Alteracions a les línies R2 Nord i R11 de Rodalies del 17 de setembre fins al 10 de desembre

Les obres que gestiona Adif relacionades amb la nova estació de Sant Andreu Comtal i la Sagrera, implicaran canvis en la circulació de trens de les línies R2 Nord i R11 durant tres mesos. També hi haurà alteracions del servei a la línia R1 el 17, 18 i 19 de setembre, 29 i 30 d’octubre i 12 i 13 de novembre.

1
31/08/2022 - 11:57 h

L’objectiu de les actuacions és posar en servei, a finals d’any, el traçat definitiu de la línia d’ample convencional Barcelona-Granollers-Girona i la nova estació de Rodalies de Sant Andreu.

Això permetrà eliminar l’actual traçat en superfície i suprimir la històrica barrera que suposava aquesta línia entre els barris de Sant Martí i Sant Andreu. A més, permetrà crear una nova estació més moderna i accessible i amb més espais per a la ciutadania.

Afectacions a la circulació

Com que es tracta d’obres de gran envergadura, no es podrà mantenir el trànsit de trens, fet que suposa la restricció de la circulació a diverses línies entre el 17 de setembre i el 10 de desembre:

Línies R2 Nord i R11:

  • El 17 i 18 de setembre i del 3 al 10 de desembre: la circulació quedarà interrompuda entre l’estació de Passeig de Gràcia i Sant Andreu Comtal. Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Montcada i Reixac. Els usuaris podran fer transbord a peu fins a l’estació de Montcada i Reixac – Manresa, on podran enllaçar amb els trens de les línies R4, R12 o R7.
  • S’establirà un servei de bus complementari a Montcada i Reixac per aquests dies cada 15 minuts, entre les 6.00 i les 22.00 hores, des de l’estació de Montcada i Reixac fins a La Sagrera – Meridiana.

El servei a l’Aeroport es realitzarà amb origen o destinació Barcelona – Estació de França.

1

  • Del 19 setembre al 2 de desembre: la circulació quedarà interrompuda entre Passeig de Gràcia i Sant Andreu Comtal (exclosa). Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Sant Andreu Comtal. Els viatgers faran transbord a la parada de Sant Andreu (línia 1 de metro).

Hi haurà un servei complementari de busos llançadora entre Sant Andreu i La Sagrera – Meridiana, entre les 6.00 i les 10.00 hores i de 16.00 a 20.00 hores cada 15 minuts en dies laborables.

Els viatgers de Granollers-Centre, els dies laborables, entre les 6.00 i les 10.30 hores disposaran d’autocars directes a Barcelona La Sagrera – Meridiana, i entre Barcelona La Sagrera – Meridiana i Granollers-Centre de 17.00 a 20.30 hores. Els dissabtes, diumenges i festius, l’horari serà de 8.00 a 10.45 hores i de 18.00 a 20.45 hores respectivament en cada sentit.

El servei a l’Aeroport es realitzarà amb origen o destinació Barcelona – Estació de França.

Línia R1:

    • Del 17 al 19 de setembre i caps de setmana del 29 i 30 d’octubre i 12 i 13 de novembre:  els serveis iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a Badalona.

Les persones usuàries disposaran de la parada de Badalona Pompeu Fabra (línia 2 de metro) per fer transbord. A més, des de Sant Adrià de Besòs tindran un servei alternatiu de transport amb TRAM.

4

Reprogramació d’horaris i reforç informatiu

Durant tots els períodes d’afectacions, es reprogramaran els horaris a les línies afectades per donar la millor oferta. També es reforçarà el personal d’informació i atenció al client per guiar i orientar les persones usuàries. Tot i això, cal tenir en compte que, quan sigui necessari fer transbord, el temps de viatge serà superior a l’habitual.

En què consistiran les obres?

El nou traçat de la línia d’ample convencional té una longitud de 4,3 quilòmetres, dels quals 2,8 quilòmetres estan soterrats. El nou traçat s’inicia sota el nus de la Trinitat. Després d’un tram a l’aire lliure, s’interna en el túnel de Sant Andreu, amb parada a la futura estació de Rodalies de Sant Andreu, fins a arribar a l’interior de l’estació de la Sagrera, on encara no s’aturaran els trens.

En les dues estacions, la línia tindrà quatre vies i el túnel que les connecta en tindrà tres. Es donarà continuïtat des de l’estació de la Sagrera, també per túnel, fins a enllaçar amb el Clot. Pel que fa a les estructures, es preveu col·locar 20 metres de pantalles de 19 metres de profunditat, 27 pilots amb 14 metres de profunditat, trams de coberta amb més de 400 bigues, murs de més de 200 metres de longitud, així com el muntatge de 1.500 metres de via en placa i 9 aparells de via i la conversió de 600 metres de catenària flexible a rígida.

L’operació de la Sagrera – Sant Andreu serà parcialment finançada per la Unió Europea NextGenerationEU.

Més informació