El Bicing elèctric comença amb 4.000 usuaris

06/02/2015 - 14:36

Mobilitat. Des d’aquesta setmana hi ha en funcionament 46 estacions i 300 bicicletes.

El Bicing elèctric es posa en marxa amb 46 estacions a tota la ciutat, 300 bicicletes elèctriques i 4.000 abonats. Aquesta prova pilot estarà en marxa fins al 2017 per afinar el funcionament del servei. Per això de moment només està disponible per a 4.000 usuaris, i ja hi ha una llista d’espera de 319 persones.

Vídeo ‘Es posa en marxa el Bicing elèctric’

Aquest nou servei del Bicing es va posar en marxa el desembre passat amb només 1.500 usuaris, i ara s’amplia fins a 4.000. Segons l’alcalde, Xavier Trias, que aquest divendres ha inaugurat el servei, l’interès dels ciutadans per aquest transport elèctric ha estat un “èxit”, i ha explicat que s’ha hagut d’obrir una llista d’espera, que ja ha registrat 319 persones.

Durant aquest temps s’ha provat el servei. El trajecte mitjà que han fet els usuaris amb el Bicing elèctric ha estat de 2,7 quilòmetres, mentre que la mitjana amb el Bicing tradicional és d’1,9 quilòmetres. El temps mitjà per viatge amb la bicicleta elèctrica se situa en 20 minuts, 7 més que amb la bicicleta tradicional. La mitjana d’usos ha estat de 115 al dia.

L’alcalde també ha destacat: “La introducció de més bicicletes elèctriques és un pas més perquè el servei del Bicing es consolidi a la ciutat i complementi el transport públic tradicional de Barcelona. És una oferta no contaminant per circular per Barcelona que ens ajuda a fer una ciutat més humana i més saludable”, ha remarcat Trias.

Per poder utilitzar les bicicletes elèctriques cal ser soci del Bicing i pagar una quota addicional de 14 euros l’any. A diferència del servei tradicional, per utilitzar el servei elèctric cal abonar un petit import. Els primers 30 minuts d’ús costen 45 cèntims, i les fraccions següents de mitja hora tenen un preu de 80 cèntims, amb un màxim de dues hores.

La nova bicicleta elèctrica pesa 23 quilos, fet que la converteix en una de les més lleugeres d’Europa. Té una autonomia d’entre 30 i 40 quilòmetres i es carrega en el moment en què s’encaixa a la parada. Gairebé totes les 46 estacions estan ubicades en aparcaments municipals, però s’estudia pujar-les a la superfície per incentivar-ne l’ús.