Activitats culturals

Quina activitat cultural estàs cercant?

Disciplina
Data
Espai cultural
Teatre Música Dansa Exposició
Octubre Novembre Desembre Gener Febrer Març Abril Maig Juny Juliol Agost
Caixaforum Barcelona Castell de Montjuïc Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - CCCB CosmoCaixa Museu Tàpies Museu Frederic Marès Fundació Joan Miró. Centre d'Estudis d'Art Contemporani Museu d'Art Contemporani de Barcelona Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes Museu d’Història de Barcelona Museu d'Arqueologia de Catalunya - MAC Barcelona Museu d'Història de Catalunya Museu de la Música de Barcelona Museu de Ciències Naturals de Barcelona DHUB - Museu del Disseny Museu Etnològic i de Cultures del Món Museu Marítim de Barcelona Museu Picasso BCN Clàssics IBERCAMERA L'Auditori Barcelona Gran Teatre del Liceu Mercat de les Flors Palau de la Música Catalana SAT! Sant Andreu Teatre Teatre Lliure Teatre Nacional de Catalunya Franz Schubert Filharmonia
L'Auditori Barcelona

CONCERT DE CAP D’ANY

L'Auditori Barcelona

28/12/2025

Repertori
Piotr Ilitx Txaikovski: El llac dels cignes, op. 20a. Selecció del ballet (1877) 30’
Johan Strauss Jr.: Die Fledermaus (El ratpenat). Obertura (1874) 9’
Piotr Ilitx Txaikovski: Eugene Onegin. Polonesa, op. 24 (1878) 5’
Johan Strauss Jr.: Unter Donner und Blitz (Sota llamps i trons), op. 324 (1868) 3’
Johan Strauss Jr.: Kaiser-Walzer (Vals de l’emperador), op. 437 (1888) 10’
Artistes
Banda Municipal de Barcelona (BMB) · Beatriz Fernández, direcció · Els Pirates Teatre
Programa
Torna el Concert de Cap d’Any, un dels esdeveniments més esperats, en què es reviuran melodies populars que formen part del nostre imaginari col·lectiu. S’interpretarà una generosa selecció del ballet El llac dels cignes, de Piotr Ilitx Txaikovski, i valsos de Johann Strauss (fill), com el Kaiser-Walzer (Vals de l’emperador) o Unter Donner und Blitz (Sota llamps i trons), que sonaran poderosos i nostàlgics. La vetllada, dirigida per Beatriz Fernández, també participarà en l’esperit de la celebració amb l’obertura de Die Fledermaus (El ratpenat), i s’aproparà a la sensibilitat més universal de la música folk amb la polonesa que Txaikovski va compondre per a la seva òpera Eugene Onegin.
+ Més informació

CONCERT DE NADAL

L'Auditori Barcelona

14/12/2025

Repertori
Albert Guinovart: Gloria (2019). Estrena de la versió per a banda 37’
Salvador Brotons: Nadales catalanes, op. 76 (1998) 12’
Artistes
Banda Municipal de Barcelona (BMB) · José R. Pascual-Vilaplana, direcció · María Hinojosa, soprano · Cor Bruckner Barcelona (Júlia Sesé, direcció) · Cor Madrigal (Pere Lluís Biosca, direcció)
Programa
En un concert pensat especialment per una època tan màgica com és Nadal, s’han reunit obres de dos dels compositors catalans més importants dels últims temps, Salvador Brotons i Albert Guinovart. El Gloria d’aquest últim, que data originalment del 2019, es podrà gaudir per primera vegada en versió per a banda.
Les Nadales catalanes, cançons populars reelaborades per Brotons, abundaran sensiblement en la tradició espiritual potenciant missatges d’abast universal, com l’amor i la pau. A la intervenció de dos reconeguts conjunts de cantaires, el Cor Bruckner de Barcelona i el Cor Madrigal, respectivament dirigits per Júlia Sesé i Pere Lluís Biosca, s’afegirà la participació de la soprano María Hinojosa.
+ Més informació

DANSES DE WEST SIDE STORY

L'Auditori Barcelona

Del 12/12/2025 al 13/12/2026

Repertori
Antonín Dvorák: Concert per a violoncel en si m, op. 104 (1895) 40′
Leonard Bernstein: Candide. Obertura (1956) 5′
Igor C Silva: Sōma per a quartet d’improvisadors, orquestra i electrònica (2025). Estrena nacional. Encàrrec conjunt de L’Auditori i d’ECHO 35′
Leonard Bernstein: West side story. Danses simfòniques (1957) 23′
Artistes
Pablo Ferrández, violoncel · Mané Fernandes, contrabaix · Zé Almeida, guitarra · Diogo Alexandre, bateria · Igor C Silva, electrònica, guitarra i sintetitzadors · Ludovic Morlot, direcció · Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)


Programa
El Concert per a violoncel en si m és l’última obra que Dvorák va compondre als Estats Units, el febrer de 1895. El vol simfònic del seu inici anuncia una magnificència orquestral que reforçarà la posició d’un solista –aquí, Pablo Ferrández, bon coneixedor de l’obra– qui, seguint la tradició romàntica, es vol irreductible. El moviment lent evocarà la memòria de Josefina Cermakova, de qui Dvorák havia estat enamorat, per donar pas des del contrast a un finale marcial, que crida a la mobilització heroica de les energies físiques i emocionals amb l’acció inconfusible del triangle i la complicitat del concertino a les proximitats de la fi, en prodigiós duet amb el violoncel.
L’espectacularitat de les composicions de Dvorák, que sovint incorporen ritmes i melodies de la Bohèmia natal, es retroba a les Danses simfòniques de la West Side Story de Bernstein. Després d’haver descobert l’exultant i irònica obertura de la seva opereta Candide, basada en un esbojarrat text de Voltaire, es podrà gaudir amb la trama musical d’una pel·lícula que reescriu la impossibilitat dels amors shakespearians en el context d’una metròpoli multicultural. A més de revisitar els clàssics, aquest concert ofereix el privilegi d’assistir a l’estrena d’una composició d’Igor C Silva, en què nous llenguatges musicals amplifiquen el ventall de possibilitats.
+ Més informació

MÚSICA EN DANSA

L'Auditori Barcelona

10/01/2026

Repertori
Obres de Mendelssohn, Bernstein, Serra, Falla, Ginastera, Stravinsky, Mompou, Ros Marbà, Beethoven i Bizet.
Artistes
Manel Valdivieso, direcció musical
Glòria Balañà Altimira, direcció escènica
Elisenda Puig, direcció pedagògica
Mariana Giustina, direcció coreogràfica
Xavier Benaque, Claudi Bombardó i Laura Mas, coreografia
Alumnat de 5è i 6è curs del Conservatori Professional de Dansa de l’Institut del Teatre i alevins de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC).
Programa
La música omple l’escenari i el so es transforma en moviment. Els ballarins prenen vida mentre dibuixen a l’aire les notes que l’orquestra fa sonar. Músics i ballarins es fonen en una experiència en què cada gir i cada melodia ens transporten a un viatge ple de ritme i emoció. Una trobada entre dues formes d’expressió, un diàleg entre els instruments i els cossos en dansa. Preparats per veure la música i escoltar el moviment?
Xerrada prèvia gratuïta amb l’entrada al concert. Veniu tota la família una hora abans del concert i gaudiu de la xerrada que oferirà Elisenda Puig. No us la perdeu! Durada: 30′
+ Més informació

NINO ROTA & JOHN WILLIAMS

L'Auditori Barcelona

12/04/2026

Repertori
Nino Rota: The Godfather Saga (Saga d’El Padrí) (1972-1974) 13’
Nino Rota: Otto e Mezzo (Vuit i mig) (1963) 4’
Nino Rota: La Strada (La carretera) (1954) 15’
John Williams: Jurassic Park. Selecció (1993) 11’
John Williams: Excerpts from Close encounters of the Third Kind (Encontres a la tercera fase. Fragments) (1977) 8’
John Williams: Adventures on Earth from E.T. (ET, l’extraterrestre. Aventures de la terra) (1982) 11’
Artistes
Banda Municipal de Barcelona (BMB) · Ximo Tarín, direcció
Programa
Les melodies immortals de Nino Rota o John Williams, compostes per a pel·lícules tan determinants en la història de l’art cinematogràfic com The Godfather, Otto e Mezzo i La Strada (del primer) i Jurassic Park, Close encounters of the Third Kind o E. T. (del segon), es podran gaudir en la versió per a banda que dirigirà Ximo Tarín. Presents en la memòria col·lectiva, gairebé interioritzades com a veritats mítiques —sembla que ens acompanyen des de sempre, veritables bandes sonores de les nostres vides—, aquestes peces ressonaran un cop més, per celebrar la màgia de les narratives audiovisuals, augmentades pel poder evocador de la música.
+ Més informació

TAST: CONCERT PER A VIOLÍ DE BRAHMS

L'Auditori Barcelona

30/05/2026

Repertori
Johannes Brahms: Concert per a violí en re, op. 77 (1878) 43’
Artistes
Augustin Hadelich, violí · Ludovic Morlot, direcció · Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Programa
El cicle “Tast d’orquestra” us proposa una nova mirada a la simfònica: una experiència única que fa de la descoberta musical una vivència més enriquidora. Amb el “Tast d’orquestra”, podreu gaudir d’una selecció d’obres clau de la història de la música interpretades per l’OBC. Grans concerts en un format abreujat que són una ocasió immillorable per escoltar la immensitat d’una gran orquestra en directe interpretant obres memorables del repertori simfònic. Una proposta cultural molt recomanable per a tots els públics, tant si ja són iniciats com novells de la clàssica.
El Concert per a violí de Johannes Brahms es pot considerar profundament ortodox, alhora que representatiu de l’originalitat i la intensitat d’emocions exigida durant el Romanticisme. Amb permís de Beethoven, autor d’una peça pionera –i, per tant, de referència– ens atrevim a dir que es tracta del més paradigmàtic, tant des d’un punt de vista formal com del contingut. La complexitat del tractament orquestral –gestionat pel titular de l’OBC, Ludovic Morlot– es desplegarà en fascinant tensió amb la veu solista, la del violí d’Augustin Hadelich. 
+ Més informació

TAST: LA GRAN DE SCHUBERT

L'Auditori Barcelona

21/03/2026

Repertori
Franz Schubert: Simfonia n. 9 en Do “La Gran”, D. 944 (1826) 32′
Artistes
Juanjo Mena, direcció · Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Programa
El cicle “Tast d’orquestra” us proposa una nova mirada a la simfònica: una experiència única que fa de la descoberta musical una vivència més enriquidora. Amb el “Tast d’orquestra”, podreu gaudir d’una selecció d’obres clau de la història de la música interpretades per l’OBC. Grans concerts en un format abreujat que són una ocasió immillorable per escoltar la immensitat d’una gran orquestra en directe interpretant obres memorables del repertori simfònic. Una proposta cultural molt recomanable per a tots els públics, tant si ja són iniciats com novells de la clàssica.
Tot i que molts dels sobrenoms que acompanyen les obres principals del repertori clàssic no els van escollir els seus autors i responen generalment a raons comercials, no hi ha dubte que la Novena de Schubert, acabada l’any 1826, però mai interpretada en vida del compositor, és una obra superlativa per la quantitat de recursos orquestrals i el poder de les melodies que conté. La vehemència del primer moviment es modula al llarg dels diferents episodis, i destaca també l’avanç solemne del successiu andante con moto, o els ferotges atacs de l’scherzo, ric en salts, filigranes i converses entre seccions. Amb un trepidant allegro vivace culmina “La Gran”, moviment final en què s’atreveix a enunciar a tall d’homenatge –de manera discreta, però evident– el tema musical de l’altra gran novena simfonia estrenada per Beethoven només un parell d’anys abans, però que, a causa de la sordesa, no va poder sentir.
+ Més informació

TOY BOX

L'Auditori Barcelona

24/01/2026

Repertori
Frederic Mompou: Scènes d’enfants. “Cris dans la rue”
George Bizet: Jeux d’enfants. “Marche” i “La Toupie”
Igor Stravinsky: Pulcinella. “Simfonia” i “Toccata”
Claude Debussy: La boîte à joujoux
George Bizet: Jeux d’enfants. “Galop”
Artistes
Agata Zajac, direcció musical · Marta Pazos, direcció escènica, escenografia i dramatúrgia · Blanca Pujol, direcció pedagògica · Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya · Laia Duran, Glòria Garcia Garrido, Mariona Moranta, Julia Romero, ballarines · Ester Guntín, coreografia i assistent de direcció · Nuno Meira, disseny il·luminació · Joan Ros, figurinista · Clàudia Vilà, ajudant d’escenografia · De las flores / Juan Carmona Román, constructor de l’escenografia
Programa
Toy Box és la nova proposta familiar de l’OBC, a partir de la música per al ballet La boîte à joujoux (literalment: la caixa de joguines) de Claude Debussy. Aquest concert et farà gaudir i dansar en tot un univers sonor amb regust francès.
Les melodies dels compositors Bizet, Stravinsky i del català Frederic Mompou acompanyen Debussy a l’hora de posar la banda sonora de músiques i sons de jocs al carrer i d’escenes infantils. 
Aquest meravellós món de llum, música i dansa serà conduït per Agata Zajac, que va ser directora assistent de l’OBC la temporada 23/24. També inclourà una posada escènica de Marta Pazos sorprenent i plena de color que ens endinsarà en l’univers de la infància.
+ Més informació

UN AMERICÀ A PARÍS DE GERSHWIN

L'Auditori Barcelona

Del 27/03/2026 al 29/03/2026

Repertori
John Adams: I Still Dance (2019) 8′
Leonard Bernstein: Serenata per a violí i orquestra (1954) 33′
Gunther Schuller: Symphony for Brass and Percussion (1950) 18′
George Gershwin: Un americà a París (1928) 20’
Artistes
James Ehnes, violí · Ludovic Morlot, direcció · Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Programa
Íntegrament centrat en la producció musical nord-americana, el concert s’inicia amb una creació de John Adams, un dels referents del minimalisme contemporani. La peça I Still Dance demostra un dens treball orquestral, ric en fluctuacions, en què la repetició conviu amb la sorpresa. Aquesta dialèctica es retroba amb un llenguatge diferent del de la Serenata per a violí que Bernstein va concloure el 1954. Composta per a orquestra de cordes, arpa i percussió –a més de l’omnipresent violí solista, aquí James Ehnes– el seu creador la va entendre com a propera en esperit al Banquet de Plató: “una sèrie de declaracions en què es lloa l’amor”, fent evolucionar cada moviment a partir dels elements de l’anterior. També als anys cinquanta del segle passat, Gunther Schuller va concebre una simfonia per a metalls i percussió, reminiscent de paisatges imponents. Des d’una certa llunyania, però marcant una fita compositiva –a finals dels anys vint– que tots ells van tenir en comú, Un americà a París de George Gershwin copsa l’atmosfera urbana de la ciutat de la llum: els seus moviments frenètics durant el dia, l’aura amorosa que envolta els passejants al capvespre, així com el rebombori jazzístic de les celebracions nocturnes.
+ Més informació