Barcelona Cultura

Apropem la cultura als barris. Propostes de cinema, música en directe, circ, teatre, dansa, art i pensament. Entrada gratuïta

Participa en el Taller de composició sonora

19/05/2025
Temporals
Saps què és la sinestèsia? Ja has vist l'exposició 'Noves vies' de Valentina Gaia Lops? Descobreix-la i crea el teu propi paisatge sonor amb l'assessorament de l'artista.

L'obra Noves vies de Valentina Gaia Lops, al·ludeix als encreuaments sensorials que experimenten les persones amb sinestèsia, una condició neurològica que té la mateixa artista i que comporta la interferència de diversos tipus de sensacions de diferents sentits en un mateix acte perceptiu. A l'obra trobem una màquina d'escriure transformada en un objecte híbrid i sonoritzat digitalment que reprodueix sons de l'entorn local en prémer les tecles.

L'exposició, que forma part del circuit d'art contemporani Temporals, es pot visitar fins al 5 de juliol en el CC Convent de Sant Agustí i inclou activitats associades com el taller de composició sonora que et proposem a continuació:

Dijous 29 de maig, de 18 a 20 hores, l'artista Valentina Gaia Lops i l'equip tècnic de l'exposició compartiran la metodologia emprada durant la producció de Noves vies, l'obra exposada al Hall Acadèmia del Centre Cívic Convent de Sant Agustí. Serà una experiència cultural que es complementarà amb un recorregut pel barri: acompanyades per l'equip, les persones participant en el taller realitzaran exercicis d'escolta i enregistraran els sons que considerin més significatius.

A continuació, es guiarà en un procés de composició perquè cada participant pugui crear els seus propis paisatges sonors.

L'activitat és gratuïta i ja estan obertes les inscripcions!

Compartir