Vés al contingut

Treballadors i treballadores

MESURES DE REACTIVACIÓ ECONÒMICA

Ajuts econòmics

  • Ajut de 300 € per a les persones treballadores autònomes de Barcelona més afectades per la covid-19, ja sigui perquè han vist decaure en més d’un 75% les seves vendes o perquè han hagut de tancar el negoci. La finalitat d’aquest ajut és que complementi la prestació econòmica extraordinària promoguda pel Govern espanyol.

    Última actualització: 17/06/2020

  • Conjunt de recursos per ajudar el teixit comercial i el sector de la restauració a fer el salt al món digital. El nou servei inclou l’assessorament necessari per crear un pla de digitalització, l’accés a un catàleg formatiu amb més de 50 cursos per seguir en línia i una línia de subvencions.

    Última actualització: 17/06/2020

  • L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat les bases d’una nova línia de subvencions a projectes que treballen contra la feminització de la pobresa, és a dir, per la reducció de la pobresa i la precarietat de les dones, dotada amb un import total de 150.000 euros pels anys 2020 i 2021. La mesura forma part del pla de xoc social contra els efectes de la crisi provocada per la Covid-19, una emergència que ha tingut un impacte major en les dones, atès el seu punt de partida més vulnerable abans de la crisi.

    Els ajuts per a projectes contra la feminització de la pobresa se sumen als diferents dispositius de suport per a entitats sense ànim de lucre que treballen contra els efectes de la Covid-19. En aquest sentit, l’Ajuntament ha preparat un paquet d’ajudes amb una inversió de 500.000 euros per aquelles iniciatives solidàries que han treballat en projectes d’alimentació durant la Covid-19. Aquests ajuts, d’entre 10.000 i 12.000 euros, es destinaran a entitats de base per arribar a una quarantena d’organitzacions que hagin mantingut els seus serveis d’alimentació o n’hagin engegat de nous coincidint amb els moments més durs de la pandèmia.

    Alhora, amb l'objectiu de combatre la precarietat i facilitar l'empoderament, entre finals del 2020 i principis del 2021 tindrà lloc una nova edició del programa “Dones amunt”, amb la confecció de cinc nous grups de dones als barris de Ciutat Meridiana, Besòs, Roquetes, el Poble-sec i el Raval o Trinitat Vella.

     

    Última actualització: 24/07/2020

  • La ciutat de Barcelona disposarà d’un nou servei de canguratge a partir de setembre de 2020. L’anomenat Projecte Concilia funcionarà en un primer moment com a prova pilot durant cinc mesos, de manera ininterrompuda fins al proper 31 de gener, amb l’objectiu de facilitar la conciliació laboral, familiar i personal en zones de la ciutat amb menor renta i que formen part del Pla de Barris.

    El nou servei estarà actiu entre les 8.00 i les 20.00 hores, durant els set dies de la setmana. S'atendran especialment les sol·licituds de les famílies monomarentals amb pocs recursos econòmics, amb una xarxa comunitària dèbil.

    Cadascun dels sis punts tindrà capacitat per acollir entre 6 i 8 infants per hora, sempre d’entre 3 i 12 anys, i seran gestionats per una vintena d’educadors i educadores que treballaran a jornada completa El nou servei s'oferirà en sis zones compreses dins del Pla de Barris:

    • La Verneda i la Pau: Casal de Barri La Pau.
    • El Besòs i el Maresme: Casal de Barri Besòs.
    • Trinitat Vella: Centre Cívic Trinitat Vella.
    • Raval Sud: pendent de concreció.
    • La Marina: Sala Pepita Casanelles.
    • Zona Nord: al matí s’utilitzaran les instal·lacions del Casal Infantil Ciutat Meridiana i a la tarda el Centre Cívic Zona Nord.

     

    Última actualització: 18/08/2020

ASSESSORAMENT

  • Suport i acompanyament per definir l’objectiu professional, escollir la formació més adequada i el sector més adient, conèixer els millors canals per localitzar ofertes de feina, preparar la candidatura, etc.

    T. 608 573 263 (trucada o WhatsApp)

    Assessorament als joves entre 16 i 29 anys: 678 66 00 16 (trucada o WhatsApp)

    Servei permanent

  • Servei gratuït d’assessorament personalitzat i atenció sobre drets laborals a totes les persones treballadores.

    Servei permanent

  • A través d’aquest formulari es responen dubtes sobre el pla de xoc i es pot oferir suport de proximitat.

    Última actualització: 17/06/2020

  • L’objectiu d’aquesta guia ha estat generar un document que analitzi les problemàtiques específiques de cada tipologia d’aquests actes culturals, per extreure’n un seguit de criteris que permetin dur-les a terme de manera adaptada a les mesures bàsiques de protecció i prevenció davant de possibles contagis de covid-19.

    Última actualització: 17/06/2020

  • L'Oficina de l'Esport de Barcelona és un servei que l'Ajuntament de Barcelona, a través de l'Institut Barcelona Esports, posa a disposició del sector esportiu de la ciutat per tal d'oferir-li suport, de manera gratuïta, en la gestió de les seves activitats i projectes. El servei informa, assessora i ofereix formació en matèries laborals, jurídiques, comptables, de comunicació i mediambientals, així com dels diferents tràmits de les administracions públiques, com són subvencions, ajuts o presentacions de pliques, entre d'altres.

    Servei permanent

  • A través de la pàgina web Barcelona International Welcome es presta un servei d’acollida per a persones estrangeres que arriben a la ciutat, especialment enfocat a talent internacional que es vol establir a la ciutat i emprendre una activitat econòmica o professional. S’ofereix informació i recursos per facilitar-los la instal·lació i l’arrelament a la ciutat, com ara informació pràctica sobre aspectes quotidians (habitatge, sanitat...), tràmits que cal fer quan s’arriba a la ciutat (estrangeria, padró, targeta sanitària...), documentació i altres recursos d’interès.

    Última actualització: 17/06/2020

  • Assessorament i atenció social i emocional a treballadors i treballadores amb discapacitat i a persones que cerquen ocupació. Hi podeu demanar cita prèvia i contactar:

    • Per correu electrònic: ealocupacio@bcn.cat
    • Per telèfon: 934 132 839 (de dilluns a divendres, de 9.30 a 13.30 h)

    L’atenció presencial es farà a hores convingudes.

    Més informació

    Servei permanent

  • Un nou servei web d’informació recull tots els recursos econòmics i de suport adreçats especialment a les microempreses, pimes, autònoms i treballadors, els més afectats per les caigudes de facturació durant l’estat d’alarma. També dona servei a qualsevol empresa, cooperativa, entitat o associació que ho sol·liciti.

    El portal web inclou un paquet de serveis, accions i ajuts dissenyats específicament per fer front a aquesta situació temporal d’incertesa, falta de liquiditat i aturada general d’activitat.

    El nou servei aporta recursos municipals, de la Generalitat i del Govern espanyol.

    Servei d'informació de Barcelona Activa

  • La iniciativa FAQs Activa Live de Barcelona Activa respon cada setmana a les qüestions sobre ocupació, empresa i emprenedoria que més inquietud generen en aquests moments d’incertesa, davant del canvi de paradigma econòmic i laboral.

    Les sessions es fan en directe i s’emeten tots els dijous, a les 17.00 hores, a través del canal Instagram Live.  Les persones que s’hi connectin podran resoldre els seus dubtes i adreçar preguntes a una persona experta de Barcelona Activa.

    Els temes de les sessions s’anunciaran prèviament a les xarxes socials de Barcelona Activa i a través de la resta de canals digitals. Uns dies abans de les sessions, es recolliran les preguntes a través d’Instagram Stories.

    Les preguntes formulades les respondrà la persona experta durant l’emissió. Tot seguit, s’obrirà el torn de preguntes a les persones que hi estiguin connectades. Un cop s’hagi acabat el directe, es farà un recull dels aspectes més destacats i serà accessible al canal de YouTube de Barcelona Activa.

    FAQs Activa Live de Barcelona Activa

    Última actualització 22/05/2020

  • Servei especialitzat gratuït, individualitzat i confidencial adreçat a joves de fins a 35 anys, on:

    • T’acompanyarem en l’elaboració del teu pla de recerca de feina,  donant-te les eines clau per poder accedir al mercat laboral.
    • T’assessorarem en la redefinició del teu projecte professional si necessites un canvi i no saps cap a on dirigir-te.
    • T’orientarem en tots aquells temes d’àmbit legal vinculats a la feina.
    • Et facilitarem tots els recursos existents a la ciutat en matèria laboral.

    Dades de contacte

    Telèfon: 601 640 794

    Correu electrònic: laboraljove@bcn.cat

    Grup de Facebook “Ofertes de feina a Barcelona”

    Més informació

    Última actualització 10/07/2020

  • Acompanyament personalitzat a petites empreses, empreses emergents (start-up), persones treballadores autònomes, comerços i organitzacions de l’economia social i solidària en la definició d’un pla estratègic empresarial que permeti accelerar la seva recuperació econòmica en el context post Covid-19.

    Concretament, els Plans de Reactivació Empresarial 'Rethinking' estan adreçats a petites empreses, persones treballadores autònomes, comerços i organitzacions de l’ESS que necessitin assessorament per tornar a impulsar l’activitat econòmica en el context post COVID-19. Un equip tècnic especialitzat acompanyarà cada negoci de forma individualitzada per definir una estratègia empresarial a mida que permeti accelerar la seva recuperació econòmica.

    L’assessorament personalitzat inclou un paquet d’entre 5 i 10 hores per a cada empresa per elaborar una diagnosi de la seva situació i un full de ruta per orientar la seva estratègia futura, amb prioritat sobretot en tres àrees clau de la gestió empresarial: les vendes, el model organitzatiu i el finançament.

    Més informació

  • El Pla de Barris ha adaptat els diferents programes en els barris on es desplega per fer front de forma integral a la crisi generada per la COVID-19. Les diferents accions que s’estan duent a terme s’han reorientat essencialment en donar resposta a problemes socioeconòmics, educatius, de lleure i de capacitació digital així com vinculats a les cures en l’àmbit de la família.

    En el pla socioeconòmic, el Pla de Barris desplegarà al llarg d’aquest juliol fins a un total de 7 oficines per acompanyar els veïns i veïnes a tramitar les diferents ajudes activades expressament per fer front a la crisi socioeconòmica causada per la COVID-19. La iniciativa s’adreça a veïns i veïnes dels territoris on s’implementa l’acció que han vist com la seva situació econòmica ha empitjorat a causa de la COVID-19, que ha colpejat de manera més forta als barris més vulnerables de la ciutat.

    Última actualització: 24/07/2020

  • Els dos esdeveniments es celebraran del 21 al 23 de setembre al Palau 8 de Montjuïc amb format presencial i online per contribuir a reactivar l’emprenedoria, el teixit empresarial i les oportunitats de treball.

     

    Última actualització: 31/08/2020

FORMACIÓ

  • Barcelona Activa ha posat en marxa l’Aula Virtual per apropar la formació en streaming a totes les llars. Escull la temàtica que més t’interessi i accedeix als cursos disponibles.

    Servei permanent

  • En el marc del servei de Barcelona International Welcome s’organitzen activitats enfocades a dotar de formació, informació i eines per a persones estrangeres que arriben a la ciutat. Les activitats, actualment organitzades a través de mitjans digitals, tenen doble objectiu: d’una banda, dotar al públic d’eines pràctiques sobre diferents aspectes pràctics de la vida a Barcelona, i de l’altra, crear vincles i comunitat, per facilitar la integració i l’arrelament de les persones i famílies que han arribat recentment a la ciutat.

    Última actualització: 17/06/2020

  • Per tal d’escurçar la bretxa digital, l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, ha posat en marxa diverses línies d’actuació en l’àmbit de la capacitació tecnològica.

    • Virtualització de la formació durant la Covid-19, a través de les Aules Virtuals, per garantir el coneixement de les habilitats tecnològiques necessàries en el context actual.
    • Priorització de la formació presencial, en el moment que les circumstàncies així ho permetin, per aquells col·lectius que no tenen accés a la xarxa.
    • Incorporació de l'alfabetització digital a tots els programes d’ocupació, donada la seva rellevància a l’hora de buscar feina.
    • Implementació des del Cibernàrium de cursos, tallers i masterclasses de formació en TIC a un nivell bàsic, avançat i especialitzat, de manera gratuïta. Consulta'ls aquí.

     

    Última actualització: 18/08/2020

  • Cursos semipresencials de diferents especialitats (xarcuteria, carnisseria, peixateria, manipulació d’aliments, conducció de carretons...) bonificats per a les persones en situació d’atur.

    Última actualització: 04/09/2020

SINERGIES

La Plataforma Empresa-Ocupació és l’eina de Barcelona Activa per cercar candidats i candidates per a les vacants laborals que les empreses de la ciutat necessiten cobrir.

Servei permanent

PROMOCIÓ

  • Amb la targeta d’aparcament personalitzable Bonus Card podràs gaudir d’entrades i sortides il·limitades per 15 o 30 dies consecutius a l’aparcament que triïs de la Xarxa d’Aparcaments B:SM.

    Tria l’aparcament que vols, reserva els dies que necessites i entra i surt quan vulguis, al millor preu i amb garantia de plaça! Aconsegueix-la amb un 20% de dte. comprant-la en línia amb el codi bsmle20.

    Última actualització: 17/06/2020

     

  • L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa el Bonus Cultura, un abonament per fomentar el consum cultural entre la ciutadania alhora que s’impulsa el sector empresarial i econòmic de les indústries creatives i culturals de la ciutat. Es tracta d’un abonament cultural, vàlid a tots els establiments i espais culturals de Barcelona per a la compra de llibres, d’entrades de cinema, d’espectacles escènics i concerts.

    Fins a finals d'any, se'n posaran en circulació 200.000 per bonificar la despesa en teatre, cinema, espectacles d’arts escèniques i llibres i productes editorials, amb l’objectiu d’impulsar el consum de cultura per part de la ciutadania i, d’aquesta manera, l’activitat empresarial vinculada a les indústries creatives.

    Per a aquest projecte, s’hi inverteixen 2 milions d’euros provinents del fons extraordinari de recuperació de l’economia a Barcelona creat a través del CECORE (Centre de Coordinació de la Resposta Econòmica) activat pel Consistori des de l’àrea econòmica arran de la crisi del Covid-19.

    Més informació

  • L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, ha injectat 6 milions d’euros a un pla d’impuls d’ocupació a la ciutat per fer front a l’impacte de la pandèmia, protegir el treball i fomentar els llocs de d’ocupació de qualitat, amb immediatesa i com a mesura extraordinària. Un pla de xoc que inclou 4,2M€ d’un fons Covid per fer front a la pandèmia i 1,8M que s’hi destinen a plans d’ocupació extraordinaris per contribuir a la recuperació social i econòmica de la ciutat.

    Les línies d’actuació, integrades en el Centre de Coordinació de Resposta Econòmica CECORE, a curt termini o durant 2020, són:

    • Una nova línia d’ajuts a la contractació amb subvencions per a nous contractes que tinguin una durada mínima de sis mesos.
    • Accions formatives tècnic-professionals online de les persones treballadores en sectors tradicionals adaptats a les noves feines digitals, a on hi ha una millor ocupabilitat i creació de llocs de feina.
    • Un Pla de Xoc d’Ocupació Juvenil, amb un paquet de mesures per a la inserció de la població jove, amb accions de mentoria i formació a mida, amb reforç de projectes previstos amb el Servei d’Ocupació de Catalunya.
    • Contractació de persones en situació d’atur i amb especials dificultats per part de l’administració pública.
    • Celebració d’una fira al setembre destinada a reactivar les oportunitats del treball i emprenedores.
    • Activació de projectes per donar suport i reactivar l’economia de proximitat dels barris i districtes amb ajuts de fins el 80% del projecte.

     

    Última actualització: 24/07/2020

  • L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el Pacte per Barcelona, una nova eina per aprofitar tot el potencial de la ciutat per superar la crisi del Covid-19 i generar un nou impuls per a la ciutat, de manera consensuada amb els agents de l’àmbit econòmic, social, educatiu, cultural, esportiu i científic de Barcelona, i amb una visió metropolitana.

    El Pacte és una proposta i un compromís col·lectiu per impulsar una sortida en positiu a la crisi, per sobre d’altres consideracions, per treballar amb més intensitat i de manera conjunta al voltant de les grans prioritats que, en els propers divuit mesos, ens haurien d’ajudar a avançar en la recuperació econòmica i social de Barcelona i, alhora, a continuar amb les transformacions necessàries a favor de la sostenibilitat ambiental.

    Deu grans objectius

    El Pacte per Barcelona inclou deu objectius sobre els quals es vol bastir els grans consensos per impulsar la ciutat. Són els següents:

    • Reactivar i enfortir el teixit productiu i comercial de Barcelona, com a eix dinamitzador de l’economia i creador d’ocupació.
    • Apostar per sectors econòmics resilients i innovadors, afavorint la diversificació, gràcies a l’acceleració de la transformació digital i a la capacitat tecnològica de la ciutat.
    • Impulsar l’acció comunitària reforçant els serveis socials i la seva articulació amb el teixit social i d’entitats, per respondre a la crisi i a les noves vulnerabilitats que s’afegeixen a les desigualtats existents, apostant pel paper de les cures a la nostra societat.
    • Convertir l’habitatge en una resposta econòmica, social i ambiental a la crisi.
    • Enfortir el sistema sanitari i biomèdic de la ciutat, i així contribuir a millorar la salut de la ciutadania i a consolidar Barcelona com a ciutat avançada, segura i referent sanitari.
    • Avançar cap a un nou model urbà més basat en la proximitat, donant un nou impuls a la mobilitat sostenible, a la reducció de les emissions i a la renaturalització, i refermant el compromís per fer front a l’emergència climàtica.
    • Apostar per construir un sistema educatiu i una xarxa educadora que garanteixi la igualtat d’oportunitats i constitueixi l’eina bàsica per garantir l’equitat social. Potenciar el capital científic de la ciutat, el seu valor per definir estratègies de futur i consolidar Barcelona com a espai de recerca.
    • Promoure l’accés a la cultura, enfortint el capital cultural i creatiu de la ciutat com a patrimoni de primer nivell de Barcelona, factor de cohesió i de projecció internacional. Garantir l’accés universal de tota la ciutadania a l’esport, com a eina de salut i de construcció de xarxes associatives.
    • Reactivar la ciutat com a destinació turística urbana segura, de qualitat i sostenible, i com a centre d’intercanvi professional i de retenció i captació de talent.
    • Consolidar el rol actiu de Barcelona en el context internacional, apostant per les xarxes de ciutats, la cooperació i el multilateralisme.

     

    Última actualització: 24/07/2020

CANVIS NORMATIUS

  • L’Ajuntament de Barcelona ha decidit fer canvis en les dates de pagament d’impostos, taxes i preus públics que formen part de les mesures fiscals municipals. S’ajornen els terminis de pagament per contribuir a alleugerir les dificultats econòmiques davant la crisi de la covid-19.

    Última actualització: 17/06/2020

  • L’Ajuntament ha posat en marxa Norma. Portal Jurídic de Barcelona, un web que posa a l’abast de la ciutadania tota la normativa municipal i la documentació jurídica rellevant de la ciutat amb l'objectiu de facilitar-ne el coneixement.

    El portal compta actualment amb més de 1.600 documents, si bé es va actualitzant periòdicament amb nous documents jurídics. Per exemple, ara per ara, s'hi poden consultar 475 normes, entre les quals destaquen 127 instruccions, 78 decrets municipals, 45 reglaments i 25 ordenances fiscals. El portal també inclou 950 documents de jurisprudència i 185 dictàmens.

    Més informació

Anar al principi