Tornar

El dibuix d'un cor serveix d'imatge a la primera edició del festival

'CATBASUR': un intercanvi escènic entre Catalunya i Amèrica del Sud

Catalunya, Buenos Aires i Amèrica del Sud. Aquests tres espais geogràfics donen nom a un nou festival teatral que, de l'1 al 30 de desembre, pren l'escenari de La Badabadoc.

La primera edició de CATBASUR neix, precisament, per commemorar el cinquè aniversari de La Badabadoc Teatre, un petit espai escènic situat al cor del barri de Gràcia i amb molta relació amb l'escena teatral de Sud-amèrica en general i, en concret, de Buenos Aires. Aquí es poden veure amb una certa freqüència muntatges directament portats de la sala Timbre4, un espai escènic alternatiu de Buenos Aires que s'ha fet conegut arreu del món per la qualitat de les propostes que programa.

És un festival que se centra especialment en els espectacles unipersonals i que pretén, d'entrada, recolzar el teatre català de manera que sigui més fàcil exportar-lo més enllà de les nostres fronteres, però també portar a la ciutat un petit aparador amb algunes de les propostes de teatre del circuit alternatiu més interessants d'Amèrica del Sud en general i de Buenos Aires en particular.

El festival vol ser, per tant, un espai de trobada i intercanvi entre les propostes unipersonals catalanes i de Sud-amèrica. Es desenvoluparà en dues fases: una primera, del 2 al 13 de desembre, durant la qual les companyies lluitaran pel premi del festival: una residència i programació posterior a la sala Moscú Teatro de Buenos Aires, que decidirà un jurat format per professionals de l'escena. A més, el públic triarà també una obra guanyadora que serà programada la pròxima temporada a La Badabadoc.

Concursen en aquesta primera fase del festival el muntatge d'Ángela Palacios Mirta en espera, una paròdia dels contes de fades que té una mica de clown i una mica de musical (2 i 11 de desembre); El asesino imprevisto, d'Albert Requena, sobre un home acusat d'un crim que no sabem si ha comès (3 i 10 de desembre); Migrante, una peça de Juan Pablo Mazorra sobre uns personatges que s'enfronten al drama de la migració com si fossin l'Odisseu d'Homer (4 i 12 de desembre); i Cándida, un muntatge ideat per Ana Tamayo que parla sobre la invisibilització de les dones (5 i 9 de desembre).

Després, del 14 al 30 de desembre, es podran veure a la sala de Gràcia dos muntatges argentins: Para mí sos hermosa, una obra de l'actriu i directora Paula Ransenberg que proposa Timbre4 i que ens parla de la figura d'un home desaparegut a partir del testimoni de les dones que el van conèixer (del 14 al 22 de desembre), i El amante de los caballos, una creació d'Ana Scannapieco dirigida per Lisandro Penelas que programa el Moscú Teatro i que ens presenta una dona que s'enfronta a la mort del pare mentre es retroba amb si mateixa (27, 28 i 29 de desembre).

Recordeu que, a més dels muntatges teatrals que podreu veure, CATBASUR us proposa tot d'activitats paral·leles que van de xerrades i lectures dramatitzades a tallers i "desconstruccions" dels muntatges que acabeu de veure, en una conversa entre públic i artistes.

Voleu saber tot el que un sol actor o actriu és capaç de fer en escena si té una bona història per explicar? Doncs us estan esperant al festival CATBASUR. Abans de venir, però, consulteu aquest enllaç, on trobareu tota la informació sobre la cita.

Data de publicació: Dilluns, 25 novembre 2019
  • Comparteix