Tornar

Fotografia d'un detall de la façana de l'edifici de La Virreina Centre de la Imatge

La Virreina Centre de la Imatge ja té programació per al 2022

Hi acollirà les mostres col·lectives ‘La ciutat en disputa’ i ‘Biennal 2024’, així com un parell de monografies dedicades a Pedro Costa i Amèlia Riera.

La programació de La Virreina Centre de la Imatge per al 2022 s’encetarà al març amb una exposició dedicada a la novel·lista i cineasta Marguerite Duras i un treball específic d’Oriol Vilapuig per a aquest espai. A l’octubre, es presentarà la primera mostra en el context espanyol del cineasta portuguès Pedro Costa, comissariada per Javier Codesal, que també en farà un llibre; mentre María García Ruiz i Moisés Puente hi exhibiran La ciutat en disputa. Experiments col·lectius entorn de l’habitatge social al sud d’Europa (1945-1976).

A les sales de La Rambla s’exposarà la producció fotogràfica d’Antoni Miralda al llarg de més de quaranta anys, comissariada per Ignasi Duarte. A continuació, de juliol a octubre, s’hi podrà veure l’obra de l’artista heterodoxa i inclassificable Amèlia Riera, sota el comissariat de Pere Pedrals. Per acabar l’any, el col·lectiu Ángela Novo –format per Roc Alabat, Jorge Luis Marzo i Arturo Fito Rodríguez– presentarà Biennal 2064, un projecte que planteja diverses hipòtesis que vertebren el sistema de l’art i les seves projeccions al futurs, en coproducció amb Bòlit Girona.

La Sala Miserachs acollirà el projecte La torre de David, d’Ángela Bonadies i Juan José Olavarría, que documenta la vida quotidiana en un edifici de 40 plantes ocupat per famílies sense llar a la capital de Veneçuela. Per la seva part, Èlia Llach prepara una instal·lació inèdita per aquest espai, de juny a octubre, comissariada per Frederic Montornès. I tancarà la temporada El pixapins, una antologia de treballs performatius plàstics i videogràfics d’Art Larson.

També es reprendran les exposicions virtuals en col·laboració amb la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona i amb l’artista Adrià Goula, i s’engegarà el cicle de conferències Sobre l’indispensable amb una xerrada sobre l’artista Marlene Dumas.

Pel que fa als programes públics, el grup d’investigació ideat per la filòsofa descolonial d’origen afrocaribeny Yuderkys Espinosa-Miñoso i l’artista visual d’origen xilè Katia Sepúlveda ha iniciat un seminari/laboratori teoricopràctic d’un any de durada, titulat El futur ja ha passat: Antifuturisme Cimarrón, amb sessions virtuals un cop al mes durant l’any 2022 en què es reflexionarà sobre com seria el món si Europa i el seu projecte de món desaparegués o senzillament no hagués existit mai. Òscar Guayabero també dirigirà una investigació col·lectiva sobre la gràfica de la revolta que abastarà des de la Internacional Situacionista, l’any 1961, fins al naixement del moviment antiglobalització amb l’Anti-Cimera OMC, el 1999, i que culminarà en una publicació en els propers anys.

A inicis del 2022, la mostra Arxius Lambda. El projecte del Museu Munch d'Oslo es completarà amb un conjunt de diàlegs en què Iván López Munera, Bruno Latour, Hans Haacke i Richard Sennett debatran sobre quins paradigmes renoven, avui dia, el llenguatge de l'arquitectura i la forma de viure les ciutats. A més, s’encertarà el cicle de conferències MasterClass Virreina amb artistes que ja estan preparant les seves exposicions per als propers anys, com la cineasta Ulrike Ottinger, l’escriptora Camila Sosa Villada i el fotògraf Jeff Wall.

Per últim, Francesco Pecoraro, María Moreno i Carlos Pardo coordinaran el seminari Sobre el cinisme, que analitzarà l’origen i la vigència d’aquest corrent de pensament crític, mentre que W.T.J Mitchell, Franco Bifo Berardi i Max de Esteban analitzaran Les polítiques i els usos de les imatges en el neoliberalisme financer en un altre simposi que tindrà lloc els mesos de març i abril.

Podeu seguir la programació de La Virreina Centre de la Imatge a través del seu web i les seves xarxes socials.

Data de publicació: Dilluns, 29 novembre 2021
  • Comparteix