Tornar

Rachel Valdés proposa tres parpellejos perceptius per explorar l’interior d’un mateix a la galeria Mayoral

La meditació es fa art a ‘Insight’

Rachel Valdés proposa tres parpellejos perceptius per explorar l’interior d’un mateix a la galeria Mayoral.

La llum, el color i el reflex es fan art a Insight, la nova exposició de la galeria Mayoral signada per Rachel Valdés. Es tracta d’una mostra que convida a emprendre un viatge perceptiu i introspectiu en la calma, tot tancant els ulls per explorar l’interior d’un mateix. Segons l’artista, Insight s’ha de viure en tres fases per tal d’assolir presència i la plena consciència.

Reconeguda per la seva obra en pintura, instal·lacions i intervencions en espais públics, Valdés combina rigor formal i recerca òptica amb espiritualitat i simbolisme, aturant el ritme de la vida quotidiana i convertint el públic en una part activa de l’espai. L’exposició es divideix en tres parpelleigs (blinks), considerats per l’artista com a moviments entre el què és visible i el que és intern

El primer d’ells és Voyage into the colour within, on unes gravacions cromàtiques de vermells, blaus i grocs que conviden a la contemplació silenciosa. Aquí, el color es revela com a energia i estat d’ànim, tot inspirant-se en les teories de la física i el simbolisme de Carl Gustav Jung. Valdés juga amb el color i l’expressió com un llindar perceptiu i un instrument introspectiu. En el segon acte, us endinsareu en la percepció del propi jo a partir d’un passadís replet de miralls i pantalles LED on la imatge es multiplica i es fragmenta. Inner self-perception permet veure’s, reconèixer-se i habitar la percepció d’una i d’un mateix com a experiència conscient.

Inhabiting the centre és l’últim dels parpellejos que tanquen Insight, oferint una piràmide de miralls que es complementa amb una selecció d’esbossos i fotografies. Aquest joc entre realitat i reflexos, genera un entorn íntim d’introspecció. Es tracta d’una metàfora de la ment, on tot record reverbera i res no es reté tal com s’ha viscut. Així, Insight suggereix obrir els ulls cap a l’interior, travessar el color, mirar-se a un mateix i descobrir el reflex que torna el mirall amb una perspectiva renovada. Trobareu més informació al web de la galeria Mayoral.

Data de publicació: Dimecres, 19 novembre 2025
  • Comparteix