Cia. Ana Morales

  • Dansa
  • Espais singulars

Peculiar

Innovadora tant en la forma com en el missatge, la "bailaora" catalana analitza la diferència partint d'una visió renovadora del flamenc. Ho fa en un escenari compartit entre intèrprets reals i els que intervenen en una peça de videodansa.

Definim allò que és diferent, especial, rar i potser únic, amb el mot peculiar, un adjectiu que apliquem a persones o coses que no encaixen en la visió ortodoxa de com hauria de ser tot plegat. Potser també a una manera de ballar, a una forma d'interpretar el flamenc com la d'aquesta companyia, dedicada a innovar des d'una perspectiva abstracta. Prescindeix de l'academicisme i reivindica la llibertat d'explorar, de trencar amb els estereotips, tant en la interpretació coreogràfica com en la música que es balla o els conceptes que es porten a escena. Aquí, de fet, el centre de la proposta és l'oposició entre un món real representat pels bailaores i bailaoras presents a l'escenari i els artistes que, des d'una peça prèviament enregistrada de videodansa, encarnen el món virtual i digital. Ana Morales apareix en escena i, a la vegada, a la peça de videodansa, en un intent de fer visible la resposta del cos a la seva pròpia imatge digital. Balla per a ella mateixa i visualitza el seu propi "jo" en una imatge perfecta de la manera en què, en el món digital de les xarxes, cada persona crea la seva pròpia imatge per oferir-la als altres. Posa la música a aquesta peça de videodansa un artista que, com tot en aquest espectacle, és també "peculiar": un Raül Refree que crea espais sonors atemporals. Amb aquestes bases, Ana Morales ha bastit el seu espectacle, una proposta de trajectòria internacional que s'estrena el juny del 2022 a la Grande Halle de la Villette, a París, amb la implicació del Teatre de Nîmes i de la Bienal de Flamenco de Sevilla.

La responsable d'aquesta creació és Ana Morales, una ballarina i bailaora nascuda el 1982 a Vilafranca del Penedès, que ofereix un flamenc sempre innovador, d'una gran intensitat i, com s'ha dit alguna vegada, d'una elegància i sensualitat especials. Dansa contemporània i flamenc conflueixen en el seu llenguatge coreogràfic, marcat per la tècnica, la presència escènica i el coneixement de l'art de la dansa, però també per les hibridacions i contaminacions constants amb altres arts. Entre les coreografies que ha firmat, hi ha Los pasos perdidos (2016); Una mirada lenta (2017); Sin permiso. Canciones para el silencio (2018), dirigida per Guillermo Weickert i coproduïda per la Bienal de Sevilla, el Festival de Jerez, Flamenco Festival i Tanzhaus Dusseldorf, o En la cuerda floja (2020).

Una coproducció de L’Etablissement Public du Parc et de la Grande Halle de la Villette de Paris (EPPGHV), Théâtre de Nîmes, l’Agencia Andaluza de Instituciones Culturales (AAIC) i la Bienal de Flamenco de Sevilla.

Fitxa artística

Concepte, creació i coreografia: Ana Morales Mirada externa: Guillermo Weickert Il·luminació i creació visual de l'espai escènic: cube.bz Videodansa: Raül Refree (música), Ana Morales Música / interpretació / veu: Miguel Marín

BaileAna Morales, Antonio Molina “El Choro, Julia Acosta Música en directe: Ana Crismann (arpa), Tomás Perrate (veu), Rycardo Moreno (guitarra) Regidoria i maquinista: Jorge Limosnita So: Gaspar Leal Il·luminació: Gabriel Paré – cube.bz Coordinació tècnica: Pablo Pujol

Direcció de producció: Daniela Lazary Producció: María Velasco Una producció de: Arte y Movimiento Producciones SL - Cia Ana Morales Management i distribució internacional, Andalusia i Catalunya: Daniela Lazary (Arte y Movimiento Producciones SL) Distribució a la resta d'Espanya: May Torrejón (Matel Cultura) Fotografies: Alain Scherer

Dates

  • Dates
  • Espai

    Mercat de les Flors
    http://mercatflors.cat

    Plaça Margarida Xirgu, 1, 08004 Barcelona

  • Durada
    90
  • Preu
    25