Els trens més antics de l'L1 de metro es renovaran

07/08/2019 - 12:53

Mobilitat. A més, la flota d'autobusos elèctrics també creixerà en els propers anys amb 29 vehicles més

En els propers dos anys, TMB substituirà els trens més antics de les línies 1 i 3 del metro d'una banda, i augmentarà la flota d'autobusos elèctrics amb 29 vehicles, de l'altra.

TMB adjudica els 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 del metro

D’aquí a dos anys i mig, deixaran de circular tots els trens de les sèries 3000 i 4000, que donen bona part del servei a les línies 1 i 3 del metro. Es tracta dels més antics del parc mòbil del metro amb 30 anys de servei al seu darrere.

D’aquesta manera, s’accelera un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei i eliminarà una part de la presència d’amiant a la xarxa.

Els nous trens s’han dissenyat amb criteris de sostenibilitat: estructura lleugera, baix consum energètic, elevades taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment. Les unitats, que estaran formades per cinc cotxes interconnectats, s’equiparan amb telecomandaments i sensors per a una gestió òptima del manteniment del material mòbil.

La fabricació dels 42 trens la farà l’empresa Alstom Transporte, SA per un import de 268 milions d’euros. Es tracta de l’operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB.

La flota d’autobusos elèctrics creixerà amb 29 vehicles

D’altra banda, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) continua amb el seu compromís per la reducció d’emissions. Ara es licitarà la substitució de 29 autobusos dièsel i de gas natural comprimit per autobusos elèctrics de tecnologia avançada i emissió zero, amb l’objectiu de renovar els vehicles de la flota actual que han arribat al final de la seva vida útil després de més de 15 anys de servei i per reduir dràsticament les emissions de diòxid de carboni (CO2), causants de l’escalfament global.

L’inici de la compra d’aquests autobusos consta de dues licitacions. La primera correspon a 23 autobusos articulats elèctrics que serviran les línies d’altes prestacions de la xarxa de bus, per un valor de 22 milions d’euros. La segona licitació fa referència als sis minibusos elèctrics que serviran  línies de Bus del Barri, per un valor d’uns 2 milions d’euros. Els vehicles es fabricaran durant l’any 2020 i es començaran a lliurar entre finals de 2020 i principis de 2021.

El repte per millorar la qualitat del medi ambient i aconseguir unes ciutats més saludables es plasma en el Pla de Renovació de la Flota de Bus per al període 2019-2021, acordat amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que suposa una inversió de 115 milions d’euros i l’adquisició de 254 vehicles. A aquesta inversió, s’ha de sumar l’execució de les obres i infraestructures necessàries perquè els vehicles elèctrics siguin operatius, que representen 20 milions d’euros més. En total 135 milions.