Vés al contingut

Tinc una empresa o soc una persona autònoma

MESURES DE REACTIVACIÓ ECONÒMICA

Consulta tots els recursos per a autònoms, autònomes i empreses de Barcelona que tens a l'abast: recursos d’orientació jurídica i assessorament fiscal i empresarial, cursos online i programes formatius i altres recursos de reactivació econòmica a la ciutat.

Ajuts econòmics

L’Ajuntament de Barcelona està mobilitzant recursos destinats a les empreses, als comerços i a les persones autònomes que actualment necessiten recursos en forma d’ajuts, de subvencions o de finançament per tal que puguin mantenir l’activitat econòmica, protegir els llocs de treball i, alhora, impulsar la seva transformació per adaptar-se a la Barcelona del futur.

  • Aquesta iniciativa, que neix amb la voluntat d’ajudar les empreses a reprendre l’activitat, dona incentius per a la contractació de persones a l’atur que tingui dificultats especials per accedir al mercat de treball.

    La convocatòria d’enguany continua subvencionant amb 5.000 euros totes les contractacions de persones a l’atur empadronades a la ciutat, i amb 6.000 euros en el cas de persones joves, més grans de 45 anys i dones. Els contractes han de ser d’un mínim de 6 mesos, a jornada completa, i d’empreses que tinguin el centre de treball dins de l’àrea metropolitana, amb una atenció especial a les persones de menys de 30 anys i de més de 45.

    Període de sol·licituds: A partir de l’11 de maig

  • Per millorar la presència dels establiments en l’entorn digital, es destinen un milió d’euros per al finançament de projectes d’inversió en màrqueting digital, pàgines web, botigues en línia i cartelleria digital, entre d’altres.

    Termini: Abril-maig de 2022.

  • En la convocatòria general de subvencions 2022 s’han pressupostat un total d’1.650.000 euros en ajuts per a projectes per fomentar el comerç de proximitat i la promoció econòmica als barris. Poden concórrer a la subvenció les associacions de comerciants territorials o sectorials i les entitats de comerç sense ànim de lucre de la ciutat. En aquesta convocatòria s’inclou una línia de consum, dirigida a i organitzacions de persones consumidores de Catalunya. 

    Termini: Del 7 al 27 de gener de 2022

  • Convocatòria d’ajuts per a la dinamització de l’economia de proximitat. Es pot finançar fins a un 80% del projecte. Disposarà de sis modalitats: dinamització de locals buits en planta baixa, ocupació, innovació socioeconòmica i ESS en sectors estratègics, turisme responsable i sostenible, alimentació sostenible i consum responsable, centres de distribució urbana de mercaderies d’últim quilòmetre i indústries creatives.

    Termini: Abril de 2022.

     

  • Convocatòria d’ajuts per a projectes d’innovació urbana oberts, plurals i multidisciplinaris, que aportin solucions reals als reptes als quals s’enfronta la nostra ciutat en el futur més immediat.

    Termini: Es preveu publicar-ne la convocatòria a finals de març – principis d’abril de 2022.

     

  • La convocatòria s’adreça als titulars dels establiments de restauració i assimilats que hagin disposat d’una llicència d’una terrassa covid-19 i que obtinguin llicència per a la instal·lació de terrassa en calçada durant l’any 2022, per tal de facilitar el canvi de mobiliari a calçada, homologat per l’Ajuntament de Barcelona.

    Els restauradors que vulguin mantenir les terrasses en calçada hauran de disposar d’un moble-plataforma accessible, homologat i segur.

    Termini: Abril-maig de 2022

  • L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i el Comissionat d’Agenda 2030, en el marc de la iniciativa Barcelona Innovation Coast, llança una convocatòria a fons de capital risc que invertiran en empreses emergents de la ciutat del sector Deep Tech. La inversió municipal de 10 milions d’euros es multiplica per cinc a través d’aquests fons i permet impulsar start-ups innovadores de la ciutat en els sectors emergents i fent especial èmfasi en la transferència de coneixement des del món investigador cap al sector empresarial.

    Termini: Previst abril de 2022.

  • L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, llança una convocatòria a fons de capital risc que invertiran en empreses emergents de la ciutat. La inversió municipal prevista inicialment d’uns 5 milions d’euros es multiplica per cinc a través d’aquests fons i permet impulsar start-ups innovadores de la ciutat en els sectors emergents i fent especial èmfasi en projectes liderats per dones.

    Termini: Segon semestre de 2022.

  • Amb l’objectiu d’impulsar la transició energètica a la ciutat neix aquest projecte de partenariat publicoprivat, que instal·larà de forma gratuïta plaques fotovoltaiques als terrats de qualsevol edifici de la ciutat de Barcelona. Per fer-ho, l’Ajuntament atrau inversors i capital privat en el desenvolupament d’instal·lacions productores d’electricitat amb energies netes (fonamentalment plaques fotovoltaiques), destinades a l’autoconsum i a l’autoconsum compartit, i en tota mena d’edificis de la ciutat.  Els propietaris o comunitats de propietaris de qualsevol mena d’edifici de la ciutat poden sol·licitar participar en el programa i les empreses vinculades al MESBarcelona es posaran en contacte amb ells per veure que la instal·lació fotovoltaica és viable.

    Termini: Durant el 2022.

  • L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) mantindrà l’impuls inversor amb remodelacions de mercats en curs i obres de millora amb una previsió d’inversió durant el mandat de 100 milions d’euros. Projectes de remodelacions en curs: Mercat de l’Abaceria i Mercat de Sant Andreu. Inici del projecte de les remodelacions dels mercats d’Horta i Montserrat. Es vol posar focus en els plans de millora i manteniment de la xarxa de mercats de Barcelona amb un pressupost anual de 4 milions d’euros.

    Termini: Durant el 2022 i 2023

     

  • Durant el 2022 es llança una nova convocatòria de Premis als Reptes Urbans. Un repte urbà és una forma d’enfocar la resolució de problemàtiques urbanes i necessitats complexes de la ciutat i que requereixen solucions innovadores. És una invitació a la creativitat que evita la prescripció o sol·licitud específica de solucions. El repte defineix l’impacte que es busca, sense que representi una limitació en el com.

    Termini: Durant el 2022.

     

ASSESSORAMENT

L’Ajuntament de Barcelona és al teu costat ajudant-te a buscar informació, seleccionant els recursos que més bé s’adaptin a les teves necessitats o donant-te suport a l’hora de tramitar ajuts o elaborar amb l’ajut d’experts plans de futur personalitzats per al teu negoci. Amb els serveis d’assessorament t’ajudarem a començar nous projectes, consolidar-los o fer que segueixin evolucionant.

  • Us volem acompanyar, des de Barcelona Activa, per fer créixer el vostre projecte. Per això oferim un servei d’orientació, adreçat als treballadors i treballadores autònomes i a les empreses i entitats de l’economia social i solidària, sobre temes relacionats amb la constitució, el finançament, la gestió del talent, la transmissió, la internacionalització o la transformació digital dels vostres projectes.

  • L’objectiu d’aquesta guia ha estat generar un document que analitzi les problemàtiques específiques de cada tipologia d’aquests actes culturals, per extreure’n un seguit de criteris que permetin dur-les a terme de manera adaptada a les mesures bàsiques de protecció i prevenció davant de possibles contagis de covid-19.

  • L’Ajuntament de Barcelona ofereix a les empreses vinculades a l’economia del i la visitant un servei d’assessorament en línia per conèixer quins són els protocols o mesures de seguretat sanitària més adients per a cada tipus de negoci. Amb aquest acompanyament contribuïm a garantir a les persones que viuen a la ciutat i a les que ens visiten que Barcelona és una ciutat segura.

  • InnoBa ofereix acompanyament per impulsar projectes socioeconòmics en l’àmbit de l’economia social i solidària. El servei ofereix assessorament, entre d'altres en: generació de la idea, legislació, fiscalitat, comunicació, finançament, organització i gestió d'equips i acompanyament en l'elaboració del pla d'empresa.

  • Servei integral d’assessorament i d’acompanyament a la inclusió laboral dirigit a les empreses amb visió de futur i compromeses amb la inclusió laboral. 

    El servei està format per un equip de professionals experts en l’àmbit de la inclusió laboral de la Xarxa per a la Inclusió Laboral de Barcelona (XIB).

    El servei ofereix el següent:

    • Informació sobre els beneficis socials i corporatius de la inclusió laboral.
    • Acompanyament a la persona i a l’empresa en els processos de selecció i en el lloc de treball.
    • Informació i assessorament en matèria d’accessibilitat a l’entorn laboral.
    • Accions formatives per garantir la inclusió.

    Podeu contactar amb el servei Inclou Futur. 

    Més informació

  • El telèfon 010 gratuït resol directament els tràmits, facilita informació o indica com tramitar per Internet. Si, tot i així, no s'ha pogut resoldre la demanda per telèfon o Internet, es facilita el canal d'atenció especialitzat per atendre la informació o tramitació sol·licitada.  Si es truca des de fora de l'àrea metropolitana de Barcelona, cal trucar al 931 537 010, la trucada es fa amb tarifa ordinària.

    Més infromació

  • El servei atendrà consultes sobre contractes bancaris, comissions, targetes bancàries, préstecs hipotecaris, registres d'impagats, crèdits al consum i altres tipus de relacions de consum amb les entitats de crèdit i de serveis financers.

    Les consultes o queixes es poden presentar a través del web de l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) o bé a les dependències municipals de la Rda Sant Pau, 43 amb una cita prèvia.

  • El Parc Tecnològic ofereix aquest servei per acompanyar les empreses i les persones emprenedores en totes les fases del procés de prototipatge de manera estratègica i àgil.

    Demaneu servei si necessiteu suport o orientació per a:

    • Estratègia, acompanyament i eines per al pla de prototipatge empresarial
    • Utilització de les eines de fabricació digital del Parc Tecnològic

    Més informació

  • Servei de suport i acompanyament expert que ofereix als i les joves d’entre 16 i 35 anys orientació laboral i eines per millorar la seva recerca de feina i ocupabilitat.

  • Servei de suport tècnic especialitzat en la implementació de millores en la presència de l’empresa a internet, i en l’estratègia de comunicació i de màrqueting en línia, de canals de venda i de digitalització dels processos de gestió de l’empresa. El servei comença amb una diagnosi inicial; després, estudia la realització d’un pla de digitalització i inclou l’acompanyament en el desplegament i el seguiment.

  • Pla sectorial per al tèxtil sostenible. Destinat a enfortir el sector del tèxtil sostenible i a fer-lo més competitiu des d’un punt de vista social, ambiental i empresarial, aquest pla ofereix un servei d’assessorament especialitzat per a projectes i organitzacions amb l’objectiu d’ampliar la formació en aquest àmbit i de fomentar-ne la intercooperació i el mercat social.

  • Servei d’acompanyament personalitzat per a persones en procés de recerca de feina o de millora professional. És un servei d’atenció des del qual s’ofereix una primera informació per a l’orientació i la recerca de feina; després, es deriva la persona al servei més adient d’acord amb les seves necessitats.

    Hi haurà un servei específic per a persones de menys de 30 anys que complementarà la resta dels programes i serveis ja existents.

     

  • Servei d’atenció al talent internacional que vol venir a residir a la ciutat o que tot just acaba d’instal·lar-s'hi. Permet informar-se sobre tràmits i gestions com ara permisos de residència i treball, accés a l’habitatge, la sanitat i l'educació, les passes per crear un negoci, invertir o treballar a Barcelona, o altres qüestions pràctiques per viure a la ciutat. L’atenció es brinda de manera presencial a les oficines del Barcelona International Welcome Desk al MediaTIC i també per videoconferència. Cal sol·licitar cita prèvia.

    Termini: Durant el 2022.

  • Finestreta única empresarial per facilitar l’activitat econòmica al districte. Situada a l’edifici MediaTIC, l’oficina ofereix informació per desenvolupar una activitat empresarial al 22@. S’hi poden tramitar informes previs de plans d’usos, comunicats d’inici i de baixa d’activitat, transmissió de llicències o sol·licituds d’ocupació de la via pública.

    Termini: Durant el 2022.

  • Nova oficina d’informació i coordinació de l’estratègia de dinamització de locals en planta baixa “Amunt persianes”, on es definiran i planificaran mesures i actuacions per desenvolupar, es coordinaran les mesures i es farà difusió a la ciutat. L’oficina disposarà de la informació de locals en planta baixa i farà de portaveu amb els agents externs.

    Termini: Primer trimestre de 2022.

  • Nova borsa de lloguer de locals en planta baixa privats que es posaran a disposició de projectes econòmics de persones, empreses o entitats. La borsa estarà disponible en línia i es posa en marxa en col·laboració  amb operadors del sector immobiliari. Oferirà incentius a propietaris/àries de locals i a arrendataris/àries potencials.

    Termini: A partir d’abril de 2022.

  • El programa de suport a l’emprenedor/a de moda Barcelona Fashion Forward  - “Impulsem la teva marca de moda” pretén impulsar i acompanyar dissenyadors, dissenyadores i marques de moda emergents, i té com a objectiu donar-los suport en l’optimització de processos i mètodes, incorporant metodologies per a la millora en la seva professionalització, i en les àrees de comercialització, comunicació i digitalització a través de sessions formatives, acompanyament personalitzat i finançament de serveis.

    El programa serà gestionat per persones expertes amb una sòlida experiència en l’àmbit de la gestió empresarial i l’emprenedoria, així com en el sector de la moda.

    Termini: Gener de 2022.

  • Programa de suport a la creació d’empreses del sector de les indústries creatives i culturals. Està enfocat a donar suport a noves iniciatives, amb l’objectiu de transformar-les en empreses viables que puguin prosperar en un dels sectors econòmics estratègics de la ciutat.

    Termini: Fins al 12 de febrer de 2022.

  • L’Observatori és planteja com una plataforma ordenada de coneixement, amb dades per al seguiment evolutiu dels locals i activitats en planta baixa, així com  per identificar oportunitats, mostrar indicadors principals i complementaris que siguin d’interès per diferents col·lectius (intern, sector comercial i persones emprenedores) i inspirin en el desenvolupament d’iniciatives per millorar la sostenibilitat dels locals actius i l’ocupació de locals buits.

    Les funcions d’aquest observatori són quantificar i compartir obertament el coneixement disponible relacionat amb les activitats i locals en plantes baixes, monitoritzar l’evolució i els canvis que es produeixen i inspirar en la formulació d’estratègies. 

    Termini: Durant el 2022.

  • Les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU) es creen per promocionar i modernitzar zones urbanes per millorar la qualitat de l’entorn urbà i consolidar el model de ciutat compacta, complexa, cohesionada i mediambientalment eficient, així com per incrementar la competitivitat de les empreses afavorint la creació d’ocupació.

    En una primera fase s’oferirà informació i formació als eixos comercials i agents implicats del sector econòmic  de la ciutat de Barcelona per tal d’informar-los sobre les Àrees de Promoció Econòmica Urbana i dotar-los dels coneixements necessaris per dur-ne a terme el procés constitutiu, així com proporcionar assessorament en la planificació d’una APEU per tal de maximitzar-ne les possibilitats d’èxit i analitzar la viabilitat d’implementar una APEU en zones que es plantegin.

    Termini: Març-juliol de 2022.

  • Esdeveniments que faciliten un espai de contacte directe entre empreses amb ofertes de feina i persones candidates amb dinàmiques participatives i entrevistes breus. Se’n fan a mida per a empreses i també d’específics per a sectors empresarials.

    Termini: Durant el 2022.

  • Els dos esdeveniments de referència per la iniciativa emprenedora i la cerca de feina, que se celebren conjuntament per impulsar el talent i els negocis. L’ecosistema emprenedor i empresarial de la ciutat i les entitats i professionals es trobaran de nou aquest 2022.

    Termini: Últim trimestre de 2022.

  • Safe Travels és un segell promogut per la World Travel & Tourism Council (WTTC) que reconeix a escala mundial els protocols de viatge segur i mesures preventives davant la covid-19. Fruit d’un acord assolit amb el consorci Turisme de Barcelona, les empreses vinculades a l’economia del visitant que compleixin els requisits poden optar-hi per millorar el seu servei, oferir confiança als seus clients i enfortir el seu posicionament.

    Termini: Durant el 2022.

  • Servei que dona suport a les persones treballadores autònomes, a les empreses i a les entitats que necessiten recursos financers a mitjà i a llarg termini. Un equip expert treballa conjuntament amb l’empresa en el diagnòstic i la definició del millor itinerari a seguir per aconseguir el finançament necessari, i assessora i dona suport en el procés de tramitació i obtenció de productes financers, tant públics com privats, bancaris i alternatius.

    Termini: Durant el 2022.

  • Servei que fa un acompanyament en la consolidació i el creixement de petites empreses, persones treballadores autònomes, comerços i organitzacions d’economia social i solidària, considerant-ne les necessitats específiques. Suport per diagnosticar i definir accions de millora en diferents àmbits de la gestió empresarial (comercial, econòmica, financera, d’organització, logística, etc.), i per engegar processos de reflexió estratègica.

    Termini: Durant el 2022.

  • Programa que distingeix els operadors turístics que aposten per una gestió responsable, d’acord amb uns requisits basats en els objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Les empreses i entitats reben formació i assessorament per fer un pla de millora i obtenir la certificació Biosphere Sustainable Lifestyle, que els permet millorar el seu posicionament. Inclou formació en protocols covid-19 i accés al segell Safe Travels atorgat pel World Travel & Tourism Council (WTTC).

    Termini: Gener-abril de 2022.

     

  • Els programes per emprendre inclouen acompanyament i networking per a la creació d’empreses i organitzacions adreçades a determinats col·lectius de persones emprenedores o a sectors d’activitat. Hi ha programes específics per a projectes d’indústries creatives, d’alimentació, esports, turisme, o per a projectes amb impacte social, altres d’especialitzats en start-ups... S’ofereixen programes específics per a persones joves, sèniors i dones.

    Termini: Durant el 2022.

  • El Punt d’Acollida i Orientació (PAO) és un servei d’informació i orientació per a la ciutadania interessada a conèixer més l’economia social i solidària i la innovació socioeconòmica. També és la porta d’entrada als serveis i activitats que hi ha en l’àmbit de l’ESS

    Termini: Durant el 2022.

  • Servei que impulsa l’aplicació de la clàusula de subcontractació amb empreses de l’economia social i solidària (ESS) i la reserva social que promou l’Ajuntament de Barcelona, situada en 10 milions d’euros anuals i adreçada a empreses de l’ESS (en concret, centres especials de treball i empreses d’inserció).

    Termini: Durant el 2022.

  • L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores posa a disposició dels establiments comercials, autònoms, microempreses, organitzacions de persones consumidores i la ciutadania un servei d’informació i assessorament. L’OMIC ofereix assessorament a les empreses com a consumidores de serveis bàsics o tracte continuat: subministraments, telefonia, assegurances o productes financers.

    Termini: Durant el 2022.

  • L'OMIC (Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores), posa a disposició dels eixos comercials , consells de comerç de districtes, o empreses, sessions informatives per donar a conèixer els drets de les persones consumidores, els canals d’atenció municipals en consum, explicar com fer consultes i reclamacions i procediments de mediació i arbitratge per resoldre temes de consum, i resoldre dubtes que puguin sorgir relacionats amb la temàtica.

    Termini: Durant el 2022

     

  • És l'equipament municipal especialitzat en el foment del consum responsable, amb l’objectiu d’estendre una cultura del consum més conscient i compromesa a incidir de manera positiva en les persones i el medi ambient. Participa en formacions organitzades per altres serveis destinades a col·lectius diversos. També s'hi troba el Punt d’Informació en Consum Responsable i ofereix xerrades, activitats i exposicions, així com cessions d'espais al mateix equipament.

    Termini: Durant el 2022 (excepte l’agost).

  • Programa de suport a la creació d’empreses innovadores i sostenibles, que donin resposta a les noves necessitats del sector turístic de la ciutat i la província de Barcelona. Els projectes participants reben formació i un pla d’acompanyament personalitzat.

    El programa està promogut per Barcelona Activa, el Gremi d’Hotels de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades. 

    Termini: A partir del segon trimestre de 2022.

     

  • Las áreas de promoción económica urbana (APEU) se crean para promocionar y modernizar zonas urbanas para mejorar la calidad del entorno urbano y consolidar el modelo de ciudad compacta, compleja, cohesionada y medioambientalmente eficiente, así como para incrementar la competitividad de las empresas favoreciendo la creación de empleo.

    En una primera fase, se ofrecerá información y formación a los ejes comerciales y agentes implicados del sector económico de la ciudad de Barcelona para informarles sobre las áreas de promoción económica urbana y que obtengan los conocimientos necesarios para llevar a cabo el proceso constitutivo, así como proporcionar asesoramiento en la planificación de una APEU con el fin de maximizar las posibilidades de éxito y analizar la viabilidad de implementar una APEU en zonas que se planteen.

    Plazo: marzo-julio del 2022

FORMACIÓ

Si volem ser competitius, hem d’estar al dia! Per això, l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un ampli ventall de línies de formació especialitzada, pensada per encarar el futur amb més empenta que mai. Està adreçada a les empreses i als emprenedors i emprenedores, i també si busques feina, o vols ampliar els teus horitzons professionals en el sector de les TIC, no te la pots perdre!

  • A través de Barcelona Activa hem posat en marxa l’Aula Virtual, un espai formatiu en què l’equip docent imparteix les classes en streaming perquè hi puguis dir la teva, fer consultes en temps real i interactuar- hi amb fluïdesa.

  • En el marc del servei de Barcelona International Welcome s’organitzen activitats enfocades a dotar de formació, informació i eines per a persones estrangeres que arriben a la ciutat. Les activitats, actualment organitzades a través de mitjans digitals, tenen doble objectiu: d’una banda, dotar al públic d’eines pràctiques sobre diferents aspectes pràctics de la vida a Barcelona, i de l’altra, crear vincles i comunitat, per facilitar la integració i l’arrelament de les persones i famílies que han arribat recentment a la ciutat.

  • Aprofita l’oportunitat de formar-te en el sector agroalimentari: des de la venda de productes ecològics de proximitat fins a la higiene en la manipulació d’aliments i la conducció de carretons, o com ser un bon ajudant de carnisseria o de peixateria, entre altres opcions. I, si estàs a l’atur, gaudiràs d’una tarifa especial! T’hi animes?

  • Descobreix, amb Barcelona Activa, una formació agrupada per categories temàtiques i adaptada al teu ritme i a les teves necessitats.

  • El Cibernàrium ofereix formació per millorar les competències tecnològiques digitals, i contribueix a fer front als reptes que planteja la digitalització. I per a persones que s’inicien en les TIC, disposa de formació bàsica a les Antenes Cibernàrium per tota la ciutat!

    Termini: Durant el 2022.

     

  • Les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU) es creen per promocionar i modernitzar zones urbanes per millorar la qualitat de l’entorn urbà i consolidar el model de ciutat compacta, complexa, cohesionada i mediambientalment eficient, així com per incrementar la competitivitat de les empreses afavorint la creació d’ocupació.

    En una primera fase s’oferirà informació i formació als eixos comercials i agents implicats del sector econòmic  de la ciutat de Barcelona per tal d’informar-los sobre les Àrees de Promoció Econòmica Urbana i dotar-los dels coneixements necessaris per dur-ne a terme el procés constitutiu, així com proporcionar assessorament en la planificació d’una APEU per tal de maximitzar-ne les possibilitats d’èxit i analitzar la viabilitat d’implementar una APEU en zones que es plantegin.

    Termini: Març-juliol de 2022.

  • Des de Barcelona Activa s’ofereix formació gratuïta per ajudar a trobar una feina nova o a millorar perfils professionals, a emprendre o a fer créixer el negoci. També es pot accedir a l’oferta de formació tecnològica del Cibernàrium i a cursos específics per a persones joves i dones. Es pot triar entre diferents tipus d’experiències formatives i de formats: presencial, en línia i en streaming.

    Termini: Durant el 2022.

PROMOCIÓ

  • L’Ajuntament de Barcelona transformarà els baixos del Palau de la Virreina (Rambla, 99), on ara hi ha l’oficina Tiquet Rambles, en la nova Oficina Ciutadana de la Cultura, un nou espai d’acollida per donar suport i assessorament al teixit cultural de la ciutat.

  • Amb aquesta targeta personalitzada podràs entrar i sortir, tantes vegades com vulguis i durant 15 o 30 dies consecutius, de l’aparcament que triïs de la Xarxa d’Aparcaments BSM. Només has d’escollir l’aparcament i reservar els dies que necessitis, al millor preu i amb garantia de plaça. Si la compres en línia utilitzant el codi bsmle20, gaudiràs d’un 20% de descompte.

     

  • Mitjançant l’IMMB, hem posat en marxa diverses accions enfocades a promoure la sostenibilitat, com els projectes “Plàstic zero” o “Comerciants verds”. Busquem reduir el plàstic d’un sol ús i potenciar el producte ecològic i de proximitat.

  • Aquesta iniciativa per difondre informació actualitzada sobre els sectors comercials i econòmics de la ciutat serà una eina amb continguts estadístics actualitzats. Té la finalitat de difondre i transferir coneixements als operadors i entitats dels sectors, a la ciutadania i a les administracions públiques. L’eina interactiva Visor Comercial mostrarà les dades d’una manera transparent, entenedora i a l’abast de tothom.
    Inici: maig del 2021.

  • Actuació ocupacional per afavorir la inserció laboral de persones en situació d’atur, combinant actuacions d’experiència laboral, de millora competencial i d’orientació laboral. Les persones participants s’incorporen a diferents projectes municipals connectats a sectors estratègics mitjançant una contractació laboral de 6 mesos.

  • El programa de suport a l’emprenedor/a de moda Barcelona Fashion Forward  - “Impulsem la teva marca de moda” pretén impulsar i acompanyar dissenyadors, dissenyadores i marques de moda emergents, i té com a objectiu donar-los suport en l’optimització de processos i mètodes, incorporant metodologies per a la millora en la seva professionalització, i en les àrees de comercialització, comunicació i digitalització a través de sessions formatives, acompanyament personalitzat i finançament de serveis.

    El programa serà gestionat per persones expertes amb una sòlida experiència en l’àmbit de la gestió empresarial i l’emprenedoria, així com en el sector de la moda.

    Termini: Gener de 2022.

  • Els dos esdeveniments de referència per la iniciativa emprenedora i la cerca de feina, que se celebren conjuntament per impulsar el talent i els negocis. L’ecosistema emprenedor i empresarial de la ciutat i les entitats i professionals es trobaran de nou aquest 2022.

    Termini: Últim trimestre de 2022.

  • Aquesta plataforma digital de venda en línia oberta a tothom, creada específicament per al comerç de proximitat i la restauració de la ciutat, té el ferm propòsit d’ajudar el sector en la seva transformació digital.
    Termini: a partir del segon trimestre de 2021.

  • El BICD és un esdeveniment presencial que inclou una fira d’expositors i un ampli programa d’activitats (seminaris, tallers, taules rodones i activitats de networking) amb l’objectiu d’acollir la comunitat internacional de la ciutat, oferir informació i recursos útils per viure, treballar i fer negocis a Barcelona.

    Termini: L’edició del 2022 està prevista per al dissabte 22 d’octubre.

  • Agròpolis és un espai publicocomunitari de diàleg, treball i acció, entre la societat civil, el teixit econòmic, les universitats i l’Administració pública municipal, que tenen en comú l’objectiu de col·laborar per transformar el sistema alimentari de Barcelona des dels valors de la sobirania alimentària i l’agroecologia.

    Termini: Durant el 2022

CANVIS NORMATIUS

 

    • L’Ajuntament de Barcelona ha decidit fer canvis en les dates de pagament d’impostos, taxes i preus públics que formen part de les mesures fiscals municipals. 

       

    • L’Ajuntament ha posat en marxa Norma. Portal Jurídic de Barcelona, un web que posa a l’abast de la ciutadania tota la normativa municipal i la documentació jurídica rellevant de la ciutat amb l'objectiu de facilitar-ne el coneixement.

      El portal compta actualment amb més de 1.600 documents, si bé es va actualitzant periòdicament amb nous documents jurídics. Per exemple, ara per ara, s'hi poden consultar 475 normes, entre les quals destaquen 127 instruccions, 78 decrets municipals, 45 reglaments i 25 ordenances fiscals. El portal també inclou 950 documents de jurisprudència i 185 dictàmens.

      Més informació

    • Des de l’Ajuntament de Barcelona s’ofereixen diferents bonificacions en l’impost sobre activitats econòmiques.

      Bonificació cooperatives

      Reducció de la quota a les cooperatives de l’IAE, així com a les unions, federacions i confederacions d’aquestes en els termes que estableix la Llei 20/1990, de 19 de desembre, sobre règim fiscal de les cooperatives. La bonificació se sol·licita en el moment de comunicar l’alta de l’impost i té caràcter indefinit.

      -   Bonificació de la quota per increment de la plantilla de treballadors

      Bonificació de la quota de l’impost d’activitats econòmiques (IAE) als subjectes passius que tributin per quota municipal i que hagin incrementat la mitjana de la seva plantilla de treballadors amb contracte indefinit durant el període impositiu immediat anterior al qual se sol·licita la bonificació, en relació amb el període anterior a aquell.

      La sol·licitud s’haurà d’efectuar abans del 31 de maig de l’exercici per al qual es demana la bonificació i tindrà efectes únicament per aquest exercici.

      -   Bonificació de la quota per ús d’energies renovables

      Bonificació per als subjectes passius que instal·lin sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia provinent del sol, durant dos anys en l’exercici de les activitats objecte de l’impost.

      La bonificació haurà de ser sol·licitada per la persona interessada en el termini de tres mesos posteriors a la data de registre del tràmit de legalització de la instal·lació a l’òrgan competent de la Generalitat de Catalunya. Un cop concedidas’aplicarà a la quota de l’impost dels dos períodes següents al de la data de sol·licitud.

      Termini: s’especifica en cada bonificació.

    • Des de l’Ajuntament de Barcelona s’ofereixen diferents bonificacions en l’impost sobre vehicles de tracció mecànica.

      -       Bonificació de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica per a titulars de vehicles classificats com a zero emissions o elèctrics : Reducció de la quota de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica als propietaris de vehicles de tots tipus (excepte remolcs) classificats com a zero emissions segons el registre de vehicles de la Direcció General de Trànsit.

      -       Bonificació de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica per a titulars de vehicles classificats com a ECO que utilitzin combustible benzina, amb emissions fins a 120 g/km de CO2: Reducció de la quota de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica als propietaris de vehicles de tots tipus (excepte remolcs) classificats com a ECO que utilitzin combustible benzina, amb emissions fins a 120 g/km de CO2, segons el registre de vehicles de la Direcció General de Trànsit.

      -       Bonificació de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica per a titulars de vehicles històrics: Reducció de la totalitat de la quota de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica a aquells vehicles considerats de caràcter històric, pel Reglament de vehicles històrics.

      Termini: s’especifica en cada bonificació.

      Per a vehicles nous (encara no matriculats):

      -        En el moment de practicar l’autoliquidació de l’impost.

      -        15 dies, a comptar des de la data en què es va practicar l’autoliquidació, a fi d’acreditar els requisits necessaris per optar a la bonificació.

      Per a vehicles que ja estaven donats d’alta: el termini per presentar la sol·licitud acaba el 16 de juliol de l’any en curs. En el cas de sol·licituds presentades amb posterioritat, la bonificació tindrà efectes per a l’exercici següent.

      Per a vehicles històrics: la sol·licitud només s’ha d’efectuar una única vegada, i el termini acaba el 16 de juliol de l’any en curs. En el cas de sol·licituds presentades amb posterioritat, la bonificació tindrà efectes per a l’exercici següent

      • Des de l’Ajuntament de Barcelona s’ofereixen diferents bonificacions en l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres. La bonificació sobre l’impost de construccions, instal·lacions i obres (ICIO) es pot sol·licitar en aquelles obres que tinguin per objecte la realització de construccions o instal·lacions declarades d’especial interès o utilitat municipal, perquè hi concorren circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques, de foment de treball o que incorporin sistemes d’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar. 

        Termini: Cal sol·licitar la bonificació en el moment de presentar la corresponent sol·licitud de la llicència o comunicació prèvia d’obres, construccions o instal·lacions. L’aplicació de la bonificació en l’autoliquidació de l’impost s’entén com a sol·licitud del benefici fiscal.

        Les sol·licituds de bonificacions que es presentin amb posterioritat a la sol·licitud de llicència o comunicació, així com amb posterioritat a la finalització de les obres, construccions o instal·lacions, en cas de legalització de les mateixes, es consideraran extemporànies.

    Anar al principi