
La mort, vista des de l'adolescència
El Teatre Poliorama recupera un aplaudit muntatge de Glòria Balanyà i Altimira i Joan Yago.
Mirem d'evitar-ho, però no sabem ben bé com, sempre hi ha alguna cosa que ens la recorda i ens fa parlar d'ella. La mort altera l'ordre de les coses, ens fa sentir vulnerables, però... I si a més ens la trobem en un dels moments més delicats de la nostra formació com a persones? S'ho pregunten Glòria Balanyà i Altimira i Joan Yago a Tot el que passarà a partir d'ara.
Yago és l'autor de l'obra, guanyadora del Premi de la Crítica 2024 al millor text i del Premi de la Crítica Serra d'Or d'Arts Escèniques 2024 al millor espectacle de teatre. Se centra en el trajecte d'un adolescent que travessa la ciutat durant una nit. No fa gaire estona estava veient la tele a casa, però un missatge del mòbil l'adverteix que el pare s'està morint i que ara té una única oportunitat d'acomiadar-se'n. Emprendrà una cursa desesperada per no fer tard.
Durant el trajecte, assistirem al descobriment de la mort amb els ulls d'un adolescent (l'actor Nil Cardoner) que encara no està avesat a les normes que regeixen el món real, més estrictes que no es pensava. Quines converses ja no podrà tenir amb el pare? Quines preguntes que li voldria fer ja no tindran cap resposta?
El dramaturg, un dels fundadors de La Calòrica, és autor de muntatges com Feísima enfermedad y muy triste muerte de la Reina Isabel I (2010 i 2020), Sis personatges – Homenatge a Tomás Giner (2018) i De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda? (2021).
Firma la posada en escena Glòria Balañà i Altimira, que ha dirigit entre altres, Els ossos de Montaigne (Premis Barcelona 2020, vista al Grec 2022), Decadència (2019), Les cadires (2016) i El setè cel (2014).
Com explica la directora, inicialment la història tractava sobre una mare jove a la qual li diagnosticaven un càncer terminal, però finalment es va optar per canviar la perspectiva i no parlar tant dels qui se’n van com d'aquells que es queden i que han perdut un ésser estimat, especialment aquells que es troben en els moments més vulnerables del seu desenvolupament: els i les adolescents.
Si voleu saber Tot el que passarà a partir d'ara, veniu a veure aquest muntatge teatral, però abans consulteu al web del Teatre Poliorama la informació sobre les representacions.