
Els ‘Set pecats capitals’, segons Joan Isaac
El cantautor i l’actriu Carme Sansa protagonitzen un commovedor espectacle de música i poesia dins del festival Barnasants.
El 15 de maig, Joan Isaac i Carme Sansa interpretaran Set pecats capitals al Centre Artesà Tradicionàrius, un espectacle que forma part de la programació del festival Barnasants de cançó d’autor.
L’eix central són set cançons que parlen dels pecats capitals proscrits per la moral cristiana: la luxúria, la golafreria, l’avarícia, la mandra, la ira, l’enveja i l’orgull. Es tracta de set cançons d’una gran alçada musical i força poètica que van ser compostes durant el confinament dels mesos de març i abril de 2020 i que es van estrenar l’any passat a l’Auditori Barradas de l’Hospitalet, justament, en el marc del Barnasants. La pandèmia va fer pensar al seu autor que la humanitat “potser havia anat massa enllà” i ara en pagava les conseqüències, a mode de “penitència”.
Isaac està convençut que el sentiment de culpabilitat és fruit de l’esperit de dominació de qui ostenta el poder, ja que els pecats no figuren “ni als evangelis ni a la Bíblia, sinó que van ser inventats en els segles IV i VI per sotmetre la gent”. Per això, el cantautor va decidir de “donar-los la volta” com un mitjó, amb la idea que, “ben portats”, poden esdevenir actituds i comportaments virtuosos.
El treball, editat en forma de llibre-disc, està il·lustrat per Daniel Sesé i compta amb un text introductori d’Antoni Batista. Cada cançó està acompanyada d’un poema. Es tracta de versos de Vicent Andrés Estellés, Maria Mercè Marçal, Luis Eduardo Aute, Pere Quart, Bartomeu Rosselló-Pòrcel, Ángel González i Montserrat Abelló que l’actriu Carme Sansa recita sobre l’escenari, abans de cada interpretació.
En directe, Set pecats capitals té la complicitat de dos grans músics: el pianista Antoni-Olaf Sabater, que també n’és l’autor dels arranjaments, i la contrabaixista Queralt Camps.
L’entrada al concert val 15 euros i es pot comprar de forma anticipada en aquest enllaç.