Tornar

Fotograma d'un dels curts que s'exhibiran a la sessió Cortometrash

‘Dos rombos’, animació per a adults

La sala Zumzeig programa un cicle de curtmetratges d’animació de tot el món, en col·laboració amb Miyu Distribution.

S’ha acabat això de pensar en l’animació com un subgènere infantil. Els dibuixos animats han madurat! Dos Rombos és un cicle on l’animació es torna impertinent i voreja l’il·lícit per mostrar les seves possibilitats i riqueses narratives i formals.

Fins al 24 de juny es podran veure al Zumzeig una quarantena de curtmetratges realitzats per artistes del món sencer repartits en cinc jornades temàtiques, de 19 a 20.30 h. La gran majoria dels títols provenen del catàleg de Miyu Distribution i han estat programats per Miguel Español Celiméndiz amb l’ajut de l’equip del Zumzeig.

Després de la sessió inaugural del 16 d’abril dedicada a l’stop motion, el 14 de maig és el torn del documental. La realitat (també) s’anima presenta set històries sobre persones valentes: Asmahan la Diva, de Chloé Mazlo (França, 2019); Love, Dad, de Diana Cam Van Nguyen (República Txeca i Eslovàquia, 2021); Souvenir Souvenir, de Bastien Dubois (França, 2020); C’était pas du Bourgogne, de Mathias de Panafieu (França, 2021), Negative Space, de Max Porter i Ru Kuwahata (França, 2017) i Sangro / I Bleed, de Tiago Minamisawa i Bruno H. Castro (Brasil, 2019).

La sessió del 28 de maig es titula Cortometrash i convida a endinsar-se en històries gore i de terror desenfadades i una mica canalles: Cream, de Lena Olafsdottir (Dinamarca, 2017); Mom, what's up with the dog?, de Lola Lefevre (França, 2021); Impossible Figures and other stories I, de Marta Pajek (Polònia i Canadà, 2021); Funeral, de Thin Nguyen (Dinamarca, 2020); Best Friend, de Nicholas Olivieri, Yi Shen, Juliana De Lucca, Varun Nair i David Feliu (França, 2018); Just a Guy, de Shoko Hara (Alemanya, 2018) i Garden Party, de Théophile Duferesne, Florian Babikian, Gabriel Grapperon, Lucas Navarro, Vincent Bayoux i Victor Caire (França, 2016).

La quarta sessió, de l’11 de juny, s’interessa per l’emancipació crítica i la construcció de la pròpia identitat contra les pressions de la societat. Ser o parecer inclou els següents treballs: Pile, de Toby Auberg (Regne Unit, 2019); The Man and the Head, de Nilas RØpke Driessen (Dinamarca, 2020); La Fée des Roberts, de Léahn Vivier-Chapas (França, 2021); Black Sheep Boy, de James Molle (França, 2019); Dissolution, de Dries Bogaert (Bèlgica, 2020);  Déjeuner sur l’herbe, de Jocelyn Charles, Jules Bourgès, Nathan Harbonn-Viaud i Pierre Rougemont (França, 2020); Polka-dot boy, de Sarine Nihei (França, 2020) i Easter Eggs, de Nicolas Kepens (Bèlgica, França i Països Baixos).

La darrera sessió tindrà lloc el 24 de juny. S’anomena Furia Marika i celebra la cultura queer i LGTBQI+ a través sis visions: The Dip, de Simona Me (Regne Unit, 2020); Friend of a friend, de Zachary Zezima (França, 2020); Tamou, de Tom Prezman i Tzor Edery (Israel, 2020); Carrousel, de Maja Hehrig (Bèlgica i República Txeca); Mr. Mare, de Toth Luca (França i Hongria, 2019); Purple Boy, d’Alexandre Siqueira (Bèlgica, França i Portugal, 2019) i Tom has a plant, de Thinh Nguyen (Dinamarca, 2019).

Totes les sessions tindran diferents convidats, d’acord amb cada eix temàtic. Si voleu assistir-hi, teniu dues opcions: comprar les entrades per separat o bé adquirir en aquest enllaç un abonament de 25 euros per a tot el cicle.

Data de publicació: Dimarts, 19 Abril 2022
  • Comparteix