Nous busos elèctrics per a la primera línia zero emissions

02/05/2019 - 13:15

Mobilitat. Des d'aquesta setmana comença a operar el primer dels quatre autobusos articulats 100% elèctrics donant servei a la línia H16, a la qual s'aniran incorporant els altres tres les pròximes setmanes.

Aquesta línia, la primera que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) reconvertirà en un futur com a línia íntegrament zero emissions, ja disposa de tres Solaris articulats elèctrics que hi circulen habitualment. La tracció elèctrica suposa, a banda d'una marxa silenciosa i progressiva, una millora mediambiental, ja que la garantia d'un impacte zero en emissions la complementa una electricitat de càrrega certificada d'origen en fonts renovables.

Aquesta setmana ha començat a operar el primer dels quatre autobusos Irizar articulats 100% elèctrics donant servei a la línia H16, a la qual s’aniran incorporant els altres tres les pròximes setmanes.

D’aquesta manera, la línia està més a prop de convertir-se en la primera línia d’autobusos d’emissió zero i de gran capacitat de les opera TMB. La tracció elèctrica suposa, a banda d’una marxa silenciosa i progressiva, una millora mediambiental, ja que la garantia d’un impacte zero en emissions la complementa una electricitat de càrrega certificada d’origen en fonts renovables.

Tant els Irizar, com els tres Solaris elèctrics articulats que ja circulen habitualment a la mateixa línia, estan equipats amb un pantògraf plegable sobre el sostre que s’acobla als punts de recàrrega ràpida situats als extrems de la línia H16, al carrer Cisell, a prop del passeig de la Zona Franca, i a l’avinguda Eduard Maristany, a l’entorn del Fòrum. Mitjançant el pantògraf, els vehicles són capaços de carregar en el temps de regulació l’energia suficient per fer el trajecte fins a la terminal de l’extrem contrari.

La càrrega ràpida en ruta es combina amb la càrrega lenta durant les nits a la cotxera, on també s’ha instal·lat l’equipament corresponent. D’aquesta manera s’assegura que aquests autobusos de gran capacitat (per a uns 120 passatgers) siguin autònoms i plenament operatius al llarg d’una jornada sense haver de dotar-los de bateries voluminoses i pesants.

Més seguretat

Els nous autobusos també incorporen novetats tecnològiques per tal de millorar en seguretat i sostenibilitat, com per exemple la substitució dels retrovisors per un sistema de càmeres intel·ligents que ajuden el conductor en la visió exterior, un sistema de visió perimetral de 270° per facilitar les maniobres a baixa velocitat, rodes d’alumini de menys pes (per reduir el consum) i de més durabilitat, o un passadís d’acordió translúcid que dona lluminositat a una part habitualment opaca de l’interior.

Els nous Irizar també disposen de quatre portes, per a facilitar l’entrada simultània per les dues de davant i facilitats per a persones amb mobilitat reduïda (places reservades, rampa retràctil, polsadors per a invidents, terra baix antilliscant), així com polsadors d’obertura intel·ligent de portes, connectors USB per a la càrrega de dispositius mòbils, wifi ciutadà i aire condicionat.

FONT: TMB.