Kentucky ha muerto

  • Teatre
  • Espectacles amb cor

La Peleona / Carla Torres

Remoure consciències sense caure en la crítica fàcil. Aquest és el propòsit d’una companyia liderada per cinc dones que ens planteja una sàtira sobre el món d’avui a partir de la història d’un ou que es nega a néixer en un món de gallines.

Potser no té cap mena de sentit, néixer en un món com aquest, que s’assembla tant a una cadena de producció… El qui es planteja aquestes reflexions és un ou solitari a punt de convertir-se en pollet i entrar a formar part d’un món de gallines que pondrà més ous com ell mateix. I les reflexions el portaran a prendre una decisió: com a gest de protesta, es negarà a néixer. Seria un fet anecdòtic si no fos que la resta dels ous, en assabentar-se del gest del seu company, decideixen imitar-lo i fer ús del seu dret de no néixer. Les gallines hauran de fer front a una rebel·lió insòlita, que amenaça de posar fi al seu món. Perquè, si no neix cap ou més, fan front a una extinció segura. És per això que miren de convèncer els ous que deposin la seva actitud… Potser ja heu trobat alguns paral·lelismes entre aquesta història aparentment estrambòtica i el món en el qual viviu. Perquè, de fet, aquest muntatge teatral tira d’humor negre, d’ous i de gallines per parlar-nos de la resistència, de la necessitat de lluitar per un món millor i de la inacció com a mal del nostre temps. Disbauxat i provocador, el muntatge va néixer durant la pandèmia de la covid-19, però en el temps de confinament que vam viure l’any passat va madurar i es va fer encara més punyent i mordaç del que ja era originalment.

És la provocadora posada en escena de La Peleona, una companyia jove però amb set espectacles en la seva trajectòria, entre els quals hi ha Broken Heart Story i Estat decepció. La formen un grup de dones de disciplines diverses, Carla Torres, Clara Manyós, Eu Manzanares, Patrícia Mendoza i Ruth Talavera, que des del 2014 combinen l’humor i la crítica a les nafres i als vicis dels nostres temps, evitant sempre moralitzar. Recentment s’hi ha incorporat Raül Perales com a productor, i aquesta és la seva primera producció conjunta. El text va guanyar la beca Odisseu Eòlia i+D 2019, convocada pels Espais de Creació Eòlia i+D, juntament amb el Teatre Eòlia i l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona per tal d’oferir suport a les companyies emergents i als espectacles que imaginin i desenvolupin nous llenguatges i noves maneres de fer.

Una producció de La Peleona.

Projecte guanyador de la beca Odisseu Eòlia i+D 2019.

Agraïments: Melcior Casals i Raimon Rius

Fitxa artística

Creació i direcció: Carla Torres i Clara Manyós Dramatúrgia: Carla Torres Interpretació: Berta Graells, Carla Torres, Carles Goñi, Clara Manyós, Eloy Pazos, Patrícia Mendoza i Ruth Talavera Escenografia: Anna Tantull Disseny de la il·luminació i projeccions: Quim Algora Composició musical: Jordi Cornudella Disseny del vestuari: Zaida Crespo Espai sonor: Alejo Levis Moviment escènic: Berta Graells i Raül Perales Assessoria de moviment: Vero Cendoya Ajudanta de direcció: Eu Manzanares i Carmela Poch Disseny del cartell: Alejo Levis Direcció de producció: Ruth Tavalera Producció executiva: Raül Perales Distribució: Magrana Producció: La Peleona Fotografies del cartell i de funció: Nicolás Jódar Fotografies d’assaig: Eu Manzanares

Dates

  • Dates
  • Espai

    Sala Versus Glòries
  • Durada
    90
  • Llenguatge
    Castellà
  • Preu
    14