Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

XRCB | Ajuntament de Barcelona

XRCB Main

  • XRCB
    • Què és?
    • Història de la XRCB
    • Comunitat
    • RadioLab
    • Notícies
    • Bones pràctiques
    • Ràdio Fabra
    • Ràdio Maconda
  • Escolta
    • Podcasts
    • Radios
  • Participa
    • Forma part de la Xarxa
  • Contacte

Barxiluna برشلونة : (Des)memòria del passat i present islàmic | El currículum

Barxiluna برشلونة : (Des)memòria del passat i present islàmic | El currículum

Reproduir

En el marc del cicle Barxiluna برشلونة :(Des)memòria del passat i present islàmic, i després de reflexionar sobre la història i patrimoni i la museografia al voltant del fet islàmic, es proposa generar un nou espai de debat i treball al voltant de com s’ha transmès la història i la presència islàmica en diverses assignatures del currículum educatiu català.

A partir de l’Informe d’investigació: “Aprendiendo racismo. Racismo estructural en libros de texto” de SOS Racismo Madrid, els coneixements i experiència de diferents professionals vinculats amb l’àmbit educatiu, farem una anàlisi de contingut sobre els llibres de text i proposarem mesures concretes per a garantir una educació que respecti i inclogui la pluralitat religiosa i cultural en aquest àmbit.

Amb:

– Hallar Abderrahaman: és diplomada i graduada en treball social, ha cursat dos màsters oficials, un en teories feministes i violència de gènere i un altre en Cultura de pau, resolució de conflictes, educació i drets humans. Actualment, elabora la tesi doctoral a la Universitat Rovira i Virgili (URV) sobre el procés d’inclusió i participació social, laboral i polític de les persones musulmanes de Ceuta: una anàlisi dels barris perifèrics. Pel que fa a l’experiència laboral, ha treballat a les diferents àrees del treball social: infància, adolescència, dones víctimes de violència, protecció internacional i salut mental entre altres. En l’actualitat, treballa de docent en una escola d’adults i docent col·laboradora en el grau de la UOC.

– Amanda Hawthorne: té més de deu anys d’experiència en la defensa de les comunitats marginades i utilitza conscientment les seves experiències d’intersecció com a dona negra i cuir en tot el seu treball. A més de llicenciada en Història, té un màster en Educació i Justícia Social. La seva investigació de postgrau sobre la representació de la població negra en els materials didàctics va ser nominada per la Universitat de Lancaster per a un premi internacional i va obtenir un esment d’honor. Amanda va ser professora durant deu anys abans d’ocupar recentment un lloc treballant en diversitat i inclusió en la indústria tecnològica. També és voluntària de SOS Racisme Madrid com a investigadora i formadora. Va participar en l’estudi ‘Aprenent racisme. Racisme estructural en llibres de text‘.

–Marita Zambrana Vega: és boliviana d’origen i fa dotze anys que resideix a Espanya. Llicenciada en Ing. Comercial, amb postgrau en Màrqueting, Divulgació i Comunicació. Expresidenta de SOS Racisme Madrid, actualment forma part de la Comissió de Comunicació i Sensibilització en aquesta entitat i col·labora a l’àrea de captació de fons en el projecte AlgoRace (Des)Racializando la IA. Activista feminista i antiracista, membre del grup motor del Moviment RegularizacionYa que lluita pels drets de les persones migrants en l’estat Español.

Coorganitza: Oficina d’Afers Religiosos

Col·labora: Centre de Recursos Pedagògics (CRP) – Les Corts

Espai Avinyó

24/03/2023

Download Audio

Últim podcast

Logo DFA Rius i Taulet

Especial Taller CFA Rius i Taulet – 02 – curs 2025-26 – Quiero – alumnes GES1

Ràdio Farró

Últim podcast

Black panther

Participación ciudadana, Black Panther y más

Ràdio Fabra

Últim podcast

Empanada Cultural

Revelación

Ràdio Fabra

Ajuntament footer

Barcelona City Council logo
  • Avís legal
</> Download Audio
+
Your browser does not support the audio element.