Com denunciar una estafa digital en la compra d’entrades a Barcelona

A internet es venen entrades per a esdeveniments fraudulents i no autoritzats per l’Ajuntament de Barcelona. Si heu comprat entrades i sospiteu una estafa o ciberestafa, cal actuar ràpidament: bloquegeu el pagament, recopileu proves (captures, comprovants i converses) i presenteu denúncia. A Barcelona podeu tramitar la denúncia als Mossos d'Esquadra i fer una reclamació a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).

21/11/2025 11:57 h

Com identificar una estafa digital en la compra d’entrades

Si la compra presenta senyals com preus sospitosament baixos, manca d’informació sobre l’organitzador, pagaments no segurs o enllaços poc fiables, és possible que es tracti d’una ciberestafa. Reviseu sempre l’URL, els comentaris d’altres persones, la identitat del venedor i el tipus de passarel·la de pagament utilitzada.

Què fer si heu patit una ciberestafa a Barcelona

  1. Contacteu amb el vostre banc o l’emissor de la targeta: truqueu per informar sobre el frau i sol·licitar la revisió del càrrec, especialment si heu pagat amb targeta de crèdit o dèbit.
  2. Reporteu-ho a la plataforma de pagament: si heu utilitzat una aplicació de transferència de diners, informeu la companyia perquè retornin el pagament.
  3. Reuniu totes les proves: guardeu captures de pantalla, correus electrònics, comprovants de pagament i qualsevol detall que pugui servir com a prova en una possible denúncia o reclamació al banc.
  4. Reclameu al venedor: envieu una reclamació per escrit al venedor o a l’organitzador de l’esdeveniment sol·licitant la devolució dels diners i comunicant els possibles danys.

On denunciar una ciberestafa

Per denunciar una estafa digital a Barcelona, podeu adreçar-vos a una comissaria del cos de Mossos d’Esquadra i tramitar la denúncia. Prèviament podeu informar-vos de la documentació  a presentar trucant al 112. A la denúncia expliqueu els fets de forma cronològica, adjunteu totes les proves i faciliteu les dades del venedor i de la transacció.

Si la reclamació a l’empresa venedora de les entrades no respon o no es soluciona contacteu amb l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC).

Passos postdenúncia: reclamacions, seguiment i recursos addicionals

Després de presentar la denúncia, cal fer seguiment de l’expedient i mantenir contacte amb el vostre banc per saber si podeu recuperar l’import. Les plataformes de venda o xarxes socials solen disposar de sistemes interns de resolució de conflictes, per la qual cosa és recomanable consultar les seves polítiques antifrau. Per reforçar la vostra reclamació, podeu sol·licitar assessorament a l’OMIC. Si el cas no es resol, valoreu l’assessorament jurídic per iniciar un procediment civil.

Qui autoritza la celebració d’esdeveniments a l’espai públic (parcs, places…) a Barcelona?

L’Ajuntament de Barcelona és l’òrgan responsable d’autoritzar tots els esdeveniments que tenen lloc a la via pública de Barcelona. La petició de la llicència per a espectacles públics i activitats a la via pública (concerts, festivals, actes de festa major, esdeveniments esportius, etcètera) s’ha de tramitar des de l’oficina virtual de tràmits o presencialment des de les oficines d’atenció ciutadana de la ciutat, i dins uns terminis determinats segons l’aforament previst. Per poder-la obtenir, s’han de complir una sèrie de requisits i adjuntar la documentació necessària indicada al tràmit per fer les comprovacions pertinents.

 

Etiquetes associades a la notícia