Comença la remodelació dels trens més antics de la línia 4 de metro

04/12/2019 - 12:28

Mobilitat. La modernització d'aquests combois de més de vint anys comportarà canvis tècnics, d'equipament i estètics

La modernització de les unitats de la sèrie 2100 de la línia 4 del metro comportarà canvis tècnics, d'equipament i estètics. Els treballs de reforma es faran al llarg de cinc anys i s’han programat de manera que no afectin la prestació del servei diari.

Reformar trens que passen dels 20 anys d’antiguitat és una pràctica habitual en la gestió del material mòbil ferroviari, perquè amb un cost moderat se’ls pot allargar la vida i equiparar-los amb els més moderns.

És per això que TMB ha començat la modernització de dotze combois de la sèrie 2100 de la L4 de metro, que daten dels anys 1997-2001. S’aniran reformant al llarg de cinc anys, a un ritme de dos o tres cada any sense afectar la prestació del servei diari.

Nova distribució dels seients

Entre les novetats, les més visibles són la disposició dels seients de manera longitudinal, la il·luminació interior serà amb tecnologia LED i es reubicaran els agafadors. Es mantindrà la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda i, més a més, totes les portes tindran indicadors lluminosos de tancament per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives. S’aprofitarà per pintar de color vermell les 40 portes, perquè el contrast cromàtic afavoreix l’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.

Pel que fa a la seguretat, es revisaran els mecanismes de totes les portes d’accés, es redistribuiran els extintors i s’instal·larà una nova senyalització òptica sincronitzada amb el tancament de portes.