Activitat

Perquè l’«ara» ja és ple de possibilitats que pertorben la presència

Una conversa entre Rossella Biscotti i Övül Ö. Durmusoglu, moderada per Anna Manubens
16 gener, 2024 - 18:30

Retrat Rossella Biscotti amb la peça 'The Journey', 2023. Fotografia d'Eva Carasol

Retrat Rossella Biscotti amb la peça 'The Journey', 2023. Fotografia d'Eva Carasol
Retrat Rossella Biscotti amb la peça 'The Journey', 2023. Fotografia d'Eva Carasol

'A Conductor,' 2014, Rossella Biscotti. Fotografia d'Eva Carasol

'A Conductor,' 2014, Rossella Biscotti. Fotografia d'Eva Carasol
'A Conductor,' 2014, Rossella Biscotti. Fotografia d'Eva Carasol

'The City', 2018 i 'Trees on Land', 2021. Rossella Biscotti. Fotografia d'Eva Carasol

'The City', 2018 i  'Trees on Land', 2021. Rossella Biscotti. Fotografia d'Eva Carasol
'The City', 2018 i 'Trees on Land', 2021. Rossella Biscotti. Fotografia d'Eva Carasol

Fotografia d'Eva Carasol

Fotografia d'Eva Carasol
Fotografia d'Eva Carasol

Rossella Biscotti, The City, filmstill from 5 channel video installation, 2018

Rossella Biscotti, The City, filmstill from 5 channel video installation, 2018
Rossella Biscotti, The City, filmstill from 5 channel video installation, 2018

Una activitat vinculada a l’exposició
Cable City Dance
Cable City Sea

Rossella Biscotti i Övül Ö. Durmusoglu conversen des de fa una dècada sobre els límits de la memòria col·lectiva que fan possible la civilització occidental i sobre com l’art ha esdevingut un terreny fèrtil per renegociar els termes i els mètodes de la historització. Totes dues, l’una com a artista i l’altra com a comissària, han contribuït significativament a l’activitat investigadora de l’altra. La seva primera conversa pública s’emmarca en l’exposició en què Rossella Biscotti ajunta els seus dos grans projectes The City i The Journey, amb els quals cerca nous esquemes socials possibles. Rossella i Övül parlaran de les diferents maneres d’interactuar amb aquesta «espessor de l’ara» per tal de fer espai a narratives i imaginaris alternatius i paral·lels.

Anna Manubens (Barcelona, 1984) és comissària i productora independent. Actualment, és la directora de la Fundació Privada AAVC i d’Hangar. Va ser responsable de Programes Públics al CAPC - Musée d’art contemporain de Bordeaux fins al 2017, i prèviament havia combinat la seva activitat independent amb la docència a la Universitat Pompeu Fabra i un treball regular a la plataforma artist-run Auguste Orts (Brussel·les), dedicada a la producció i el pensament entorn de les pel·lícules d’artistes. 

Entre les seves exposicions recents hi ha A L I E N T O (NoguerasBlanchard, Barcelona, 2020-2021); tono lengua boca, de Wendelien van Oldenborgh (Centro de Arte Dos de Mayo, Madrid, 2019; i Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona, 2020); entre, hacia, hasta, para, por, según, sin (EACC, Castelló de la Plana, 2019); Visceral Blue (La Capella, Barcelona, 2016); Hacer cuerpo con la máquina: Joachim Koester (Blueproject Foundation, Barcelona, 2016); i Contornos de lo audiovisual, amb Soledad Gutiérrez (Tabakalera, Sant Sebastià, 2015).Ha escrit en diverses publicacions i, el 2020, amb Julia Montilla, va editar Hangar: Paradigmes, símptomes, prototips i projeccions, un llibre i programa d’accions amb motiu del 20 aniversari d’Hangar.​

 

 

 Övül Ö. Durmusoglu és comissària, escriptora i educadora. Centra la seva tasca en crítiques constructives de la civilització, la sostenibilitat de futurs intereseccionals i les pràctiques de convivialitat (togetherness). És codirectora del programa Art en el Discurs, a la Universitat de les Arts de Brunsvic (Alemanya). Recentment, Övül ha comissariat dues grans exposicions monogràfiques: Retrato de un movimiento, de Boudry/Lorenz, al CA2M de Madrid i al Tensta konsthall d’Estocolm; i BURN & GLOOM! GLOW & MOON! Thousand Years of Troubled Genders, de Katrina Daschner, a la Kunsthalle Wien. També va comissariar la tercera i quarta edicions de l’Autostrada Biennale de Kosovo, juntament amb Joanna Warsza, del 2020 al 2023. Anteriorment, havia estat comissària de l’steirischer herbst festival i de diferents programes inclosos en les edicions 10, 13 i 14 de la Biennal d’Estambul, a més de coordinar i organitzar programes i esdeveniments diversos per als Maybe Education and Public Programs de dOCUMENTA (13). Övül escriu regularment per a diferents revistes i publicacions sobre exposicions d’art. Viu i treballa a Berlín.

Programació