Tornar

El cartell de l'espectacle mostra una pintada amb el retrat d'una jove amb caputxa vermella i un piercing al nas

Una 'Carmen' que canta hip-hop, al Teatre Eòlia

Com seria una Carmen del segle XXI? Doncs possiblement cantaria ritmes urbans i tindria molt present la qüestió de la violència de gènere. Així, com a mínim, l'ha imaginat el dramaturg i director Tony Casla. Ho podreu veure al Teatre Eòlia, del 4 al 8 de novembre.

El Teatre Eòlia, un escenari vinculat a l'Escola Superior d'Art Dramàtic Eòlia, ha dedicat l'inici de la temporada actual a repassar, amb el muntatge Clowns (des del 29 d'octubre fins a l'1 de novembre), i amb la Carmen que arriba a escena aquest novembre, la feina de la companyia Antzoki Teatteri, que dirigeix Tony Casla, format precisament en direcció i dramatúrgia a l'escola Eòlia. La companyia va néixer el 2012 a Madrid per tal d'estrenar l'espectacle Mi amigo en mi, però el 2014 ja s'havia traslladat a Barcelona, on ha estrenat peces que van des de Romeo y Julieta una mirada distinta, a La Casa de Bernarda Alba.

Ara, Tony Casla, amb una pila de premis obtinguts per la seva companyia a la butxaca, torna a l'escenari on es va formar per mostrar-nos com ha vist Carmen, mític personatge que ell rellegeix en clau actual. I és que la Carmen protagonista no només canta i balla hip-hop, trap i altres ritmes cent per cent contemporanis, sinó que, a més, s'enfronta a situacions molt semblants a les que encara viuen moltes dones del nostre temps.

Perquè la violència de gènere i el paper de la dona tenen molt a veure en una història amb flamenc, danses urbanes i cant a cappella que interpreten en escena Cristina Vallribera/Alexandra Flores, Patrick Martínez, Andrés Piza i Óscar Giménez

Si voleu conèixer una companyia teatral jove i emergent amb molt per explicar, comenceu per venir a veure la Carmen d'Antzoki Teatteri. Abans de venir, però, consulteu la informació sobre les representacions al web del Teatre Eòlia.

Data de publicació: Dijous, 29 Octubre 2020
  • Comparteix