Afectacions amb l'avenç de les obres d'urbanització del carrer Gran de Sant Andreu

A partir del 19 d'abril, començarà una nova fase que preveu canvis en la circulació en la cruïlla de Gran de Sant Andreu amb Joan Torras. Els treballs s'allargaran fins al 30 de maig.

..
07/04/2022 - 14:16 h

Els treballs que ara s’estan desenvolupant formen part de la fase 2, que inclou tot el vial entre els carrers de Joan Torras i Campeny. Dins d’aquesta fase, ara ens hi trobarem les actuacions de la primera subfase, que se centraran en la cruïlla de Joan Torras. Aquesta part de la reurbanització s’ha resolt per tal de generar les mínimes incidències possibles amb el veïnat, que veuran modificats alguns dels accessos als habitatges i els comerços.

D’aquesta manera, la subfase que comença el proper dimarts 19 d’abril se centrarà en arranjar la primera part de la cruïlla, que ocupa l’espai de Gran de Sant Andreu amb Joan Torras. Les afectacions al trànsit, fins al 30 de maig, comptaran amb l’alternativa del carrer Lanzarote i Guardiola i Feliu per tornar a sortir a la part de carrer Gran que no està en obres. De cara a l’estiu, començarà la segona subfase.

Aquesta segona fase, que té un pressupost de 4,15 milions d’euros, transformarà la via actual en un carrer de plataforma única amb preferència per a vianants i bicicletes. Al centenar d’arbres que ja es troben en aquest tram s’hi sumaran una vintena més i uns 500 metres quadrats d’arbustos, i també s’actualitzaran la pavimentació, els serveis i telecomunicacions i el drenatge de la zona. A més, s’hi instal·laran una trentena de bancs i una vintena de cadires per generar zones d’estada i descans.

La reforma també inclou petits trams dels carrers adjacents i, quan es completi, suposarà una transformació completa d’1,3 quilòmetres d’espai públic dedicat a la vida de barri.

El projecte de reurbanització del carrer Gran de Sant Andreu segueix el model de pacificació de les superilles, amb l’objectiu de guanyar espai públic per al veïnat i el comerç del barri, millorar l’accessibilitat, reduir la circulació de vehicles de motor, la contaminació i el soroll i afavorir una mobilitat més sostenible.