
Reggaeton i energia positiva, en català
Els Amics de Manel porten la seva fusió de pop vitalista a La Nau per trencar tabús i escampar la felicitat.
Els Amics de Manel van assaltar l’escena musical el passat 11 de gener per portar “la fusió que Catalunya necessita”, segons les seves pròpies paraules. I perquè tenen l’actitud i la recepta per fer-ho.
El 16 d’abril seran a La Nau amb les cançons del seu primer treball i algunes versions dels hits que mai no poden faltar en una nit de festa i que, de ben segur, faran que la vetllada sigui inoblidable.
Els Amics de Manel veritablement són “els amics de Manel”, un col·lega que els va deixar la casa per assajar i passar-s’ho bé. I ells, com a persones agraïdes que són, li han tornat el favor adoptant l’expressió amb què eren rebuts per un dels seus veïns, un senyor gran que cada cop que veia arribar aquella “marabunta” de joves fent xivarri deia: “Ja són aquí els amics de Manel”.
Els Amics de Manel són tres xicots de Sitges –Víctor Lisbona (veu), Pau Gonsalbas (trompeta) i Jaume Freixes (bateria)– que prèviament van formar part de K-Liu, un “grup d’institut” creat el 2015 quan tenien tretze anys i que el 2019 va guanyar el premi al grup revelació de la revista Enderrock, per votació popular. El passat desembre, el grup va anunciar el comiat, de manera que Els Amics de Manel en són l’evolució lògica. “Purs, lliures, idealistes i crítics, sense pèls a la llengua”, diuen ells.
Per ser feliç no cal permís (2022) és el tret de sortida d’aquesta banda: un primer treball en què barregen estils com el reggaeton, el pop i fins i tot rock amb autotune. Les seves cançons es caracteritzen per l’optimisme i una facilitat encomanadissa d’arribar a la gent, com es desprèn dels seus títols: Amb tu, Platgeta o Embogeixo. El seu single Per ser feliç ha estat tot un èxit gràcies a les radiofórmules del país i al seu vídeo promocional. El clip reprodueix el típic ball de graduació de les universitats nord-americanes i està protagonitzat per l’actriu Candela Antón, coneguda pel seus papers a sèries com Merlí o Polseres vermelles. Els Amics de Manel apareixen com la banda que anima la gala, tal com passarà el dia 16 a La Nau.
Les entrades anticipades per veure’ls en acció costen 10 euros i les podeu aconseguir clicant aquí.