Gairebé 160 infants d'Escoles + Sostenibles celebren la cloenda del curs a la platja de la Nova Icària

L’acte de cloenda de primària, educació especial i infantil va reunir alumnat de 22 centres de Barcelona en una jornada lúdica sobre el cicle de l’aigua, per tancar el curs celebrant i aprenent que cada gota compta.
El passat 16 de maig, la platja de la Nova Icària es va omplir de creativitat i compromís. En un ambient festiu i amb vocació de celebració col·lectiva, 156 alumnes de 22 centres d’educació especial, infantil i primària van participar en l’acte de cloenda del curs 2024-2025 del programa Escoles + Sostenibles. Acompanyats de docents i de l’equip tècnic del programa, l’alumnat va gaudir d’una jornada pensada per fer xarxa entre infants de diferents edats i centres.
Les activitats es van centrar en el cicle de l’aigua, posant l’accent en la seva importància en un context de crisi climàtica. A través del joc, l’art i l’experimentació, l’alumnat va aprofundir en la comprensió que cada gota compta.
Els infants es van repartir en sis espais temàtics. A l’espai Mar, van explorar l’artivisme inspirat en el mar; al Núvol, van experimentar amb bombolles; a Pluja, van fer un recorregut sensorial amb textures, sons i sensacions; al Riu, van participar en jocs cooperatius; als espais Canonada i Depuradora, van descobrir el cicle de l’aigua urbana amb jocs de gran format, i finalment, a Aixeta, van experimentar amb la sorra i l’aigua. Cada activitat estava adaptada a les diverses edats i capacitats dels participants.
El docent Jordi Ribera, de l’Escola Maristes Anna Ravell, destaca el valor de la jornada com a espai de celebració i sensibilització: “El bon temps i l’espai acompanya i els infants ho estan gaudint molt. Del dia d’avui s’emporten sobretot prendre consciència del seu entorn, treballant temes com ara el soroll i la importància de l’aigua”.
Per altra banda, l’alumnat de l’Escola Jesuïtes de Gràcia també ha valorat molt positivament la jornada: “Hem fet una activitat que consistia a transportar aigua amb esponges i posar-la en un cubell sense que caigui, i ens ha agradat molt.” A més, han afegit que “animaríem a altres escoles a participar en la xarxa, perquè aprenem a ser més sostenibles, i és una experiència divertida.”
L’acte va acabar amb una performance col·lectiva: la formació d’una onada gegant feta a partir de les creacions artístiques dels infants, símbol del moviment comú cap a una ciutat més sostenible.
Durant la cloenda, Javi Rodríguez, Comissionat de Polítiques d’Infància, Adolescència, Joventut i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona, va adreçar unes paraules de reconeixement als centres educatius, agraint la seva tasca i encoratjant els infants a continuar implicant-se en aprendre i avançar plegades cap a la sostenibilitat, dins i fora de les aules.
Identifica't
Centre educatiu
Encara no ets usuari?
Centre de recerca
Ets un usuari d’un centre de recerca ja registrat?
Iniciar sessióVols donar d'alta el teu centre de recerca?
Completa el formulari