La DUM a la ciutat de Barcelona
Per elaborar les bases de l’Estratègia de la DUM a Barcelona 2030 l’Ajuntament de Barcelona, en un treball transversal amb totes les àrees implicades, ha dut a terme una diagnosi sobre la realitat i l’impacte que aquesta activitat té sobre la ciutat de Barcelona.
Un dels punts analitzats és com la irrupció de l’e-commerce ha modificat els models de distribució tradicional i l’incrementat d’aquest tipus de demanda a Barcelona, accelerat per la pandèmia, que en dos anys ha augmentat un 44,6%.. A més, cal tenir en compte que es preveu un creixment important del comerç electrònic.
D’altra banda, segons la diagnosi efectuada (veure enllaç amb el DUM Data Center), les furgonetes i els camions representen el 23% del total del trànsit de la ciutat i la DUM genera un 29% de partícules de PM10 i el 33% de les partícules de NOx que es detecten a Barcelona. També és un repte per a la ciutat reduir els 1.646 sinistres amb furgonetes i camions implicats que hi va haver l’any 2019 a Barcelona. Pel que fa als espais de càrrega i descàrrega, l’Ajuntament ha mantingut estable el nombre de places a la ciutat (10.028).