Més facilitat per estacionar a les zones de càrrega i descàrrega amb l’aplicació SPRO

Ha arribat SPRO, una nova aplicació mòbil gratuïta destinada als professionals de la distribució urbana de mercaderies (DUM) per estacionar a les places de càrrega i descàrrega de la ciutat i de l’àrea metropolitana. L’objectiu de l’aplicació és unificar i millorar la gestió i l’estacionament de les places destinades als professionals d’aquest col·lectiu. Inicialment, es podrà fer servir a Barcelona, Badalona, Castelldefels, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern, i pròximament s’hi afegiran la resta de municipis metropolitans.

..
29/06/2020 - 14:57 h - Mobilitat i transports Ajuntament de Barcelona

A Barcelona, l’aplicació SPRO substitueix l’antiga app areaDUM, que s’utilitzava fins ara per gestionar l’estacionament a les places de càrrega i descàrrega de la ciutat.

Com funciona i què ofereix?

Només cal seleccionar l’àrea i indicar a l’app el codi DUM de la zona, que es troba al senyal vertical, i es podrà gaudir de 30 minuts d’aparcament gratuït. A Barcelona, si el vehicle utilitzat està classificat com a 0 emissions, es disposarà de 30 minuts addicionals.

A més, ara hi ha la possibilitat de configurar i rebre alertes personalitzades i notificacions quan s’estigui acabant el temps d’estacionament regulat.

L’app SPRO també permet localitzar les places DUM de manera senzilla gràcies al sistema de geolocalització i consultar la previsió de l’ocupació i els horaris de regulació de cada zona. També es poden consultar totes les operacions realitzades i les dades del vehicle que les ha realitzat, sigui amb un compte personal o amb un compte d’empresa.

L’aplicació incorpora un sistema predictiu de disponibilitat de places lliures d’estacionament regulat a Barcelona per ajudar els usuaris a trobar una plaça de càrrega i descàrrega en superfície. Introduint la destinació i l’hora prevista d’arribada, l’aplicació mostra al mapa la predicció de disponibilitat: en color verd es marquen les zones amb disponibilitat alta; en taronja, les de disponibilitat mitjana, i en vermell, les de disponibilitat baixa. Les zones de les quals no hi ha dades de pronòstic es marquen en color gris.

Com es pot començar a utilitzar?

Només cal omplir un formulari a la mateixa aplicació o a la pàgina web barcelona.cat/SPRO.

Si ja es disposa d’un usuari registrat a l’antiga app areaDUM de Barcelona, es podrà iniciar la sessió amb la mateixa contrasenya. L’app SPRO ofereix també la possibilitat de crear un compte d’empresa, que poden utilitzar múltiples usuaris sempre que l’administrador els doni els permisos necessaris. En aquest cas, el registre s’ha de fer a través de la pàgina web esmentada.

A la ciutat de Barcelona, els usuaris de l’app SPRO podran fer servir els parquímetres nous si tenen alguna incidència amb el telèfon o l’app que els impedeixi registrar l’operació d’estacionament de manera correcta.

La distribució urbana de mercaderies

La distribució urbana de mercaderies suposa una part important del trànsit que circula diàriament per les ciutats. A causa de la pandèmia, s’ha incrementat la càrrega i descàrrega per fer entregues al client final o el comerç detallista. La solució per als operadors del transport de mercaderies són les places de càrrega i descàrrega habilitades a l’espai públic i regulades per les ordenances municipals. Actualment a Barcelona hi ha un total de 9.575 places d’aquestes característiques. Els altres sis municipis metropolitans sumen, entre tots, 1.960 places DUM. En total, l’app preveu inicialment 10.460 places.

Objectius de la regulació dels espais:

  • Augmentar la disponibilitat de places DUM a través de més rotació en aquestes places.
  • Adaptar millor el temps i l’horari a les necessitats reals dels diferents professionals.
  • Optimitzar l’ús de l’espai públic.
  • Reduir la indisciplina en l’estacionament a les places de càrrega i descàrrega, facilitant la prevenció i la lluita contra el frau.
  • Establir polítiques de mobilitat avançades i flexibles, que siguin transversals i que facilitin la convivència de tots els usos a l’espai públic.
  • Potenciar les polítiques de mobilitat encaminades a millorar la qualitat de l’aire i reduir el soroll al municipi facilitant als professionals de la distribució informació de la previsió de l’ocupació de les zones.