


MILLOREM L’ACTIVITAT ECONÒMICA DE LA CIUTAT
Les aturades i afectacions provocades per la covid-19 generen, en moltes activitats econòmiques de la ciutat, la necessitat de realitzar inversions per adequar-se, reobrir o adaptar-se per ser més competitives, digitals, accessibles i sostenibles, i poder respondre a les noves expectatives de la ciutadania d’adquirir productes i serveis de manera segura.
Per ajudar a fer aquestes millores, l’Ajuntament de Barcelona presenta un fons de 20.000.000 euros adreçat a la reactivació i la normalització de l’activitat econòmica amb dues convocatòries.
SUBVENCIONS PER A ESTABLIMENTS D’ECONOMIA LOCAL
Pressupost de la convocatòria: 12.000.000 euros
Presentació de sol·licituds del 12 al 30 de juliol (ampliació del termini fins al 9 de setembre)
Prepara el tràmit abans d'iniciar la sol·licitud
SUBVENCIONS PER A PROJECTES D’INVERSIÓ D’ACTIVITATS ECONÒMIQUES
Pressupost de la convocatòria: 8.000.000 euros
Presentació de sol·licituds del 10 d’agost al 17 de setembre
Prepara el tràmit abans d'iniciar la sol·licitud
SUBVENCIONS PER A ESTABLIMENTS D’ECONOMIA LOCAL (12.000.000 euros)
Persones beneficiàries
Titulars de l’activitat econòmica en:
- Establiments comercials i de serveis en general
- Establiments de restauració o oci nocturn
- Establiments d’allotjament turístic
En planta baixa o a peu de carrer a la trama urbana de la ciutat de Barcelona.
Subvenció de 1.000 a 4.900 euros segons la tipologia de l’activitat i les dimensions de l’establiment.
Tipus de despeses subvencionables
Les despeses d’inversió o manteniment que tinguin per objectiu la reactivació de l’activitat econòmica de l’establiment amb millors condicions de competitivitat, salubritat, sostenibilitat, digitalització i accessibilitat.
-
- Condicionament (pintura, mobiliari, aparadors, maquinària, aparells, espais de treball, etc.)
- Adquisició i revisió del maquinari per al desenvolupament de l’activitat
- Retolació, senyalització i il·luminació
-
- Mampares protectores, catifes desinfectants, cubells i carros per a les escombraries, productes de neteja i desinfecció
- Modificació de sistemes de ventilació i purificadors d’aire
-
- Adquisició de material informàtic, ordinadors, tauletes, telèfons, servidors (excepte el programari)
- Adquisició de serveis de comunicació digital: pantalles, càmeres, micròfons, altres
- Creació o adaptació del web o plataforma digital per a la venda o altres serveis en línia, més amplada de banda, etc.
- Integració amb operadors de logística i distribució
- Enfortiment de la seguretat informàtica
- Adaptació de sistemes productius o prestació de serveis
- Transformació de serveis presencials a formats en línia
- Serveis de suport, assessorament i capacitació del personal per poder continuar l’activitat en format en línia
-
- Accessibilitat a l’establiment (eliminació de graons, creació de rampes, baranes, etc.)
- Eliminació de barreres arquitectòniques per afavorir l’accés a tots els punts de l’establiment a les persones amb discapacitat visual o de mobilitat
- Modificació de l’amplada de les portes, portes corredisses o abatibles
- Adaptació d’emprovadors
- Adaptació de les altures dels taulells de recepció, informació i pagament
- Adaptació o millora de WC
- Interruptors a una altura accessible, il·luminació amb detecció de persones
-
- Instal·lació de sistemes d’aïllament tèrmic (elements de fusteria exterior amb trencament de pont tèrmic i vidres dobles, de baixa emissivitat i control solar; aïllament de cobertes i parets)
- Instal·lació de sistemes eficients de calefacció, refrigeració i producció d’aigua calenta sanitària
- Implementació de sistemes de monitoratge del sistema de consums energètics
- Condicionament o millora per a la recollida adequada, la separació i la gestió dels residus domèstics
- Condicionament, millora i optimització de l’eficiència energètica de l’enllumenat i de l’enllumenat de seguretat
- Instal·lació d'energies renovables
Consulteu la documentació necessària i el procediment per accedir a aquests ajuts
Prepara tota la documentació per a la convocatòria abans de tramitar la sol·licitud. Al punt 9 de la convocatòria, sol·licitud i documentació a adjuntar, trobaràs tota la documentació requerida per participar en la convocatòria.
On es pot tramitar la sol·licitud
Recorda tenir tota la documentació requerida abans d’iniciar la sol·licitud
-
Per mitjà de l'Oficina Virtual de Tràmits
-
Demanar cita prèvia al telèfon 010
SUBVENCIONS PER A PROJECTES D’INVERSIÓ D’ACTIVITATS ECONÒMIQUES (8.000.000 euros)
PERSONES BENEFICIÀRIES
- Autònoms i autònomes i altres formes empresarials (amb domicili dels titulars a la ciutat de Barcelona) amb o sense local pel desenvolupament de la seva activitat
Titulars de l’activitat econòmica en:
- Establiments comercials i de serveis en general
- Establiments de restauració o oci nocturn
- Establiments d’allotjament turístic
Subvenció de fins a 100.000 euros segons la tipologia de l’activitat i les dimensions de l’establiment. Inversió mínima de 20.000 euros en projectes realitzats o per realitzar en l’activitat econòmica de l’establiment.
TIPUS DE DESPESES SUBVENCIONABLES
- Àmbit de condicionament i confort de l’establiment per a l’exercici de l’activitat
- Àmbit de millora de l’accessibilitat i la inclusió de les persones amb diversitat funcional a l’activitat econòmica
- Àmbit del funcionament de l’activitat econòmica
- Àmbit de la sostenibilitat i equitat de l’activitat econòmica
CONSULTA LA DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA I EL PROCEDIMENT PER ACCEDIR A AQUESTS AJUTS
Prepara tota la documentació per a la convocatòria abans de tramitar la sol·licitud. Al punt 11 de la convocatòria, sol·licitud i documentació per adjuntar, trobaràs tota la documentació requerida per participar en la convocatòria.
ON ES POT TRAMITAR LA SOL•LICITUD
Recorda tenir tota la documentació requerida abans d’iniciar la sol·licitud.
-
Per mitjà de l’Oficina Virtual de Tràmits.
-
Demanar cita prèvia al telèfon 010.
Seguiment de la sol·licitud
La publicació dels ajuts aprovats es farà al BOPB i al web seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat. Per comprovar la vostra sol·licitud cal el número de registre.