Unitat en la candidatura de Barcelona com a Capital del Comerç de Proximitat
Representants institucionals, d’entitats i organitzacions del sector del comerç han refermat el suport a la candidatura de Barcelona per convertir-se en la primera Capital Europa del Comerç de Proximitat. La Comissió Europea ho anunciarà, abans de finals d’any, amb l’objectiu de poder començar les accions el febrer del 2026.
Foto de família de l'acte de presentació de la candidatura de Barcelona a la Capital Europea del Comerç de Proximitat
La capitalitat és una iniciativa impulsada per Barcelona Comerç i Vitrines d’Europe, aprovada pel Parlament Europeu el 2023, i oberta des del mes de juliol d’enguany a la participació de totes les ciutats de la Unió Europea. Els arguments de Barcelona per ser-ne la primera seu es basen en un conjunt de bones pràctiques en quatre àrees: la sostenibilitat del comerç; el suport a l’emprenedoria i el vincle amb la comunitat; la digitalització dels negocis, i l’atractiu i la vitalitat de la ciutat.
La candidatura barcelonina, construïda col·lectivament, presenta 40 experiències, models i iniciatives provades, i posa en relleu el seu impacte i el potencial de reproductibilitat a altres ciutats.
A l’acte unitari de presentació de la candidatura hi han assistit Sergi Barrera, cap de l’Oficina de la Unió Europea a Barcelona, i representants de l’Àrea Metropolitana de Barcelona; la Diputació de Barcelona; el Departament de Comerç de la Generalitat de Catalunya; de Barcelona Oberta, Foment Comerç, el Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme, PIMEC i PIMEC Comerç, Comertia, la Federació de Mercats Municipals de Barcelona (FEMM), Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, i representants i regidors dels grups municipals de Junts, BComú, ERC i PP.
Més informació
Sessió de treball de la candidatura de Barcelona a la Capital Europea del Comerç de Proximitat