Jacob’s Wall

2024

Artistes

Hashtags
#jacobs_wall

UPF - Pl. Gutenberg - C. Roc Boronat, 138

Autor:
Parker Heyl

Jacob’s Wall és una obra d’art cinètic que fa servir dispositius mecànics i aparells electrònics analògics. L’autor conserva des del 2018 aquesta peça que ha anat acumulant marques i senyals, mostres de petits, però inequívocs, signes de desperfectes: un testimoni de la seva vida, dels moments de fracàs i dels mètodes de reparació de l’autor. En contraposició amb aquest fet, els medis digitals no tenen aquests signes tangibles de singularitat, es queden en un espai alternatiu previsible i quantificable. L’obra de Heyl critica la naturalesa reductora de la computació i qüestiona la noció de superioritat del món digital envers l’analògic.

Heyl defensa la importància de “fabricar a mà” i “reparar a mà”, i sosté que els components digitals, a diferència dels analògics, presenten problemes de reparabilitat. La dificultat de reparar manualment els dispositius digitals és el motiu pel qual acaben oblidats a les deixalleries. Podem imaginar un futur on els objectes quotidians ens serveixin per a tota la vida i el fet de conservar-los i reparar-los sigui com un ofici que s’exerceixi arreu? Jacob’s Wall defensa el paper decisiu que tenen les habilitats manuals en un futur sostenible i fomenta la longevitat dels objectes quotidians.

Parker Heyl és dissenyador, dissenyador de robots, artista i professor a la Bartlett School of Architecture de Londres. Les seves obres combinen elements digitals i analògics, adopten el caràcter dels objectes físics i intenten alliberar les dades digitals de la pantalla. Abans d’incorporar-se a l’Interactive Architecture Lab com a tutor i investigador, Heyl va treballar com a dissenyador de robots a l’iLab de Harvard, on va desenvolupar tecnologia de robòtica tova. Es va formar com a fuster i actualment és artista cinètic, i dissenya instal·lacions per a galeries com són CentroCentro a Madrid, M.A.D. Gallery a Ginebra, No.9 Cork St a Frieze i la Biennal d’Arquitectura a Venècia. Ha dissenyat i construït escenografies per acompanyar actuacions musicals en directe, com, per exemple, les de Crumb, Melissa Weikart, Floating Points i Daphni en espais com ara FOLD London, Brooklyn Steel, Total Refreshment Centre i al festival Coachella.