Barcelona Cultura

Edicions Anteriors

L’Institut de Cultura de Barcelona, a través de la Barcelona Film Commission, vol estimular i consolidar la producció cinematogràfica i audiovisual a Barcelona i donar-la a conèixer a la ciutadania. Amb aquesta voluntat va néixer el Pantalla Barcelona.

El cinquè cicle es va realitzar del 2 d’octubre i fins al 18 de desembre, a les pantalles dels centres cívics de Can Basté, Pati Llimona, Can Clariana Cultural, Casa Groga, Ateneu Fort Pienc, Zona Nord, Vil·la Florida, Josep Maria Trias i Peitx i Auditori Sant Martí. Algunes d'aquestes projeccions no es van poder dur a terme a causa de la pandèmia. Per això, del 19 de gener al 9 de març, el programa Pantalla Barcelona tornà a les pantalles de set centres cívics de Barcelona per reprendre la programació que es va veure ajornada a la tardor per les restriccions sanitàries.

En aquesta edició, també es va renovar la col·laboració amb l'Acadèmia del Cinema amb el Cicle Gaudí. Tan mateix, es va donar veu als festivals de cinema de la ciutat a través de la Catalunya Film Festivals, amb la participació de l’Americana Film Festival, Asian Film Festival Barcelona, el Festival Inclús Festival Internacional de Cinema i Discapacitat de Barcelona, L’Alternativa Festival de Cinema Independent de Barcelona, el Festival Wallay! de cinema africà de Barcelona, el DocsBarcelona, el Mecal Festival Internacional de Curtmetratges i Animació de Barcelona, la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona i el Moritz Feed Dog.

Pel·lícules

  • Sessió de curts: THE FIGHT - QUÈ PASSARÀ QUAN EM FACI GRAN

    Sessió de dos curtmetratges documentals de temàtica social sobre discapacitat amb The Fight de Violeta Ayala i Daniel Fallshaw i Què passarà quan em faci gran de Josep Maria Soro.

    Aquests curts han estat seleccionats pel Festival Inclús, festival internacional de cinema i discapacitat de Barcelona.

    Sessió de dos curtmetratges documentals de temàtica social sobre discapacitat amb The Fight de Violeta Ayala i Daniel Fallshaw i Què passarà quan em faci gran de Josep Maria Soro.

    Aquests curts han estat seleccionats pel Festival Inclús, festival internacional de cinema i discapacitat de Barcelona.

    THE FIGHT

    Directors: Violeta Ayala i Daniel Fallshaw

    Intèrprets: Documental

    Any: 2017

    Durada: 29’

    Productora: Bolívia, United Notions Film

    Més informació aquí.

    Les persones amb discapacitat són un dels col·lectius més discriminats a Bolívia. Farts de ser ignorats, un grup s’embarca en una aventura de gairebé 390 quilòmetres, travessant els Andes, fins a la seu del govern a La Paz on exigeixen parlar amb el president Evo Morales. Durant la seva croada es troben amb policies antidisturbis, barricades, gas lacrimogen i canons d’aigua.

    Idiomes: espanyol VO – SPS (Subtítols per a persones sordes) espanyol i audiodescripció en espanyol

    The Fight

     

    QUÈ EM PASSARÀ QUAN EM FACI GRAN

    Aquests curts han estat seleccionats pel Festival Inclús, festival internacional de cinema i discapacitat de Barcelona.

    Director: Josep Maria Soro

    Intèrprets: Documental

    Any: 2019

    Durada: 26’

    Productora: Tebvist

    Més informació aquí.

    El documental explica des de diferents punts de vista com afronten les persones amb discapacitat intel·lectual l’envelliment. A través de casos personals, comprovem com s’afronta la jubilació i com viuen les persones quan es fan grans. El documental, fet per persones amb discapacitat intel·lectual, també analitza si es disposen dels recursos suficients. 

    Idiomes: català VO – SPS (Subtítols per a persones sordes) català i audiodescripció en català

    Què passarà quan em faci gran

     

    Sessió de curts: THE FIGHT - QUÈ PASSARÀ QUAN EM FACI GRAN

  • Sessió de curts NEW WAYS TO

    Sessió de curtmetratges (animació, ficció i documental) que examina les “noves maneres de” (new ways to) relacionar-nos entre nosaltres i amb el nostre entorn, condicionades per les tecnologies (internet, xarxes socials, apps...). Projecció conjuntament amb els curts: Armor del amor#PROFIT (Who’s Next?)Selfies, WannabeInlove a la sessió NEW WAYS TO.  

    Aquests curts han estat seleccionats pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació.

    Sessió de curtmetratges (animació, ficció i documental) que examina les “noves maneres de” (new ways to) relacionar-nos entre nosaltres i amb el nostre entorn, condicionades per les tecnologies (internet, xarxes socials, apps...). Projecció conjuntament amb els curts: Armor del amor#PROFIT (Who’s Next?)Selfies, WannabeInlove a la sessió NEW WAYS TO.  

    Aquests curts han estat seleccionats pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació.

     

    Noves maneres d’influir 

    WANNABE 
    Director: Jannis Lenz
    Intèrprets: Documental
    Any: 2017
    Durada: 30’
    Productores: Distribuïda per Sixpack Film. Coproducció Àustria-Alemanya; Filmakademie Wien, Ocean Pictures Filmproduktion
    Més informació aquí.

    Un projecte que travessa fronteres entre diferents mitjans, connectant el film amb el món del vídeo en línia, Wannabe és la història d’una jove youtuber que es crea un món fictici a internet. Ha participat en el Festival Clermont Ferrand, Sarajevo, PÖFF - Talinn Black Nights, Tampere i ha estat nominat als European Film Awards.

    Wannabe

    Noves maneres d’estimar 

    ARMOR DEL AMOR 
    Director: Kirk Kelley
    Intèrprets: Documental, animació
    Any: 2018
    Durada: 2’
    Productora: House Special, EUA
    Més informació aquí.

    Una femella d’armadillo surt del seu cau en el solitari paisatge de Texas. Els nostres investigadors han aconseguit imatges dels esforços d’aquest modern animal per aconseguir una parella potencial.

    Armor del Amor

    Noves maneres de relacionar-se

    #PROFIT (Who’s Next?) 
    Director: Miro Drobný
    Intèrprets: Celeste Buckingham, Brian Caspe, Angela Nikolau, Vitaliy Raskalov, Vadim Makhorov
    Any: 2018
    Durada: 25’
    Productora: Eslovàquia, Miro Drobny
    Més informació aquí.

    L’Oleg i el Vadim són els “rooftoppers” més famosos del món. Amb càmeres al cap i sense cap mena d’arnès de seguretat, escalen il·legalment un gratacel rere un altre. L’única capaç d’eclipsar-los és l’Angela. L’Oleg i el Vadim decideixen portar-la amb ells a escalar un edifici en una planta nuclear. S’arrisquen per aconseguir la millor imatge amb la màxima quantitat de likes, però també per guanyar-se el seu cor.

    Profit

    Noves maneres de compartir

    SELFIES
    Director: Claudius Gentinetta
    Intèrprets: Animació
    Any: 2018
    Durada: 4’
    Productores: Suïssa, GentinettaFilm, SRF Schweizer Radio und Fernsehen 
    Més informació aquí.

    En un autèntic espectacle d’autoretrats digitals, centenars de selfies pintoresques, vergonyoses i terriblement pertorbadores s’ordenen tot component un curtmetratge únic. Fotos individuals, reconstruïdes artísticament, s’uneixen per formar un terrible somriure que eclipsa l’abisme de l’existència humana. Ha participat en els festivals de Locarno, Annecy, Rotterdam i Varsòvia.

    Selfies

    Noves maneres de lligar

    INLOVE
    Directors: Les Frères Lopez (Alexis i Jérémie Lopez)
    Intèrprets: Thomas Rodriguez, Donia Amjadi, Louis Valentin
    Any: 2018
    Durada: 7’
    Productora: França, Les Frères Lopez

    Més informació aquí.

    Durant una patrulla en un país de l’Orient Mitjà, una esquadra d’un exèrcit occidental s’atura al poble d’Iqmarba…

    Inlove

    Sessió de curts NEW WAYS TO

  • Sessió de curts HOLA DICTADURA

    Compilació de curtmetratges al voltant de la idea de l’autoritarisme d’estat. La propaganda, els dictadors, la influència en noves generacions, la resistència... Inclou animació, ficció, documental, experimental i fins i tot comèdia. Projecció el 19/02 al Centre Cívic Casa Groga conjuntament amb els curts Boléro Paprika, Vintage, Cry Havoc, The Fall of Lenin i Women acting like dictators. 

    Aquests curts han estat seleccionats pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació.

     

    Compilació de curtmetratges al voltant de la idea de l’autoritarisme d’estat. La propaganda, els dictadors, la influència en noves generacions, la resistència... Inclou animació, ficció, documental, experimental i fins i tot comèdia. Projecció el 19/02 al Centre Cívic Casa Groga conjuntament amb els curts Boléro Paprika, Vintage, Cry Havoc, The Fall of Lenin i Women acting like dictators. 

    Aquests curts han estat seleccionats pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació.

     

    BOLÉRO PAPRIKA
    Director: Marc Ménager
    Intèrprets: Animació
    Any: 2017
    Durada: 21’
    Productora: França, Xbo films
    Més informació aquí.

    A França l’any 1950, el Diego, fill de republicans espanyols exiliats, presencia una batuda policial dirigida contra la seva mare i el seu avi entre d’altres combatents, els últims que s’enfrontaven al règim de Franco. Immers en el record d’una història que roman viva, el Diego preservarà la memòria d’aquells que van resistir al totalitarisme.

    Bolero Paprika

    VINTAGE
    Directores: Diana Gavra i Maria-Ligia Ciornei
    Intèrprets: Radu Bânzaru, Isabela Neamtu, Alma Caldare
    Any: 2017
    Durada: 17’
    Productora: Romania, Pintadera Film
    Més informació aquí.

    Avui en dia, quan la dura realitat del consumisme ha quedat oblidada, mal interpretada per les noves generacions com “vintage” i “fabulós”, una adolescent romana s’enfronta a les moltes capes del règim i les seves repercussions actuals. 

    Vintage

    CRY HAVOC
    Director: Guli Silberstein
    Intèrprets: Animació
    Any: 2017
    Durada: 6’
    Productores: Regne Unit 
    Més informació aquí.

    Un eixam de píxels envolta la marea inexorable de la voluntat i la passió humanes. Onades de persones canvien el curs de la història i del seu propi destí, reivindicant la intervenció. Ràbia, por, poder. Col·lisions tectòniques d’un codi digital canviant processen i capturen un mar de propostes col·lectives devastadores, amb un toc d’esperança.

    Cry Havoc

    Ленінопад (THE FALL OF LENIN)
    Directora: Svitlana Shymko
    Intèrprets: Documental
    Any: 2017
    Durada: 11’
    Productora: Ucraïna, Yulia Serdyukova
    Més informació aquí.

    Un documental irònic sobre el comiat dels fantasmes de la Ucraïna de l’URSS. Una sessió espiritual amb el fantasma de Lenin ens guia a través del passat, el present i el futur. Una pel·lícula sobre l’alba i el crepuscle dels ídols, i la curiosa vida en el més-enllà dels fantasmes de la història.

    The Fall of Lenin

    WOMEN ACTING LIKE DICTATORS
    Directora: Marion Pfaus
    Intèrprets: Marion Pfaus, Caroline Labusch, Rebecca Niazi-Shahabi
    Any: 2017
    Durada: 3’
    Productora: Alemanya, Marion Pfaus
    Més informació aquí.

    Sabem que els dictadors són detestables. Però com seria si les dones es comportessin com a dictadores?

    Women acting like dictators

    Sessió de curts HOLA DICTADURA

  • FRESH DRESSED

    Film documental que explica l'estreta relació entre la cultura hip hop i el món de la moda. L'editor de moda de Vogue, André Leon Talley, el músic Kanye West, el dissenyador Mark Ecko i altres experts expliquen com els estampats de graffiti, les llaçades gruixudes de les sabatilles, les ulleres de sol Cazal i les gorres Kangol han fet el salt dels carrers a les passarel·les més importants del món i l'evolució d'aquesta cultura urbana des de la dècada dels 70 fins ara.

    Film documental que explica l'estreta relació entre la cultura hip hop i el món de la moda. L'editor de moda de Vogue, André Leon Talley, el músic Kanye West, el dissenyador Mark Ecko i altres experts expliquen com els estampats de graffiti, les llaçades gruixudes de les sabatilles, les ulleres de sol Cazal i les gorres Kangol han fet el salt dels carrers a les passarel·les més importants del món i l'evolució d'aquesta cultura urbana des de la dècada dels 70 fins ara. Intervenen en el documental Dapper Dan, Pharrell Williams, April Walker, Karl Kani, Daymond John, Carl Jones, Jeff Tweedy, Russell Simmons, Sean Puffy Combs, Damon Dash, entre d'altres.

    VOSE

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Moritz Feed Dog.

    FRESH DRESSED

    Director: Sacha jenkins

    Intèrprets: Documental

    Any: 2014

    Durada: 90’

    Productora: EEUU, Mass Appeal

    Més informació
  • LE CASE CHE ERAVAMO (LES CASES QUE ÉREM)

    Les transformacions impossibles dels suburbis de Roma entre el 1948 i el 2018, mostrades per mitjà de material d’arxiu. Múltiples veus, des dels noticiaris oficials fins al cinema militant, s’entrellacen en un discurs polític sobre el passat i el present d’Itàlia. 

    Idiomes: italià amb subtítols català, anglès 

    Aquest curt ha estat seleccionat per L’Alternativa Festival de Cinema Independent de Barcelona. 

    Les transformacions impossibles dels suburbis de Roma entre el 1948 i el 2018, mostrades per mitjà de material d’arxiu. Múltiples veus, des dels noticiaris oficials fins al cinema militant, s’entrellacen en un discurs polític sobre el passat i el present d’Itàlia. 

    Idiomes: italià amb subtítols català, anglès 

    Aquest curt ha estat seleccionat per L’Alternativa Festival de Cinema Independent de Barcelona. 

     

     

    Llarg: 

    El dia 20/10 al Centre Cívic Pati Llimona aquest curt va anar acompanyat del llarg Not in My Neighbourhood.

     

     

    Directora: Arianna Lodeserto 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2018 

    Durada: 18’ 

    Productora: Itàlia, Arianna Lodeserto 

    Més informació

    LE CASE CHE ERAVAMO (LES CASES QUE ÉREM)

  • MAY DAY

    Al saló d’en Thierry hi ha molta gent reunida. Ningú no es coneix, però tots són allà intentant complir un somni. Volen trobar una feina... i ràpidament. Però som a Brussel·les, de manera que res surt com s’havia planejat. Ha participat en el Festival de Varsòvia i Busan. 

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació. 

    Al saló d’en Thierry hi ha molta gent reunida. Ningú no es coneix, però tots són allà intentant complir un somni. Volen trobar una feina... i ràpidament. Però som a Brussel·les, de manera que res surt com s’havia planejat. Ha participat en el Festival de Varsòvia i Busan. 

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació. 

     

    Llarg:  

    El dia 19/02 al Casal de Barri de Torre Baró aquest curt va anar acompanyat del llarg Traceable.

    Director: Olivier Magis i Fedrik De Beul 

    Intèrprets: Tom Adjibi, Simon André, Chokri Ben Chikha 

    Any: 2017 

    Durada: 22’ 

    Productora: Bèlgica, Eklektik Productions 

    Més informació

    MAY DAY

  • MADRID 2120

    Madrid. La vida a la gran ciutat s’ha convertit en una lluita de classes: a dalt o a baix, aquesta és ara la diferència. El Nitrogreen, un líquid altament inestable capaç de generar vegetació  instantània, és la mercaderia de contraban més valuosa. 

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació. 

    Madrid. La vida a la gran ciutat s’ha convertit en una lluita de classes: a dalt o a baix, aquesta és ara la diferència. El Nitrogreen, un líquid altament inestable capaç de generar vegetació  instantània, és la mercaderia de contraban més valuosa. 

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació. 

     

    Llarg:  

    El dia 26/02 al Centre Cívic Zona Nord aquest curt va anar acompanyat del llarg Push.

     

    Director: José Luis Quirós i Paco Sáez 

    Intèrprets: Animació 

    Any: 2019 

    Durada: 8´ 

    Productora: Lightbox Academy 

    No recomanada per a menors de 7 anys 

    Més informació

    MADRID 2120

  • EL EMPLEO

    Un home s’arregla i se’n va a la feina en un món estrany, on el significat de la mà d’obra transcendeix a un altre nivell. Ha participat en el Festival d’Annecy, Hiroshima, Mar del Plata i Tampere. 

     

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació. 

    Un home s’arregla i se’n va a la feina en un món estrany, on el significat de la mà d’obra transcendeix a un altre nivell. Ha participat en el Festival d’Annecy, Hiroshima, Mar del Plata i Tampere. 

     

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació. 

     

    Llarg:  

    El dia 16/10 al Centre Cívic Zona Nord aquest curt va anar acompanyat del llarg Renda básica.

    Director: Santiago “Bou” Grasso 

    Intèrprets: Animació 

    Any: 2008 

    Durada: 7’ 

    Productora: Argentina, Opusbou

    Més informació

    EL EMPLEO

  • FOOL TIME (JOB)

    El Pedro ha trobat feina. Un esdeveniment insòlit en aquest període de crisi. Són bones notícies per a ell i la seva família. La feina és una mica estranya... però el més important és tenir feina, oi? Ha participat en el Festival d’Annecy, Clermont Ferrand, Osca, nominat als premis César 2019 (premis de l’acadèmia de cinema francesa), nominat als European Film Awards 2019. 

     

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació. 

    El Pedro ha trobat feina. Un esdeveniment insòlit en aquest període de crisi. Són bones notícies per a ell i la seva família. La feina és una mica estranya... però el més important és tenir feina, oi? Ha participat en el Festival d’Annecy, Clermont Ferrand, Osca, nominat als premis César 2019 (premis de l’acadèmia de cinema francesa), nominat als European Film Awards 2019. 

     

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació. 

     

    Llarg:  

    El dia 2/10 al Casal de Barri de Torre Baró aquest curt va anar acompanyat del llarg 7 raons per fugir.

    Director: Gilles Cuvelier 

    Intèrprets: Animació 

    Any: 2018 

    Durada: 17’ 

    Productora: França, Papy3D Productions 

    Més informació

    FOOL TIME (JOB)

  • SELFIES

    En un autèntic espectacle d’autoretrats digitals, centenars de selfies pintoresques, vergonyoses i terriblement pertorbadores s’ordenen tot component un curtmetratge únic. Fotos individuals, reconstruïdes artísticament, s’uneixen per formar un terrible somriure que eclipsa l’abisme de l’existència humana. Ha participat en els festivals de Locarno, Annecy, Rotterdam i Varsòvia. 

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació.

    En un autèntic espectacle d’autoretrats digitals, centenars de selfies pintoresques, vergonyoses i terriblement pertorbadores s’ordenen tot component un curtmetratge únic. Fotos individuals, reconstruïdes artísticament, s’uneixen per formar un terrible somriure que eclipsa l’abisme de l’existència humana. Ha participat en els festivals de Locarno, Annecy, Rotterdam i Varsòvia. 

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació.

     

    Llarg:  

    El dia 11/12 al Centre Cívic Zona Nord aquest curt va anar acompanyat del llarg Espero tua (re)volta.

     

    Sessió de curts NEW WAYS TO: 

    Sessió de curtmetratges (animació, ficció i documental) que examina les “noves maneres de” (new ways to) relacionar-nos entre nosaltres i amb el nostre entorn, condicionades per les tecnologies (internet, xarxes socials, apps...). 

    Noves maneres de compartir > Selfies de Claudius Gentinetta  

    Projecció conjuntament amb els curts: Armor del AmorWannabe#PROFIT Who’s Next? i Inlove a la sessió NEW WAYS TO el dia 17/11 a Can Clariana Cultural.  

    Director: Claudius Gentinetta 

    Intèrprets: Animació 

    Any: 2018 

    Durada: 4’ 

    Productores: Suïssa, GentinettaFilm, SRF Schweizer Radio und Fernsehen  

    Més informació

    SELFIES

  • WANNABE

    Un projecte que travessa fronteres entre diferents mitjans, connectant el film amb el món del vídeo en línia, Wannabe és la història d’una jove youtuber que es crea un món fictici a internet. Ha participat en el Festival Clermont Ferrand, Sarajevo, PÖFF - Talinn Black Nights, Tampere i ha estat nominat als European Film Awards. 

     

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació.

    Un projecte que travessa fronteres entre diferents mitjans, connectant el film amb el món del vídeo en línia, Wannabe és la història d’una jove youtuber que es crea un món fictici a internet. Ha participat en el Festival Clermont Ferrand, Sarajevo, PÖFF - Talinn Black Nights, Tampere i ha estat nominat als European Film Awards. 

     

    Aquest curt ha estat seleccionat pel Mecal, Festival Internacional de Curtmetratges i Animació.

     

    Llarg: 

    El dia 11/02 al Centre Cívic Vil·la Florida aquest curt va anar acompanyat del llarg Binti. Una youtuber sense fronteres.

     

    Sessió de curts NEW WAYS TO: 

    Sessió de curtmetratges (animació, ficció i documental) que examina les “noves maneres de” (new ways to) relacionar-nos entre nosaltres i amb el nostre entorn, condicionades per les tecnologies (internet, xarxes socials, apps...). 

    Noves maneres d’influir > Wannabe de Jannis Lenz  

    Projecció conjuntament amb els curts: Armor del Amor#PROFIT (Who’s Next?)Selfies i Inlove a la sessió NEW WAYS TO el dia 26/01 a Can Clariana Cultural.  

    Director: Jannis Lenz 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2017 

    Durada: 30’ 

    Productores: Coproducció Àustria-Alemanya; Filmakademie Wien, Ocean Pictures Filmproduktion 

    Més informació

    WANNABE

  • A THOUSAND GIRLS LIKE ME

    La violència sexual contra les dones és un delicte des del 2009 a l’Afganistan. Però, a la pràctica, les dones temen les possibles represàlies de presentar càrrecs. Lamentablement, la història de la Khatera és el típic exemple d’aquest fenomen: ella i la seva mare han rebut amenaces, fins i tot dels seus propis familiars, i s’han vist obligades a traslladar-se freqüentment. El pare de la Khatera va abusar d’ella durant la seva infància i l’ha deixat embarassada en múltiples ocasions. La Khatera ha patit diversos avortaments abans d’acabar donant a llum una nena.

    La violència sexual contra les dones és un delicte des del 2009 a l’Afganistan. Però, a la pràctica, les dones temen les possibles represàlies de presentar càrrecs. Lamentablement, la història de la Khatera és el típic exemple d’aquest fenomen: ella i la seva mare han rebut amenaces, fins i tot dels seus propis familiars, i s’han vist obligades a traslladar-se freqüentment. El pare de la Khatera va abusar d’ella durant la seva infància i l’ha deixat embarassada en múltiples ocasions. La Khatera ha patit diversos avortaments abans d’acabar donant a llum una nena. Seguint el consell d’un mul·là, ha explicat la seva història en un programa televisiu i ha presentat càrrecs contra el seu pare.

    Idiomes: VOSE

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Asian Film Festival Barcelona.

    A THOUSAND GIRLS LIKE ME

    Directora: Sahra Mani 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2018 

    Durada: 76’ 

    Productores: Afganistà, Le Films du Tambour de Soie, Marmitafilms, First Hand Films, Afghanistan Doc House  

    Més informació
  • OJOS NEGROS

    La Paula, una noia de 14 anys, ha de passar l’estiu a Ojos Negros, un poble de Terol. Allà viurà amb la seva tia i la seva àvia, dues dones a les quals gairebé no coneix. Allà descobreix les tensions familiars que es destapen arran de la malaltia de la seva àvia. Mirant d’escapar d’aquesta atmosfera asfixiant, coneix l’Alícia, una noia de la seva edat amb la qual estableix una intensa amistat. Al final de l’estiu, la Paula intuirà el que significa fer-se gran. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català. 

    La Paula, una noia de 14 anys, ha de passar l’estiu a Ojos Negros, un poble de Terol. Allà viurà amb la seva tia i la seva àvia, dues dones a les quals gairebé no coneix. Allà descobreix les tensions familiars que es destapen arran de la malaltia de la seva àvia. Mirant d’escapar d’aquesta atmosfera asfixiant, coneix l’Alícia, una noia de la seva edat amb la qual estableix una intensa amistat. Al final de l’estiu, la Paula intuirà el que significa fer-se gran. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català. 

    OJOS NEGROS

    Directors/ores: Marta Lallana, Ivet Castelo, Iván Alarcón, Sandra García 

    Intèrprets: Julia Lallana, Alba Alcaine, Anna Sabaté 

    Any: 2019 

    Durada: 67’ 

    Productores: Nanouk Films, Filmin 

    Apta per a tots els públics 

    Més informació
  • MIDNIGHT FAMILY

    Ciutat de Mèxic té només 45 ambulàncies, encara que la seva població sobrepassa els 9 milions d’habitants. Per això un negoci no reglamentat és el trasllat i l’assistència mèdica de ferits en accidents en ambulàncies particulars. La família Ochoa, que sobreviu en el llindar de la pobresa, en té una. El seu dia a dia consisteix a arribar abans que ningú als llocs en què hi ha hagut un accident, socórrer els ferits, traslladar-los a l’hospital i, en última instància, intentar cobrar la factura.

    Ciutat de Mèxic té només 45 ambulàncies, encara que la seva població sobrepassa els 9 milions d’habitants. Per això un negoci no reglamentat és el trasllat i l’assistència mèdica de ferits en accidents en ambulàncies particulars. La família Ochoa, que sobreviu en el llindar de la pobresa, en té una. El seu dia a dia consisteix a arribar abans que ningú als llocs en què hi ha hagut un accident, socórrer els ferits, traslladar-los a l’hospital i, en última instància, intentar cobrar la factura. Fan un servei social, però també han d’utilitzar mètodes no gaire ètics amb els ferits, aprofitant-se de les circumstàncies. La pel·lícula reflecteix la rutina de la família, tant en el seu treball com en els seus moments de descans. 

    Idiomes: VO (castellà) 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Americana Film Festival. 

    MIDNIGHT FAMILY

    Director: Luke Lorentzen 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2019 

    Durada: 81’ 

    Productores: Coproducció Mèxic - Estats Units; Hedgehog Films, No Ficción 

    Més informació
  • TOTS ELS GOVERNS MENTEIXEN

    Als anys seixanta, la columna setmanal del periodista nord-americà I. F. Stone va marcar una època en desemmascarar la corrupció i les mentides del govern amb una informació veraç, contrastada i independent. En els temps actuals, on la major part dels mitjans de comunicació formen part de grans imperis mediàtics sotmesos als interessos del govern i les grans corporacions, la reivindicació de la figura d’I. F. Stone és més necessària que mai.

    Als anys seixanta, la columna setmanal del periodista nord-americà I. F. Stone va marcar una època en desemmascarar la corrupció i les mentides del govern amb una informació veraç, contrastada i independent. En els temps actuals, on la major part dels mitjans de comunicació formen part de grans imperis mediàtics sotmesos als interessos del govern i les grans corporacions, la reivindicació de la figura d’I. F. Stone és més necessària que mai. Els protagonistes de la pel·lícula, una nova fornada de periodistes d’investigació de mitjans independents dels Estats Units, recuperen el seu llegat i donen la cara per defensar el dret dels ciutadans a accedir a una informació lliure d’interferències, contrastada i honesta. Tots els governs menteixen posa cara i dona veu als noms que hi ha darrere de temes tan espinosos com el cas Snowden, les fosses comunes a la frontera amb Mèxic o la violació del dret a la intimitat dels ciutadans.  

    Idiomes: VO en anglès subtitulada en català 

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Docs Barcelona. 

    TOTS ELS GOVERNS MENTEIXEN

    Director: Fred Peabody 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2016 

    Durada: 90’ 

    Productora: Canadà, White Pine Pictures 

    No recomanada per a menors de 7 anys 

    Més informació
  • NOT IN MY NEIGHBOURHOOD

    Quan les ciutats del món global competeixen per obtenir un estatus de “ciutat de primera classe”, ens preguntem: a costa de què i de qui? Not in My Neighbourhood presenta un conjunt d’històries intergeneracionals de ciutadans ordinaris que, a tres de les seves ciutats, Sao Paulo, Ciutat del Cap i Nova York, es mobilitzen per respondre a les polítiques, processos i institucions que organitzen formes de violència espacial i gentrificació. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Wallay! de cinema africà de Barcelona. 

    Quan les ciutats del món global competeixen per obtenir un estatus de “ciutat de primera classe”, ens preguntem: a costa de què i de qui? Not in My Neighbourhood presenta un conjunt d’històries intergeneracionals de ciutadans ordinaris que, a tres de les seves ciutats, Sao Paulo, Ciutat del Cap i Nova York, es mobilitzen per respondre a les polítiques, processos i institucions que organitzen formes de violència espacial i gentrificació. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Wallay! de cinema africà de Barcelona. 

     

    Curt: 

    El dia 20/10 al Centre Cívic Pati Llimona aquest llargmetratge va anar acompanyat del curt Le case che eravamo

     

    NOT IN MY NEIGHBOURHOOD

    Director: Kurt Otobenga Orderson 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2017 

    Durada: 86’ 

    Productores: Sudàfrica, Azania Rizing Productions 

    Més informació
  • OUT OF FASHION

    El cicle de vida d’uns texans de Zara revela massa coses sobre la indústria de la fast fashion. Des que es cull el cotó al Perú fins que es venen uns texans a Estònia passant per la seva fabricació a Bangladesh, la història de la peça de roba amaga pobresa, emissions de CO₂ i males condicions laborals. “Ràpid, ràpid, ràpid, barat, barat, barat, ara, ara, ara”. Així resumeix la investigadora Sandy Black, experta en moda sostenible, una indústria de la qual gairebé tothom és partícip, l’anomenada fast fashion.

    El cicle de vida d’uns texans de Zara revela massa coses sobre la indústria de la fast fashion. Des que es cull el cotó al Perú fins que es venen uns texans a Estònia passant per la seva fabricació a Bangladesh, la història de la peça de roba amaga pobresa, emissions de CO₂ i males condicions laborals. “Ràpid, ràpid, ràpid, barat, barat, barat, ara, ara, ara”. Així resumeix la investigadora Sandy Black, experta en moda sostenible, una indústria de la qual gairebé tothom és partícip, l’anomenada fast fashion. La dissenyadora estoniana Ret Aus, que practica l’upcycling (reutilitzar materials per tal de crear noves peces), aconsegueix dibuixar la traçabilitat d’una peça, uns texans foscos de Zara dels quals es van produir fins a 400.000 unitats, des que una família que viu sense electricitat a Ciclayo (el Perú) cull el cotó fins que es ven a una botiga de Tallinn (Estònia). La seva devastadora conclusió és que les grans corporacions decideixen no saber res i el sistema de subcontractacions els permet mantenir-se en aquesta ignorància fingida. El cicle és difícil de frenar perquè la moda ràpida ofereix la il·lusió neoliberal que podem ser persones noves cada setmana, simplement canviant de pantalons. 

    Idiomes: VOSE 

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Moritz Feed Dog.

    OUT OF FASHION

    Director: Jaak Kilmi 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2015 

    Durada: 59’ 

    Productora: Estònia, Homeless Bob Production 

    Més informació
  • BINTI. UNA YOUTUBER SENSE FRONTERES

    La Binti té 12 anys. Va néixer al Congo, però viu a Bèlgica amb el seu pare Jovial des de molt petita. Tot i que no tenen papers, la Binti vol viure una vida normal i somia a convertir-se en una famosa youtuber com la seva ídol Tatiana. L’Elias, d’11 anys, viu sol amb la seva mare Christine des del divorci del seu pare, que es va establir al Brasil per fer una nova vida. Quan la policia entra a casa de la Binti i ha de fugir, la nena es refugia a la cabanya de l’arbre de l’Elias i poc després idea la solució perfecta per a tots els seus problemes: si pot assegurar que el seu pare i la mare de l’Elias es casin, podran quedar-se a Bèlgica. La Binti s’uneix al Club de Suport dels Okapis de l’Elias i, mentre prepara un gran esdeveniment de recaptació de fons, organitza un pla perquè la Christine s’enamori d’en Jovial. 

    Idiomes: Versió doblada al català | VOSE 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per la Mostra Internacional de Film de Dones de Barcelona.

    La Binti té 12 anys. Va néixer al Congo, però viu a Bèlgica amb el seu pare Jovial des de molt petita. Tot i que no tenen papers, la Binti vol viure una vida normal i somia a convertir-se en una famosa youtuber com la seva ídol Tatiana. L’Elias, d’11 anys, viu sol amb la seva mare Christine des del divorci del seu pare, que es va establir al Brasil per fer una nova vida. Quan la policia entra a casa de la Binti i ha de fugir, la nena es refugia a la cabanya de l’arbre de l’Elias i poc després idea la solució perfecta per a tots els seus problemes: si pot assegurar que el seu pare i la mare de l’Elias es casin, podran quedar-se a Bèlgica. La Binti s’uneix al Club de Suport dels Okapis de l’Elias i, mentre prepara un gran esdeveniment de recaptació de fons, organitza un pla perquè la Christine s’enamori d’en Jovial. 

    Idiomes: Versió doblada al català | VOSE 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per la Mostra Internacional de Film de Dones de Barcelona.

     

    Curt: 

    El dia 11/02 al Centre Cívic Vil·la Florida aquest llargmetratge va anar acompanyat del curt Wannabe.  

     

    BINTI. UNA YOUTUBER SENSE FRONTERES

    Directora: Frederike Migom 

    Intèrprets: Bebel Tshiani Baloji, Mo Bakker, Joke Devynck 

    Any: 2019 

    Durada: 90’ 

    Productores: Bèlgica - Països Baixos, Bulletproof Cupid, Family Affair Films, Kwassa Films 

    Apta per a tots els públics 

    Més informació
  • MEMORIAS DE UN HOMBRE EN PIJAMA

    El Paco és un solter empedreït de 40 anys que, en la plenitud de la seva vida, aconsegueix el seu somni infantil: treballar des de casa i en pijama. Però quan pensava que havia trobat el súmmum de la felicitat, irromp en la seva vida Jilguero, la noia de la qual s’enamora. Ella haurà de lluitar per poder estar al costat d’un home que té com a màxim objectiu vital quedar-se a casa en pijama. Adaptació del còmic homònim de Paco Roca. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català. 

    El Paco és un solter empedreït de 40 anys que, en la plenitud de la seva vida, aconsegueix el seu somni infantil: treballar des de casa i en pijama. Però quan pensava que havia trobat el súmmum de la felicitat, irromp en la seva vida Jilguero, la noia de la qual s’enamora. Ella haurà de lluitar per poder estar al costat d’un home que té com a màxim objectiu vital quedar-se a casa en pijama. Adaptació del còmic homònim de Paco Roca. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català. 

    MEMORIAS DE UN HOMBRE EN PIJAMA

    Director: Carlos Fernández de Vigo 

    Intèrprets: Animació / Raúl Arévalo, María Castro, Elena Sánchez 

    Any: 2018 

    Durada: 71’ 

    Productores: Dream Team Concept, Ladybug Films, Hampa Studio 

    No recomanat per a menors de 12 anys 

    Més informació
  • TRINTA LUMES

    L’Alba té 12 anys i vol descobrir allò que té de desconegut, misteriós i fascinant la mort. Al costat del seu millor amic, el Samuel, entren en cases abandonades, recorren pobles destruïts i s’endinsen a l’interior d’unes muntanyes que amaguen un altre món paral·lel. Un viatge que parteix de la innocència per descobrir el misteri de la lluita entre la vida i la mort... Un relat entre el documental i la ficció que transcorre en un llogaret de Galícia on “la vida no s’acaba, sinó que es transforma en una altra cosa”.

    L’Alba té 12 anys i vol descobrir allò que té de desconegut, misteriós i fascinant la mort. Al costat del seu millor amic, el Samuel, entren en cases abandonades, recorren pobles destruïts i s’endinsen a l’interior d’unes muntanyes que amaguen un altre món paral·lel. Un viatge que parteix de la innocència per descobrir el misteri de la lluita entre la vida i la mort... Un relat entre el documental i la ficció que transcorre en un llogaret de Galícia on “la vida no s’acaba, sinó que es transforma en una altra cosa”. El film acompanya els habitants d’un llogaret a la serra d’O Courel (Lugo) en les seves rutines diàries. L’espectador s’endinsa en un món amb fronteres difuminades entre la realitat i la ficció, entre el món dels vius i dels morts, i la càmera l’acompanya en la seva exploració de l’“altre costat”. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català.  

     

    TRINTA LUMES

    Directora: Diana Toucedo 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2017 

    Durada: 80’ 

    Productora: Lasoga Films 

    No recomanada per a menors de 7 anys 

    Més informació
  • ESPERO TUA (RE)VOLTA

    Retrat polifònic del moviment de protesta que va ocupar les escoles de Sao Paulo (el Brasil) en què es demanava una educació pública i de qualitat. Protagonitzat per tres dels i les joves que van liderar les lluites estudiantils, el film narra els eixos centrals de la revolta, des del 2013 i fins a l’arribada de Jair Bolsonaro a la presidència. 

    Idiomes: VOSE 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona. 

    Retrat polifònic del moviment de protesta que va ocupar les escoles de Sao Paulo (el Brasil) en què es demanava una educació pública i de qualitat. Protagonitzat per tres dels i les joves que van liderar les lluites estudiantils, el film narra els eixos centrals de la revolta, des del 2013 i fins a l’arribada de Jair Bolsonaro a la presidència. 

    Idiomes: VOSE 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona. 

     

    Curt:  

    El dia 11/12 al Centre Cívic Zona Nord aquest llargmetratge va anar acompanyat del curt Selfies

     

    ESPERO TUA (RE)VOLTA

    Directora: Eliza Capai 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2019 

    Durada: 93’ 

    Productores: Brasil, Globo Filmes, TVa2 Produções 

    Més informació
  • TRACEABLE

    Tot el que mai no has volgut saber sobre la teva roba i que has preferit no preguntar. Quantes mans han passat per aquesta samarreta que costa 15,99 euros? Respondre a la pregunta és més complicat del que sembla, ja que, com es diu al documental, les empreses ja no fan coses, simplement paguen un altre perquè les faci. La tragèdia de Bangladesh el 2013 va posar el focus sobre les fàbriques de moda ràpida al Tercer Món. Aquesta pel·lícula segueix el fil que va del productor de cotó de l’Índia al crop top del centre comercial, celebrant la tasca d’aquells que es neguen a acceptar que no hi ha marxa enrere, com el fundador del web Sourcemap o la dissenyadora Laura Siegel. 

    Idiomes: VOSE 

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Moritz Feed Dog. 

    Tot el que mai no has volgut saber sobre la teva roba i que has preferit no preguntar. Quantes mans han passat per aquesta samarreta que costa 15,99 euros? Respondre a la pregunta és més complicat del que sembla, ja que, com es diu al documental, les empreses ja no fan coses, simplement paguen un altre perquè les faci. La tragèdia de Bangladesh el 2013 va posar el focus sobre les fàbriques de moda ràpida al Tercer Món. Aquesta pel·lícula segueix el fil que va del productor de cotó de l’Índia al crop top del centre comercial, celebrant la tasca d’aquells que es neguen a acceptar que no hi ha marxa enrere, com el fundador del web Sourcemap o la dissenyadora Laura Siegel. 

    Idiomes: VOSE 

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Moritz Feed Dog. 

     

    Curt:  

    El dia 19/02 al Casal de Barri Torre Baró aquest llargmetratge va anar acompanyat del curt May Day

    TRACEABLE

    Directora: Jennifer K. Sharpe 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2014 

    Durada: 68’ 

    Productores: Canadà, Clique Pictures Productions, Bell Media, NBC Universal Television, Rogers Telefund 

    Més informació
  • 7 RAONS PER FUGIR

    Set històries que barregen horror i comèdia. Set moments d’humor negre tant estranys com pròxims. Set històries d’humor negre d’una societat disfuncional. Un matrimoni que intenta “avortar” el seu fill adult. Una parella a la qual se li presenta el Tercer Món a casa. Una escala de veïns que no recorden quin número va després del sis. Un agent immobiliari que intenta vendre un pis amb possibilitats, però amb l’antic llogater penjant del llum. Un matrimoni d’upa amb set-cents esclaus treballant sota terra. Un home atropellat i una dona que creu que no val la pena trucar a l’ambulància. Una parella a punt de dir-se el “sí, vull”, fins que la mort els separi. Set visions surrealistes d’una societat que no progressa. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català.  

    Set històries que barregen horror i comèdia. Set moments d’humor negre tant estranys com pròxims. Set històries d’humor negre d’una societat disfuncional. Un matrimoni que intenta “avortar” el seu fill adult. Una parella a la qual se li presenta el Tercer Món a casa. Una escala de veïns que no recorden quin número va després del sis. Un agent immobiliari que intenta vendre un pis amb possibilitats, però amb l’antic llogater penjant del llum. Un matrimoni d’upa amb set-cents esclaus treballant sota terra. Un home atropellat i una dona que creu que no val la pena trucar a l’ambulància. Una parella a punt de dir-se el “sí, vull”, fins que la mort els separi. Set visions surrealistes d’una societat que no progressa. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català.  

    Curt: 

    El dia 2/10 al Casal de Barri Torre Baró aquest llargmetratge va anar acompanyat del curt Fool Time (Job)

    7 RAONS PER FUGIR

    Directors: Gerard Quinto, Esteve Soler, David Torras 

    Intèrprets: Emma Suárez, Jordi Sánchez, Sergi López, Àlex Brendemühl, Aina Clotet, David Verdaguer, Vicky Peña, Lola Dueñas  

    Any: 2019 

    Durada: 80’ 

    Productora: Producciones del Interior AIE, No Hay Banda 

    No recomanada per a menors de 16 anys 

    Més informació
  • ESTIU 1993

    La Frida, una nena de 6 anys, s’enfronta al primer estiu de la seva vida amb una família adoptiva després de la mort de la seva mare. A partir d’ara viurà al camp amb els seus oncles i la seva cosina que la reben amb els braços oberts. Però ella no acaba d’adaptar-se a la seva nova vida lluny de tot el que coneix. Un film íntim i autobiogràfic de la seva directora, que va rebre a la Berlinale el premi a la millor òpera prima i el gran premi del Jurat Internacional. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català. 

     

    La Frida, una nena de 6 anys, s’enfronta al primer estiu de la seva vida amb una família adoptiva després de la mort de la seva mare. A partir d’ara viurà al camp amb els seus oncles i la seva cosina que la reben amb els braços oberts. Però ella no acaba d’adaptar-se a la seva nova vida lluny de tot el que coneix. Un film íntim i autobiogràfic de la seva directora, que va rebre a la Berlinale el premi a la millor òpera prima i el gran premi del Jurat Internacional. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català. 

     

    ESTIU 1993

    Directora: Carla Simón 

    Intèrprets: Laia Artigas, Bruna Cusí, David Verdaguer, María Paula Robles 

    Any: 2017 

    Durada: 97’ 

    Productores: Inicia Films, Avalon P.C 

    Apta per a tots els públics 

    Més informació
  • ELS DIES QUE VINDRAN

    La Vir, de 30 anys, i el Lluís, de 32, fa només un any que surten junts quan la Vir descobreix que està embarassada. Durant nou mesos, seguirem l’aventura d’aquesta jove parella i del gir enorme que farà la seva vida. Els dies que vindran és un relat minuciós del procés d’aprendre a ser tres quan no s’ha tingut el temps d’aprendre a ser dos, explorant la dificultat de compartir amb l’altre aquesta experiència profundament transformadora. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català. 

    La Vir, de 30 anys, i el Lluís, de 32, fa només un any que surten junts quan la Vir descobreix que està embarassada. Durant nou mesos, seguirem l’aventura d’aquesta jove parella i del gir enorme que farà la seva vida. Els dies que vindran és un relat minuciós del procés d’aprendre a ser tres quan no s’ha tingut el temps d’aprendre a ser dos, explorant la dificultat de compartir amb l’altre aquesta experiència profundament transformadora. 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per l’Acadèmia del Cinema Català. 

    ELS DIES QUE VINDRAN

    Director: Carlos Marqués-Marcet 

    Intèrprets: David Verdaguer, Maria Rodríguez Soto, Albert Prat, Sergi Torrecilla 

    Any: 2019 

    Durada: 110’ 

    Productores: Lastor Media, Avalon P.C 

    No recomanada per a menors de 12 anys 

    Més informació
  • RENDA BÀSICA

    Renda bàsica garantida, sí o no? Una pel·lícula sorprenent i reflexiva sobre una idea radical, que està de nou al cim de l’agenda social. Treballaries si et paguessin simplement per existir? La proposta de la renda bàsica garantida torna al debat públic com una alternativa al principi de drets i deures i a un sistema econòmic burocràtic. La idea que els més grans de 21 anys han de tenir una assignació fixa mensual, independentment de si estan treballant o no, divideix opinions. Però no ho fa en la línia de les dicotomies polítiques tradicionals. Els economistes neoconservadors, els ultraliberals i els socialistes hi estan tots a favor, mentre que tots els altres grups polítics hi són contraris. La política i l’economia entren en la psicologia i les qüestions filosòfiques sobre la naturalesa humana. La renda bàsica universal farà la gent mandrosa? O l’alliberarà?  

    Idiomes: VO en anglès i alemany subtitulada en català 

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Docs Barcelona. 

    Renda bàsica garantida, sí o no? Una pel·lícula sorprenent i reflexiva sobre una idea radical, que està de nou al cim de l’agenda social. Treballaries si et paguessin simplement per existir? La proposta de la renda bàsica garantida torna al debat públic com una alternativa al principi de drets i deures i a un sistema econòmic burocràtic. La idea que els més grans de 21 anys han de tenir una assignació fixa mensual, independentment de si estan treballant o no, divideix opinions. Però no ho fa en la línia de les dicotomies polítiques tradicionals. Els economistes neoconservadors, els ultraliberals i els socialistes hi estan tots a favor, mentre que tots els altres grups polítics hi són contraris. La política i l’economia entren en la psicologia i les qüestions filosòfiques sobre la naturalesa humana. La renda bàsica universal farà la gent mandrosa? O l’alliberarà?  

    Idiomes: VO en anglès i alemany subtitulada en català 

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Docs Barcelona. 

     

    Curt:  

    El dia 16/10 al Centre Cívic Zona Nord aquest llargmetratge va anar acompanyat del curt El empleo

    RENDA BÀSICA

    Director: Christian Tod 

    Intèrprets: Documental 

    Any: 2017 

    Durada: 90’ 

    Productores: Coproducció Alemanya i Àustria, Golden Girls Filmproduktion, Oval Media Cologne 

    Apta per a tots els públics 

    Més informació
  • A FÁBRICA DE NADA (LA FÀBRICA DE NO-RES)

    En una fàbrica d’ascensors de Portugal, els treballadors descobreixen que la direcció ha estat retirant maquinària a les nits, i això els fa pensar que els seus llocs de feina poden estar en perill. Comença així una lluita de voluntats en què els treballadors s’apoderen del seu espai de treball després de rebutjar les negociacions subsegüents. Fins que, amb gran sorpresa, es troben que els seus caps han desaparegut sobtadament i es queden amb la fàbrica mig buida a les mans.

    En una fàbrica d’ascensors de Portugal, els treballadors descobreixen que la direcció ha estat retirant maquinària a les nits, i això els fa pensar que els seus llocs de feina poden estar en perill. Comença així una lluita de voluntats en què els treballadors s’apoderen del seu espai de treball després de rebutjar les negociacions subsegüents. Fins que, amb gran sorpresa, es troben que els seus caps han desaparegut sobtadament i es queden amb la fàbrica mig buida a les mans. Una pel·lícula contemporània i realista que explica amb ironia com, en esfondrar-se el propi món, sempre sorgeixen nous desitjos. 

    Idiomes: portuguès, francès subtitulat al castellà 

    Aquest llarg ha estat seleccionat per L’Alternativa, Festival de Cinema Independent de Barcelona.

    A FÁBRICA DE NADA (LA FÀBRICA DE NO-RES)  

    Director: Pedro Pinho 

    Intèrprets: Carla Galvão, Dinis Gomes, Américo Silva, José Smith Vargas 

    Any: 2017 

    Durada: 179’ 

    Productora: Terratreme Filmes 

    No recomanada per a menors de 12 anys 

    Més informació
  • PUSH

    Push és el nou documental del guardonat director suec Fredrik Gertten, que investiga el motiu pel qual ja no podem permetre’ns el luxe de viure a les nostres pròpies ciutats. Qui en són els responsables? Quins són els factors que fan de l’accés a l’habitatge un dels problemes més urgents a escala mundial? Viatjarem per diferents països mirant d’entendre qui i per què està sent expulsat de les ciutats, conversant amb personalitats de l’àmbit polític com Ada Colau, la reputada sociòloga Saskia Sassen, l’economista Joseph Stiglitz o el periodista italià Roberto Saviano.

    Push és el nou documental del guardonat director suec Fredrik Gertten, que investiga el motiu pel qual ja no podem permetre’ns el luxe de viure a les nostres pròpies ciutats. Qui en són els responsables? Quins són els factors que fan de l’accés a l’habitatge un dels problemes més urgents a escala mundial? Viatjarem per diferents països mirant d’entendre qui i per què està sent expulsat de les ciutats, conversant amb personalitats de l’àmbit polític com Ada Colau, la reputada sociòloga Saskia Sassen, l’economista Joseph Stiglitz o el periodista italià Roberto Saviano. Push revela els secrets més foscos de l’entramat mundial de l’especulació immobiliària i urbanística, i com les ciutats són cada cop més inaccessibles per viure-hi en un context de crisi creixent que ens afecta a tots.

    VO anglès, castellà, italià, coreà i alemany, subtitulada en català

    Aquest llarg ha estat seleccionat pel festival Docs Barcelona.

     

    Curt:

    El dia 13/11 en el Centre Cívic Zona Nord aquest llargmetratge va anar acompanyat del curt Madrid 2120.

    PUSH

    Director: Fredrik Gertten

    Intèrprets: Documental

    Any: 2019

    Durada: 92’

    Productores: Coproducció Suècia-Canadà, WG Film

    Apte per a tots els públics

    Més informació
  • ME LLAMO VIOLETA

    Dues famílies molt diferents amb un punt en comú: en les dues hi ha un menor transgènere. La Violeta, d’11 anys, filla de l’actor Nacho Vidal, ha tingut (fins ara) un trànsit relativament tranquil, malgrat que els seus pares, desconcertats, van tardar un temps a assumir la seva nova identitat. L’Alan no va tenir aquesta sort: víctima d’assetjament a l’institut, el suport de la seva família no va ser prou per evitar un final que va commocionar el seu institut i la seva ciutat natal.

    Dues famílies molt diferents amb un punt en comú: en les dues hi ha un menor transgènere. La Violeta, d’11 anys, filla de l’actor Nacho Vidal, ha tingut (fins ara) un trànsit relativament tranquil, malgrat que els seus pares, desconcertats, van tardar un temps a assumir la seva nova identitat. L’Alan no va tenir aquesta sort: víctima d’assetjament a l’institut, el suport de la seva família no va ser prou per evitar un final que va commocionar el seu institut i la seva ciutat natal. Centrada sobretot en aquestes dues històries, la pel·lícula, profundament emotiva, mostra que la nostra societat està avançant en l’acceptació dels menors trans, però que encara hi ha molt camí per recórrer.

    ME LLAMO VIOLETA

    Director: Marc Parramon, David Fernández de Castro

    Intèrprets: Documental

    Any: 2019

    Durada: 76’

    Productores: Mediapro, Polar Star Films

    Apta per a tots els públics i distintiu d’especialment recomanada per al foment de la igualtat de gènere.

    Més informació