Tornar

La imatge digital d'un altaveu o megàfon formada per números en una pantalla serveix d'imatge per anunciar l'actuació de la formació

Tres dies en els marges del so i la tecnologia al Poblenou

Músiques acústiques i electroacústiques, propostes visuals i experiències immersives al Festival Residències.

La Fundació Phonos convoca durant tres dies, del 30 de novembre al 2 de desembre, al campus del Poblenou de la UPF un seguit d'artistes sonors i visuals que han fet residència al centre durant aquest 2022 i ens convida a gaudir d'unes creacions que se situen en els marges de la creació sonora i la tecnologia. Sigueu benvinguts i benvingudes al Festival Residències.

És una iniciativa de la Fundació Phonos, un centre de recerca musicològica i tecnològica que ja fa gairebé mig segle que existeix, va ser fundat per alguns dels grans noms de la música contemporània i electroacústica a casa nostra i, avui, continua impulsant i donant visibilitat a projectes de creació sonora experimentals i d'avantguarda.

No tindreu millor oportunitat per conèixer la feina que fan des de la Fundació Phonos que venir a aquest festival. Comença dimecres, 30 de novembre, amb El Sindicato de Altavoces, una orquestra d'altaveus creada per Pablo Fredes que farà sonar composicions del mateix Fredes, del desaparegut Jep Nuix, del compositor belga instal·lat a Barcelona Stijn Govaere i de Sims, tots ells artistes vinculats amb Phonos, les obres dels quals sonen ara un cop més. El mateix dimecres, Marta Azparren & Haize Lizarazu estudiaran els processos d'interrupció del so i la imatge en l'experiència immersiva Cine Ciego, que requereix que tanqueu els ulls... i obriu bé les orelles. La primera jornada del festival s'acabarà amb Julio César Palacio que, en una de les creacions del projecte Bio Data-X, ens mostrarà què ha aconseguit amb registres sonors copsats al parc de Collserola.

La segona jornada del Festival Residències, el dijous, 1 de desembre, ens permetrà escoltar les creacions de La Incendiaria & Gabriel Saber que, a Mashup, ens parlen de relacions entre persones i xarxes socials. So i dansa es combinen a La coreografia del so, un projecte de Gerard Erruz, però també en la proposta d'Arturo Charles, Mutare. La jornada s'acabarà amb Ofrena Vernal, una composició de Johannes de Silentio que es basa en la cultura pagana i fa servir notes sostingudes, hipnòtiques i repetitives que ens porten des d'un món ancestral a un ambient industrial.

La festa dels sons electrònics i electroacústics s'acabarà el divendres, 2 de desembre, amb Renata E. Gomes que, a Listen and be the space, ens proposa una xerrada híbrida amb enregistraments de sons i veus que han estat copsats a la Casa Gomis, en ple espai natural de la Ricarda. També tindrem una interpretació d'Óliver Vinent que, a Fractals, ens submergeix en un so en 3D de caràcter immersiu. Anna Lanau, per la seva banda, busca la calma en les noves creacions, mentre que el Grup de Treball de Ràdio Web MACBA ens mostra en la seva proposta tres maneres diferents d'aproximar-se a la síntesi del so.

Teniu curiositat per saber com sonen totes aquestes composicions? Doncs si us agrada l'experimentació sonora i visual, teniu una cita imprescindible al Festival Residències. Abans de venir, però, consulteu la informació al respecte al Facebook de l'esdeveniment i reserveu una entrada en aquest enllaç.

Data de publicació: Dilluns, 28 novembre 2022
  • Comparteix