Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Català (Canviar idioma)

  • Català
  • Castellano
  • English
  • www.barcelona.cat
  • Català
  • Logo Ajuntament de Barcelona
  • www.barcelona.cat
  • Ajuntament de Barcelona

Dreceres de barcelona.cat

  • ajuntament.barcelona.cat
  • meet.barcelona
  • Info Barcelona
  • Guia BCN
  • Tràmits
  • Plànol BCN
  • Canals de comunicació
  • Com s'hi va

Català (Canviar idioma)

  • Català
  • Castellano
  • English
Skip to main content

Ciència i Innovació

  • Instagram. Obre en una finestra nova
  • Linkedin. Obre en una finestra nova
  • Butlletí. Obre en una finestra nova
  • Contacte. Obre en una finestra nova
Home
Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui som
    Qui som
    • Una ciutat de ciència i coneixement
      • Pla estratègic de ciència i innovació
      • Barcelona Ciència, 15 anys de polítiques científiques
      • Participació
      • Departament de Ciència i Innovació
      • Contacte
  • Ciència a la ciutat
    Ciència a la ciutat
    • La ciència i la ciutadania
      • Oficina de Ciència Ciutadana
      • Espais de coneixement
      • Living labs
      • Cultura científica
      • La Ciutadella del Coneixement
      • BCN Health Booster
      • Honors i distincions
  • Recerca
    Recerca
    • Recerca
      • Centres de recerca i ICTS
      • Dones i ciència
      • Doctorats industrials
      • Consell Assessor Científic
      • Subvencions i premis
  • Universitats
    Universitats
    • Les universitats a Barcelona
      • Universitats i escoles de negoci
      • Consell Assessor Municipal d'Universitats
      • Programa Prometeus
      • Pla pel Foment de les Estades Acadèmiques
      • Doctorats industrials
      • Subvencions i premis
  • Educació i Ciència
    Educació i Ciència
    • La ciència a les escoles
      • Escolab
      • Petits talents científics
      • Ciència Ciutadana a les Escoles
      • Subvencions i premis
  • Innovació
  • Actualitat
    Actualitat
    • Notícies
    • Agenda
    • Entrevistes a fons
    • Butlletí de Ciència i Innovació
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui som
    Qui som
    • Una ciutat de ciència i coneixement
      • Una ciutat de ciència i coneixement
      • Una ciutat de ciència i coneixement
      • Pla estratègic de ciència i innovació
      • Barcelona Ciència, 15 anys de polítiques científiques
      • Participació
      • Departament de Ciència i Innovació
      • Contacte
  • Ciència a la ciutat
    Ciència a la ciutat
    • La ciència i la ciutadania
      • La ciència i la ciutadania
      • La ciència i la ciutadania
      • Oficina de Ciència Ciutadana
      • Espais de coneixement
      • Living labs
      • Cultura científica
      • La Ciutadella del Coneixement
      • BCN Health Booster
      • Honors i distincions
  • Recerca
    Recerca
    • Recerca
      • Recerca
      • Recerca
      • Centres de recerca i ICTS
      • Dones i ciència
      • Doctorats industrials
      • Consell Assessor Científic
      • Subvencions i premis
  • Universitats
    Universitats
    • Les universitats a Barcelona
      • Les universitats a Barcelona
      • Les universitats a Barcelona
      • Universitats i escoles de negoci
      • Consell Assessor Municipal d'Universitats
      • Programa Prometeus
      • Pla pel Foment de les Estades Acadèmiques
      • Doctorats industrials
      • Subvencions i premis
  • Educació i Ciència
    Educació i Ciència
    • La ciència a les escoles
      • La ciència a les escoles
      • La ciència a les escoles
      • Escolab
      • Petits talents científics
      • Ciència Ciutadana a les Escoles
      • Subvencions i premis
  • Innovació
  • Actualitat
    Actualitat
    • Notícies
    • Agenda
    • Entrevistes a fons
    • Butlletí de Ciència i Innovació
  • Instagram. Obre en una finestra nova
  • Linkedin. Obre en una finestra nova
  • Butlletí. Obre en una finestra nova
  • Contacte. Obre en una finestra nova
  1. Home

Preguntes freqüents sobre les subvencions per a projectes de recerca jove i emergent 2022

Preguntes freqüents

D’acord amb el que s’estableix a la base quarta de les Bases reguladores, és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través del portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona Obre en una finestra nova (tràmit disponible quan s'obri el termini de sol·licituds; més informació al portal de Subvencions de l'Ajuntament Obre en una finestra nova).

En aquesta convocatòria es poden presentar:

  • Persones físiques: la persona sol·licitant assumeix el rol d’Investigadora Principal (IP en endavant), i en el cas que el projecte sigui subvencionat, el de beneficiària.
  • Persones jurídiques: aquesta assumeix el rol de sol·licitant i, en el cas que el projecte sigui subvencionat, el de beneficiària. Els requisits que ha de complir la persona jurídica són els següents: universitats públiques, els seus instituts de recerca i les universitats privades; organismes públics de recerca; altres centres d’I+D amb personalitat jurídica pròpia vinculats a les administracions públiques, o participats majoritàriament pel sector públic; entitats i institucions sanitàries públiques i privades sense ànim de lucre, vinculades o concertades amb el Sistema Nacional de Salut o l’ICS, que desenvolupin tasques de recerca; i empreses i organitzacions empresarials vinculades al contingut del projecte, amb menys de 50 treballadors i amb la recerca o la innovació com un dels seus objectius prioritaris.

En el cas de persones jurídiques cal tenir seu social o domicili fiscal al municipi de Barcelona, o bé a la seva regió metropolitana. En el cas de persones físiques no aplica aquest requisit.

  • Han de tenir seu social o domicili fiscal al municipi de Barcelona, o bé a la seva regió metropolitana.
  • L’IP del projecte ha de ser personal científic emergent. És a dir, que hagi defensat i superat la seva primera tesi doctoral amb posterioritat a l’1 de gener de 2015, inclòs. Aquesta mesura vol promocionar les carreres científiques de personal emergent, és a dir, que ha iniciat la seva dedicació a la ciència fa pocs anys. En el cas que la persona física hagi gaudit d’algun permís de maternitat/paternitat o per cura de familiars de fins a primer grau des de l’1 de gener de 2013 en endavant, el temps d’aquestes cures es podrà tenir en compte a la sol·licitud, podent endarrerir la data límit de l’obtenció de la tesi doctoral el temps complet del permís començant a comptar a 1 de gener de 2015.
  • La persona que adopta el rol d’IP en el projecte, no pot figurar com a IP en cap altra sol·licitud d’aquesta convocatòria.
  • En tots els projectes, es requereix la participació d’una o dues tutores, que han de ser personal científic, i que són qui avalen el projecte i es comprometen a fer el seguiment del mateix durant tot el període de desenvolupament. Aquestes tutores han de ser a proposta de l’IP; en cas de ser dues, han de respectar la paritat de gènere o bé ser dues dones; i han de tenir una vinculació permanent amb un grup d’investigació, centre de recerca o universitat, entre altres requisits.
  • No s’acceptaran canvis en el rol d’IP vinculat al projecte durant el desenvolupament del mateix (ni en el procés de valoració del projecte, ni en l’execució del mateix). Només en casos de força major es pot proposar un canvi d’IP, que ha de ser sol·licitat i resolt positivament per part del Departament de Ciència i Universitats per ser efectiu.

El termini de presentació de sol·licituds és del 3 d'agost al 12 de setembre, ambdós inclosos.

S’entén que el terme “ciència” o “científica” es refereix a totes les branques del coneixement, ja sigui des de les ciències naturals, teòriques i experimentals, fins a les arts i humanitat, passant per les ciències socials o les enginyeries. Des d’aquest punt de vista, els projectes s’han de basar en la recerca de reptes que es puguin englobar dins d’algun d’aquests tres àmbits temàtics, i abordar un dels set reptes específics:

  • A. Salut i benestar a la ciutat
    • a. Densitat de població, habitatge i espai públic
    • b. Benestar social i millora dels serveis públics
    • c. Qualitat de vida en l’envelliment, la infància i/o la joventut
  • B. Economia circular i acció climàtica
    • a. Emergència climàtica i ciutat
    • b. Mobilitat sostenible de persones i béns
    • c. Nous espais i models de consum i producció responsables
  • C. Organització comunitària, democràcia i participació
    • a. Comunitat i participació

Les subvencions tenen una quantia màxima de 60.000 euros per projecte. En cas de ser seleccionats, els projectes seran finançats en la totalitat de l’import sol·licitat, respectant el límit abans esmentat, i condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient.

Es consideren despeses subvencionables aquelles que corresponen indubtablement a la naturalesa de l’activitat subvencionable, i realitzades durant el període d’execució del projecte. Tal com s’indica a la base setena, en el cas de les despeses d’auditoria, així com excepcionalment d’altres degudament justificades, es pot imputar a posteriori de la finalització del projecte.

Despeses directes subvencionables:

  • Despeses de personal. S’inclou el cost laboral del personal implicat de manera expressa en la realització del projecte (inclou el salari i les quotes a la Seguretat Social). El personal pot vincular-se a una part o a tota la duració del projecte.
  • Despeses derivades de la difusió, publicitat, preparació de material didàctic i formatiu, organització de trobades d’experts, congressos, jornades i conferències, tallers, i resta d’activitats de difusió associades a la millor execució del projecte.
  • Despeses de compra de material tècnic o de producció fungible necessari per al desenvolupament del projecte (material d’oficina, reactius químics, plaques de petri, puntes de pipetes, etc.).
  • Despeses de compra de béns mobles inventariables: equipament científic, tècnic i programari informàtic necessari per al desenvolupament de la recerca.
  • Despeses de viatges, inscripció i assistència a congressos, tallers, jornades i conferències vinculades a l’objecte del projecte dels membres de l’equip que ha obtingut la subvenció.
  • Les despeses d’auditoria són despeses subvencionables del projecte, per un màxim de fins a 3.000 euros.

Despeses indirectes subvencionables (no poden superar el 18% del total de la despesa prevista en el pressupost):

  • En persones físiques, els impostos vinculats a la gestió del projecte.
  • En persones jurídiques, els sobrecostos (overheads) vinculats a la gestió de les subvencions.

A més, en aquesta convocatòria es permet la subcontractació de les activitats subvencionades per les persones beneficiàries fins a un màxim del 50% de l’import de la subvenció.

No són subvencionables:

  • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.
  • Les despeses de menjars de treball i manutenció, excepte si es vinculen de manera inequívoca a la celebració d’un congrés, jornada, conferència o taller.
  • Les atencions de caràcter protocol·lari.
  • Les quotes a societats científiques nacionals o internacionals.
  • Les quanties aprovades en el concepte de costos directes d’execució es poden destinar a qualsevol de les despeses elegibles, d’acord amb les necessitats del projecte. En cap cas les variacions poden alterar l’import total de la subvenció, i la seva necessitat s’ha de justificar adequadament en la documentació de seguiment o de justificació.

La sol·licitud per concórrer a la convocatòria 2021 consta de la documentació a presentar següent:

  • Document Bàsic 1: Instància (Annex 1)*
  • Document Bàsic 2: Memòria cientificotècnica del projecte (Annex 2)*. Amb una extensió màxima de 15 pàgines (s’entendrà per pàgina cadascuna de les cares d’un full). Cal utilitzar lletra Times Roman, de mida 11 punts, espaiat senzill. En la redacció d’aquesta memòria cal tenir en compte les implicacions ambientals, socials i la perspectiva de gènere. També s’ha de tenir en compte la no utilització d’un llenguatge discriminatori o sexista. El Document Bàsic 2 únicament ha d’incloure els apartats següents:
    • Resum del projecte (abstract), de 300 paraules com a màxim, redactat en català o castellà.
    • Objectius del projecte (generals i específics) i les preguntes de recerca.
    • Metodologia prevista.
    • Persones integrants del grup de recerca.
    • Resultats esperats de la investigació i detall de què aquests poden aportar a la ciutat de Barcelona un valor, tant pel que fa a la presa de decisions polítiques com per a la vida de la ciutadania i el coneixement.
    • Pla de treball i cronograma de realització del projecte.
    • La incorporació, si escau, de persones físiques o entitats en qualitat de col·laboradores, que puguin contribuir al projecte.
  • Document Bàsic 3: Pla de viabilitat econòmica del projecte (Annex 3)*. Al pla s’ha d’indicar el pressupost general del projecte per a la seva realització, i incloure totes les despeses i els ingressos previstos, així com l’adequació dels recursos demanats a la realitat del projecte.
  • Document Bàsic 4: curriculum vitae de l’IP del projecte (Annex 4)*, amb una extensió màxima de quatre pàgines.
  • Document Bàsic 5: carta d’aval de la o les persones tutores del projecte (Annex 5)*. Aquest document ha d’incloure el curriculum vitae de les persones tutores (amb una extensió màxima de quatre pàgines per CV).
  • NIF de la persona física i / o jurídica beneficiària de la subvenció.
  • (només en el cas de persones jurídiques) Documentació que acredita la personalitat jurídica, així com la seva inscripció en el registre corresponent.
  • (només en el cas de persones jurídiques) Document nacional d’identitat de la persona representant legals de la persona jurídica.

*En el cas de la no presentació d’algun dels Documents Bàsics dins del termini de presentació, la sol·licitud quedarà inadmesa.

Els annexos respectius es posaran a disposició dels sol·licitants una vegada s’obri la convocatòria, a la seu electrònica de l’Ajuntament Obre en una finestra nova.

Els projectes seran avaluats a través d’experts externs, nacionals i internacionals, en els àmbits previstos a la convocatòria, d’acord amb els tres criteris següents, cadascun dels quals s’avaluarà de 0 a 10 i tindrà un pes diferent en la valoració final: la qualitat cientificotècnica (35%), la capacitat d’implementació (35%) i l’impacte social dels projectes (30%).

Per a poder ser adjudicats, els projectes hauran d’obtenir, en la suma total, un mínim de 6 punts sobre 10. A més, si això és compleix, es podran obtenir fins a 0,25 punts addicionals, fruit d’alguna de les següents característiques dels projectes:

  • Si el projecte incorpora una dona en el rol d’Investigadora Principal: 0,15 punts.
  • Si el projecte incorpora com a personal membre de l’equip de desenvolupament de projecte a estudiants de màster, postgrau o personal en situació predoctoral (cursant el doctorat): 0,05 punts per estudiant (fins a un màxim de 0,10 punts).

Aquesta avaluació serà enviada a la Comissió de Valoració, qui farà la proposta de projectes a subvencionar.

La Comissió de Valoració està integrada pels membres següents:

  • El tinent d’alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, o la persona en qui delegui, que exercirà la presidència de la comissió.
  • La gerent de la Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, o la persona en qui delegui.
  • La cap del Departament de Ciència i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona, o la persona en qui delegui.
  • La directora de Recursos de la Gerència d’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, o la persona en qui delegui.
  • Dos membres del Consell Assessor Científic de l’Ajuntament de Barcelona, nomenats pel tinent d’alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat.

Per al desenvolupament correcte de la sessió, també formarà part de la comissió, amb veu però sense vot:

  • L’assessora del tinent d’alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat.
  • Una persona tècnica del Departament de Ciència i Universitats, que exercirà la secretaria tècnica de la Comissió de Valoració.
  • La secretària delegada de la Gerència de l’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat, que exercirà de secretària jurídica de la Comissió de Valoració.

En cas de ser beneficiària de la subvenció, cal presentar en el termini de 10 dies hàbils des de la notificació de la resolució provisional la documentació següent:

  • Tant en el cas de les persones físiques com en el de les jurídiques beneficiàries:
    • Títol de doctorat de l’IP, on aparegui la data d’obtenció.
    • Document de cessió de drets d’imatge de les persones membres de l’equip (annex 6). Autorització expressa perquè l’Ajuntament de Barcelona estigui autoritzat per reproduir i publicar a través de qualsevol mitjà, incloent-hi internet i xarxes socials, la seva imatge i veu, incloent-hi noms, cognoms, rol dins del projecte i entitat de filiació.
    • La realització del tràmit de designació de compte bancari des del portal de tràmits del web de l’Ajuntament de Barcelona, a través d’aquest enllaç Obre en una finestra nova.
  • Només en el cas de les persones jurídiques beneficiàries:
    • Declaració de transparència (annex 7). Les persones jurídiques que esdevinguin beneficiàries han de presentar una declaració responsable de transparència segons el model previst, d’acord amb l’article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, per a subvencions de 10.000 euros o més.

Els annexos respectius es posaran a disposició dels sol·licitants una vegada s’obri la convocatòria, a la seu electrònica de l’Ajuntament Obre en una finestra nova.

Els resultats del projecte s’han de difondre mitjançant un article de divulgació per ser publicat i accessible en obert a través del web municipal, que s’ha de lliurar en un termini de 3 mesos després que s’acabi el projecte, juntament amb un resum de les accions de divulgació derivades del projecte. Aquest article és complementari al lliurament de l’informe cientificotècnic final.

Els projectes subvencionats s’han de divulgar pels canals habituals de l’àmbit científic, així com participar en activitats de divulgació ciutadana, per iniciativa mútua o a proposta de l’Ajuntament de Barcelona en els actes que organitzi, com ara la Biennal Ciutat i Ciència. L’assistència a aquests actes és obligatòria per, com a mínim, un membre del projecte, i forma part del retorn social de l’obtenció de la subvenció municipal.

Als articles científics resultants de la recerca, com també en la participació en qualsevol activitat de divulgació on s’esmenti el projecte, cal indicar que “el projecte ha estat finançat per l’Ajuntament de Barcelona i el Ministeri de Ciència i Innovació en el marc de Barcelona Capital Cultural i Científica”.

Les dades resultants de la investigació es faran públiques utilitzant preferiblement canals de ciència oberta i/o mitjançant el web de l’Ajuntament de Barcelona.

La publicació de les subvencions aprovades es farà al BOPB i al portal de Subvencions de l'Ajuntament Obre en una finestra nova, al web de l’Ajuntament de Barcelona Obre en una finestra nova i Oficina Virtual Obre en una finestra nova.

Per poder comprovar la vostra sol·licitud us caldrà el número de registre i el número de referència del tràmit.

Per a dubtes i aclariments, contactar amb subvencions_ciencia [a] bcn.cat.

Barcelona City Council logo
  • Economia, Hisenda, Promoció econòmica i Turisme
  • Accessibilitat
  • Avís legal