La línia 10 Sud de metro arriba a la Zona Franca

01/02/2020 - 15:37

Mobilitat i transports. La nova estació és la vuitena de la línia i la primera de la xarxa de metro construïda en un viaducte.

La xarxa de metro té una nova estació, la de Zona Franca, és la vuitena parada de la línia 10 Sud, donarà servei a 3.600 persones al dia i connectarà un dels principals pols industrials de la ciutat a la xarxa de metro.

L’estació de Zona Franca és la primera de la xarxa de metro construïda en un viaducte, per tant, es troba a l’aire lliure i elevada sobre el carrer. S’accedeix al vestíbul des del carrer i l’andana és a la primera planta.

L’estació està situada en una zona de gran activitat econòmica, amb una alta concentració de seus corporatives, naus, equipaments i una de les entrades al recinte del port.

Una estació accessible i sostenible

Com totes les estacions noves de metro, la de Zona Franca és una estació accessible: té dos ascensors, un del carrer A al vestíbul i un altre del vestíbul a l’andana. A més, a la coberta s’hi han instal·lat plaques fotovoltaiques que capten energia solar. Es calcula que ajudarà a estalviar l’emissió de 256 tones anuals de CO2.

Un total de 21.000 passatgers al dia a l’L10 Sud

Amb l’obertura de l’estació de Zona Franca, la xarxa de metro de Barcelona arriba a les 161 estacions (incloent-hi les dues estacions del funicular de Montjuïc) i continua avançant en el projecte de la línia 9/10, destinada a impulsar la mobilitat sostenible a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Amb les 3.600 persones que faran ús de la nova estació, la línia 10 Sud (Zona Franca – Collblanc) donarà servei a 21.000 passatgers i passatgeres al dia i ampliarà el recorregut fins a 6,1 quilòmetres.