Revista Huellas

La revista Huellas publica un nou número dedicat al paper dels museus i les seves col·leccions colonials.

La revista Huellas Spanish Journal on Slavery, Colonialism, Resistances and Legacies publica un nou número dedicat al paper dels museus i les seves col·leccions colonials.

 

La revista de la Universitat de València Huellas Spanish Journal on Slavery, Colonialism, Resistances and Legacies acaba de presentar un nou número amb un dossier temàtic sobre museus i col·leccions davant la colonialitat.

Aquest dossier, coordinat per les membres de l’equip de Traf(r)icants Sarai Martín i Martina Muñoz, ofereix una panoràmica dels debats actuals sobre els museus i la colonialitat. Format per quatre articles, el monogràfic presenta alguns estudis de cas signats pels professors de la Universitat de Barcelona —també membres del grup de recerca Traf(r)icants— Jordi Tomàs i Gustau Nerin, per l’arqueòloga i museòloga de la mateixa universitat, Camila Opazo-Sepúlveda, i per l’equip del departament de Col·leccions del Museu Etnològic i de Cultures del Món (MuEC). 

Les contribucions abasten des d’una panoràmica dels museus francesos amb patrimoni “extra-europeu”, que ofereix un exemple de contrast significatiu respecte a la situació peninsular, fins al detall de la història i formació de les col·leccions del MuEC, l’anàlisi crítica de les seves activitats públiques dels darrers anys, o la primera restitució patrimonial duta a terme a l’estat espanyol.

Imatge
Huellas i Universitat de Valencia

Huellas. Spanish Journal on Slavery, Colonialism, Resistances and its Legacies

Imatge
Portada Revista Huellas 2
Imatge
Contra Revista Huellas 2

Revista Núm. 2 (2025)



Deixa el teu comentari

Per fer un comentari has de registrar-te al Museu Etnològic i de Cultures del Món i haver iniciat la sessió

Inicia la sessióRegistra-t'hi