiu per a veïnat i serveis, des del mateix carrer de Felip II. El desviament de circulació es realitzarà també per aquest carrer.

Als entorns de la parada de metro de Maragall hi haurà ocupacions puntuals a l’avinguda dels Quinze a la cruïlla amb pg. Maragall i les tasques també comportaran l’ocupació del carril bus, deixant habilitats dos carrils de circulació en sentit baixada.

A Nou Barris, a l’avinguda dels Quinze i al carrer de Cartellà, el carril bici bidireccional es desplaçarà al cordó de serveis i es tallarà el carrer Vilapicina a la cruïlla del carrer Amílcar. El carrer de Vilapicina quedarà en atzucac entre Amílcar i Teide. Es recomana com a itinerari alternatiu el carrer Serrano. Alhora, també es prohibirà el gir des del carrer Amílcar cap al carrer Vilapicina, de manera que es recomana agafar el carrer Teide i Vilapicina com a itinerari alternatiu. Al passeig de Fabra i Puig, en sentit pujada, es prohibeix el gir a l’esquerra per a incorporar-se al carrer Amílcar – Vilapicina.

Als entorns de la parada de metro de Virrei Amat, hi haurà ocupacions puntuals al passeig de Fabra i Puig en sentit baixada davant de la plaça de Virrei Amat, així com l’ocupació del cordó de serveis del costat esquerre i part del carril de circulació.

A la zona d’Horta Guinardó, al carrer de Coll i Alentorn, s’ocuparà el carril bici que es desviarà pel carril de circulació i per tant aquest carrer en perdrà un tot i que sempre hi haurà habilitat un carril de circulació en sentit baixada.

Als voltants de la parada d’Horta, hi haurà ocupacions puntuals del carrer Tajo en sentit pujada abans de la cruïlla amb la Baixada del Mercat, i s’ocuparà el carril bus, amb només un carril de circulació en sentit pujada. També hi haurà tall de la Baixada de la Plana cap al carrer Tajo. El desviament es farà pel carrer de Pere Pau i la Baixada del Mercat.