Convocatòria de subvencions per a inversions TIC en projectes d’experimentació i innovació 2024
<-- Torna a la pàgina de subvencions
Convocatòria per a la concessió de subvencions, per a inversions en tecnologies de la informació i comunicació per a la realització de projectes d’experimentació i innovació a la ciutat de Barcelona.
Objecte de la convocatòria
• Finançar inversions en tecnologies de la informació i comunicació a la ciutat de Barcelona.
• Impulsar la realització de projectes de caire experimental i innovador que explorin nous llenguatges i metodologies al voltant de les propostes culturals i la creativitat digital.
Requisits de la convocatòria
• Tenir la seu social a Barcelona o desenvolupar l’activitat a la ciutat de Barcelona.
• Els projectes s’han de poder avaluar segons els criteris de valoració estipulats.
• Les subvencions es destinaran a despeses relatives a material audiovisual, informàtic, de xarxa, de prototipatge o el desenvolupament d’eines específiques que serveixen de suport a la realització dels projectes dels sol·licitants.
• La comissió de valoració podrà eliminar les partides del pressupost que no es consideren necessàries per realitzar el projecte o que es consideren part de l’activitat habitual de l’entitat.
Import màxim subvencionable
Import màxim per sol·licitud: 7.000€
El percentatge màxim de la subvenció serà del 70% del cost total.
Criteris de valoració - 10 punts
Caràcter innovador i/o experimental del projecte. 3,5 punts
• Innovació i transdisciplinarietat de la proposta. 2 punts
• Grau d'experimentació i risc de la proposta. 1,5 punts
Qualitat del projecte. 4,5 punts
• Interès cultural i artístic de la proposta. 1,5 punts
• Qualitat del projecte a nivell tecnològic i digital. 1,5 punts
• Qualitat del projecte quant a innovació cultural digital. 1,5 punts
Valoració de la contribució al coneixement públic i obert. 2 punts
• Ús i foment de tecnologies obertes, dades i resultats i documentació pública dels processos creatius. 1 punt
• Grau de circularitat dels actius resultants de l’execució del projecte (adaptabilitat a d’altres projectes similars). 1 punt
PUNTUACIÓ MÍNIMA
El projecte haurà d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
Consulteu els Criteris de valoració
Qui pot sol·licitar l'ajut?
Les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes, dels àmbits de la cultura, la creativitat i la innovació que tinguin la seu social o que desenvolupin la seva activitat a la ciutat de Barcelona i que les seves activitats estiguin relacionades amb els àmbits temàtics assenyalats.
Termini per a presentar la sol·licitud
Del 31 de juliol al 17 de setembre de 2024.
Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit.
Documentació que cal presentar
a) Document bàsic 1: instància.
b) Document bàsic 2: descripció del projecte.
c) Plantilla de despeses de la inversió segons el cas
• IVA subvencionable amb prorrata
d) Pressupostos, factures o documents probatoris. Cal incorporar totes les inversions realitzades i/o a realitzar.
Període d’execució dels projectes
De l’1 de gener de 2024 al 30 de setembre de 2025
Les subvencions concedides, s’hauran de destinar a finançar projectes d’inversió iniciats o a iniciar durant l’any 2024, o previstos per l’any 2025, i finalitzats abans del 30 de setembre de 2025.
Forma de presentació de les sol·licituds
Excepte les persones físiques, la resta de subjectes té obligació de presentar la sol·licitud telemàticament.
• Persones jurídiques: telemàticament (obligatori)
Per a les persones jurídiques és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament.
• Persones físiques: preferentment de forma telemàtica
Telemàticament a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona
En cas de voler presentar la sol·licitud presencialment:
• Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)
Cal demanar cita prèvia.
Es pot demanar cita prèvia a través dels següents canals:
• Web:
• Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)
• Telèfon: 010
• Mòbil: Barcelona a la butxaca
Conceptes subvencionables
• Material informàtic: PCs, pantalles, capturadores de vídeo, arduino, plataformes de sensors, circuïteria electrònica,etc.
• Material de xarxa: Material de xarxes wifi, switxos, routers, cablejat estructurat.
• Material audiovisual: microfonia, taules d’àudio, càmeres, estacions d’edició, trípodes, il·luminació.
• Material de prototipatge tecnològic o expandit: impressores 3D, talladors làser, etc.
• Aplicacions: desenvolupaments d’aplicacions vinculades a projectes específics així com la compra de llicències per al programari.
• Emmagatzematge (núvols, servidors) per un període superior a 1 any.
• Altres inversions necessàries per a l’execució de projectes d’innovació.
Conceptes NO subvencionables
• Nòmines.
• Despeses d’activitat (xerrades, formació, traducció de documents, redacció de continguts...).
• Despeses de producció: (enregistrament i edició d’àudio i vídeo...)
• Subministraments.
• Despeses de comunicació i disseny.
• Despeses de gestió.
• Les provisions per possibles pèrdues o deutes.
• Les despeses de procediments judicials.
• Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
• Les despeses finançades per un altre finançador.
• Impostos personals sobre la renda (IRPF), Impost de Societats ni impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació (IVA i altres).
• Les pèrdues degudes al canvi de moneda, tret de situacions excepcionals i degudament justificades.
• Els recursos propis del beneficiari per al desenvolupament d’aplicacions, és a dir la subvenció del personal de la pròpia entitat. En aquest casos els desenvolupaments s’hauran de subcontractar.
• Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.
• Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin compres de béns inventariables considerades comptablement com activables.
• La facturació emesa pels propis membres de les entitats
Supòsits exclosos d'aquesta convocatòria
• Sol·licitants que gestionen espais de propietat municipal, institucions culturals de titularitat pública o bé equipaments culturals en règim de consorci públic.
• Projectes pels quals s’hagin atorgat altres subvencions o ajuts provinents de l’Ajuntament de Barcelona, i els seus ens dependents i vinculats, pels mateixos conceptes subvencionables.
Motius de no admissió
• No presentar el Document bàsic 2.
No es tindrà en compte cap sol·licitud que no s'acompanyi de la descripció del projecte (Document bàsic 2), si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat i durant el període de sol·licituds.
• Presentar la sol·licitud fora de termini.
• No presentar la sol·licitud amb la forma indicada.
Les persones jurídiques estan obligades a presentar les sol·licituds telemàticament.
Dotació econòmica de la convocatòria
La dotació total que es destina a aquesta convocatòria és de 100.000 euros.
Quan cal sol·licitar més de tres pressupostos
L'entitat haurà de sol·licitar un mínim de 3 ofertes de diferents proveïdors (amb caràcter previ a la contractació o compromís per a la presentació del servei o lliurament del bé) per a les despeses subvencionades per l'Ajuntament que superin la quantitat de 15.000€.
Quan per a l'execució de les accions subvencionades les entitats hagin de recórrer a la contractació, s'haurà d'adjudicar el contracte a l'oferta econòmica que presenti la millor relació entre qualitat i preu, en compliment dels principis de transparència, igualtat de tracte als possibles contractistes i procurant que no existeixi conflicte d'interessos.
Resolucions
Les propostes de resolucions provisionals i les resolucions definitives d’atorgament i denegació de subvencions es publicaran a l’efecte de notificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i, un cop es tingui constància de la seva publicació al diari oficial, al tauler d’edictes electrònic i al web de l’Ajuntament de Barcelona.
A més, s’enviarà una comunicació al correu electrònic indicat a la sol•licitud per tal d’informar la publicació de les respectives resolucions.
Justificació
Termini
El termini màxim per a la justificació de les subvencions rebudes serà l'1 de desembre de 2025.
Documents de justificació
Justificació amb compte justificatiu simplificat
Per inversions amb una despesa total de projecte inferior a 150.000 € o d'import atorgat inferior a 30.000 €, amb un compte justificatiu simplificat, que constarà de:
• Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts.
• Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n’han permès el finançament.
• Declaració responsable juntament amb la relació de factures i documents acreditatius on s’indicarà que les factures aportades són les úniques originals i es responsabilitza de la veracitat dels documents.
• Factures i comprovants de pagament de les inversions realitzades.
Justificació amb compte justificatiu amb informe auditor.
Les inversions amb una despesa total de projecte igual o superior a 150.000 € o d'import atorgat igual o superior a 30.000 €, hauran d’aportar un informe auditor que consti de la següent informació:
• Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts.
• Auditoria amb els apartats que s’indiquen al text de la convocatòria.