El pla Barcelona Fàcil simplifica i agilitza els tràmits administratius
La mesura de govern Barcelona Fàcil és la nova estratègia de simplificació administrativa que té l’objectiu de millorar la relació amb la ciutadania i les empreses, eliminar barreres burocràtiques i garantir la seguretat jurídica. El pla preveu 18 actuacions concretes que contribuiran a crear un Ajuntament més modern i eficient. Amb un pressupost de 7,8 milions d’euros, les accions s’aplicaran al llarg dels propers tres anys.
Pantalla en què es mostra el web de la seu electrònica de l'Ajuntament
Les actuacions previstes al pla Barcelona Fàcil s’estructuren en tres grans eixos:
Àmbit normatiu
Té l’objectiu de millorar la qualitat normativa i augmentar la seguretat jurídica, amb la derogació de disposicions obsoletes o duplicades i l’elaboració de noves normes municipals. També es reforçarà la transparència i la comprensió de la normativa municipal elaborant documentació més accessible per a la ciutadania.
Àmbit urbanístic
Se simplificarà i reduirà el període de tramitació de les gestions vinculades a permisos, activitats, informes i llicències d’obres. A Barcelona es fan anualment més de 50.000 tràmits d’aquest tipus. També es crearà una oficina d’atenció professional, un punt d’atenció tècnica qualificada que millorarà la comunicació entre el consistori i els professionals que fan tràmits urbanístics amb l’Administració. Es preveu que estigui operativa durant el segon semestre de l’any 2026.
Àmbit administratiu
Es fomentarà una administració més accessible i propera. L’objectiu és que del 80% dels tràmits ciutadans que es poden fer de manera virtual actualment es passi al 95% l’any 2027, sense eliminar l’atenció presencial. Per aconseguir-ho, es reduiran els tràmits que requereixen certificat digital i se simplificaran els que necessitin signatura. A més, s’impulsarà la interoperabilitat amb altres administracions. En l’àmbit de serveis socials, l’usuari tindrà accés a la seva informació de manera simplificada i es crearà una base de dades social única i compartida per tots els serveis municipals. Pel que fa a subvencions i contractacions municipals, se simplificaran els tràmits per a entitats i ciutadans.
Dues noies mirant un ordinador portàtil
Senyora rebent atenció presencial en una OAC
Pantalla en què es mostra l'Oficina Virtual de Tràmits
Etiquetes associades a la notícia
Notícies relacionades
-
Ciència i innovació
Ciència i innovacióLa innovació urbana de Barcelona s’exposa a l’Smart City Expo World Congress
04/11/2025 11:50 h