Els vianants i el transport públic, protagonistes de la nova via Laietana

13/02/2020 - 20:00

Urbanisme i infraestructures. S’hi eliminaran dos carrils de circulació per ampliar les voreres i reservar espai per a busos i bicicletes.

Amb la transformació de la via Laietana s’hi eliminaran dos carrils de circulació per ampliar les voreres i per reservar espai per a busos i bicicletes. La proposta, que s’ha treballat amb el veïnat, els comerciants i les entitats, crearà més espai per passejar i fomentarà els desplaçaments a peu entre els barris dels entorns.

La remodelació de la via Laietana converteix una barrera urbana centrada en els vehicles privats en un eix amb prioritat per als vianants i el transport públic, amb zones d’estada i amb menys contaminació atmosfèrica i acústica.

En total, s’actuarà en una superfície de 42.000 metres quadrats.

Com serà la nova via Laietana?

  • L’amplada de les voreres de la via gairebé es doblarà; passarà de 2,5 a 4,15 metres.
  • Carril bus: la via tindrà dos carrils bus i taxi, l’un en sentit mar i l’altre en sentit muntanya, al costat de les voreres. Els vehicles dels veïns i dels comerciants de la zona o de les persones que vagin als barris dels voltants també hi podran circular en sentit muntanya.
  • A la part interior de la via s’habilitaran un carril bici segregat en sentit muntanya i un carril amb límit de velocitat de 30 km/h en sentit mar, en què tindran prioritat les bicicletes.

A peu entre barris

La remodelació preveu crear nous espais verds al voltant de les places i els encreuaments principals per afavorir la vida veïnal al carrer.

En concret, s’actuarà a la cruïlla amb el carrer de Jonqueres i a les places d’Antoni Maura, de l’Àngel i d’Antonio López.

Aquesta actuació, juntament amb les remodelacions de passos de vianants i encreuaments que ja s’han executat, facilitarà els desplaçaments a peu entre els barris del Gòtic i de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera.

Es preveu que les obres comencin l’últim trimestre del 2021 i s’acabin a mitjan 2023.