Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.

En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.

Convocatòria de subvencions per a sales de teatre 2025

<-- Torna a la pàgina d'inici

logo_convgeneral_1900x320.jpg

 

Convocatòria de subvencions per a la programació estable d’espectacles d’arts escèniques de caràcter professional de les sales de teatre de la ciutat de Barcelona per l’any 2025

Convocatòria de subvencions destinada a finançar la programació estable d’espectacles d’arts escèniques de caràcter professional (teatre, dansa i circ) per donar suport a les Sales de Teatre de Barcelona. Aquesta convocatòria va dirigida a persones físiques o jurídiques que siguin propietàries o titulars de la gestió de sales de teatre de circuit professional ubicades a la ciutat de Barcelona.

 

1. Informació general de la convocatòria

Qui pot sol·licitar l'ajut?

Poden ser sol·licitants de les subvencions d’aquesta convocatòria les persones jurídiques i físiques que hagin de fer l’activitat prevista per al seu atorgament, amb les particularitats que es descriuen en els següents documents:

- Text de la convocatòria

- Bases de la convocatòria

 

Termini per a presentar la sol·licitud

Del 3 al 21 de febrer de 2025, ambdós dies inclosos.

 

Modalitats i requisits específics

•       Modalitat A: Sales de teatre amb un aforament superior a 400 localitats

         Requisits: 

        •     Ser una sala de teatre amb una capacitat superior a 400 localitats

        •     Formar part del circuit professional de la ciutat de Barcelona

•       Modalitat B: Sales de teatre amb un aforament de 400 localitats o inferior

         Requisits: 

        •     Ser una sala de teatre amb una capacitat de 400 localitats o inferior

        •     Formar part del circuit professional de la ciutat de Barcelona

 

Documentació que cal presentar

La sol·licitud consta de dos documents obligatoris: 

1.     Instància (es tracta d’un formulari online que s’omple un cop s’inicia el tràmit)

2.     Document bàsic 2 (descarrega't aquí el document)

3.     Formulari annex (descarrega't aquí el document)

Atenció: no presentar el document descriptiu del projecte durant el termini de presentació és un error no esmenable, essent la seva omissió motiu de no admissió del procediment de concessió.

 

 

Nombre màxim i incompatibilitats de les sol·licituds

•    Aquesta subvenció és incompatible amb altres subvencions obtingudes, per la mateixa finalitat per part de l’Ajuntament de Barcelona o qualsevol dels seus ens adherits.

•    Tots aquells projectes, iguals o similars, amb els quals l’Ajuntament de Barcelona ja col·labori mitjançant subvenció extraordinària (directa, nominativa, amb o sense conveni) o mitjançant un contracte municipal.

•    Cada persona sol·licitant podrà presentar únicament una sol•licitud de subvenció per a cada espai del qual n’és titular.

 

Requisits i criteris de valoració dels projectes

La puntuació final del projecte resulta de la suma de la puntuació obtinguda en els tres criteris. La puntuació màxima que es pot atorgar als projectes presentats és de 10 punts:  

•     Criteris 1: Continuïtat del projecte i trajectòria (fins a 3 punts)

      •     Es valora recorregut i orientació de la sala, anys en funcionament, equips de gestió i tècnics professionalitzats.

•     Criteri 2: Qualitat del projecte (fins a 4 punts)

      •     Es valora coherència en la programació, excel•lència, risc, singularitat, nous llenguatges, fet a Barcelona, retorn cultural i social, vincles amb l’educació.

•     Criteris 3: Criteris addicionals (fins a 3 punts)

      •     Presència del català, versió original i llenguatge no parlat.

      •     Perspectiva de gènere.

      •     Producció pròpia.

      •     Nombre d’espectacles programats.

      •     Ocupació de la sala.

      •     Pes de la subvencions en el pressupost total de la sala

Puntuació mínima:
En cap cas poden rebre subvenció els projectes que hagin obtingut una puntuació inferior als 5 punts.

 

Dotació econòmica de la convocatòria

La dotació total que es destina a aquesta convocatòria és de 1.000.000 €.

 

Percentatge subvencionable

La subvenció no pot superar el 50% del pressupost total del projecte.

 

Declaració de transparència

Cal presentar la declaració de transparència quan l’import de la subvenció atorgada sigui igual o superior a 10.001 €

 

2. Forma de presentació de la sol·licitud

Enllaç al portal de tràmits

Portal de tràmits de la convocatòria.

 

Forma de presentació de les sol·licituds

Persones físiques i persones jurídiques: telemàticament (obligatori)

Tant les persones físiques com les persones jurídiques tenen l’obligació de presentar les sol·licituds i tots els documents relatius a la Convocatòria per a Sales de Teatre de manera telemàtica.

Atenció: les sol·licituds presentades a través de registre presencial seran excloses del procediment de concessió.

 

Identificació digital vàlida

Identificació de les persones jurídiques

La presentació telemàtica s’ha de realitzar amb el certificat de l’entitat o del representant d’aquesta. En cas que no sigui possible cal presentar un certificat en el que s’indiqui que el representant atorga poders a la persona que realitza la presentació.

 

Identificació de les persones físiques

La presentació telemàtica s’ha de realitzar amb el certificat de la persona física que sol·licita la subvenció.

 

3. Requisits que s’han de complir

En cas d’haver rebut ajuts anteriorment

•    Haver rebut subvenció en anys anteriors pel mateix projecte no limita poder-s’hi tornar a presentar.

•    No és necessari que el projecte hagi estat subvencionat amb anterioritat per poder-se presentar a la convocatòria.

•    Haver renunciat a la subvenció del mateix projecte l’any anterior no limita poder tornar-s’hi a presentar.

 

Requisits que s’han de complir

Els projectes o activitats han de tenir en compte els requisits següents:

•    Que el projecte tingui objectius i finalitats coincidents amb el que s’estableix en aquesta convocatòria.

•    Que les activitats o els serveis complementin no supleixin la competència municipal en aquestes matèries.

•    No és obligatori tenir seu social o delegació al terme municipal de Barcelona. Sí que és obligatori que el projecte es desenvolupi a Barcelona, llevat dels casos en què quedin suficientment acreditades la projecció i la repercussió per la ciutat.

•    Que les activitats que es realitzin siguin sense afany de lucre; en cas contrari han de revertir en les mateixes activitats subvencionades.

•    Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge discriminatori i/o sexista en la seva redacció i fer servir un llenguatge inclusiu i imatges no estereotipades en les comunicacions internes i externes.

•    Que el projecte no sigui igual o similar a altres de la mateixa entitat o col·lectiu amb els quals l’Ajuntament ja col·labori (conveni, subvenció o contractació).

 

Conceptes subvencionables

•    Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica o física.

•    Lloguers: arrendament de béns immobles i béns mobles.

•    Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles.

•    Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria.

•    Material fungible d’oficina: paper, impresos, fotocòpies i altre material d’oficina.

•    Assegurances.

•    Material tècnic o de producció fungible necessari per al desenvolupament de l’activitat.

•    Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l’activitat/projecte, auditoria del projecte (només en el cas que sigui exigida com a justificació d’aquesta subvenció, per un import màxim del 5% del valor del projecte amb un topall de 3.000€).

•    Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció), d’acord amb el Decret d'Alcaldia de Normativa sobre bestretes de caixa fixa i les despeses per dietes, desplaçaments i representació, aprovat en data 8 de juny de 2018 i publicat en data 27 de juny de 2018.

•    Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiària.

•    Les despeses d’amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents:

   -   Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns.

   -   Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades.

   -   Que el cost es refereixi al període subvencionable.

•    Altres despeses que s’indiquin a la convocatòria.

•   Quan s'hagin de fer despeses de més de 15.000 euros (sense IVA) en el cas de prestacions de serveis o lliurament de béns, i per aquelles despeses de més de 40.000 euros (sense IVA) en el cas d’execució d’obres, tal com indica la base 18a, s’hauran d’incorporar tres pressupostos sol•licitats i argumentar el motiu de l'adjudicació en cas de no ser la proposta més avantatjosa econòmicament.

•   La despesa dels serveis externs d’auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu és considerada despesa subvencionable, per un import màxim del 5% del valor del projecte amb un topall de 3.000€.

 

Conceptes NO subvencionables

•    Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.

•    Les despeses en espècie, com el voluntariat o cessió d’espais, entre d’altres, que no tinguin intercanvi monetari.

•    Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles.

•    Les despeses realitzades amb data anterior a l’inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte.

•    Les despeses de productes que poden crear addicció i són perjudicials per la salut segons els organismes mèdics nacionals o internacions, com ara tabac, begudes alcohòliques i altres de característiques similars. 

 

4. Resolució provisional

Publicació de la resolució provisional

Descarrega't aquí la resolució provisional

 

En cas que a la resolució provisional es requereixi documentació

Termini de presentació: del 29 de maig al 12 de juny (inclòs).

Important: us recordem que no presentar la documentació requerida a la resolució provisional pot comportar la pèrdua de la subvenció atorgada.

 

En cas d’estar en desacord amb la resolució provisional

Presentar una al·legació

Motiu: en cas de disconformitat amb la denegació de la sol·licitud o amb la subvenció obtinguda a la resolució provisional.

Termini de presentació: del 29 de maig al 12 de juny (inclòs).

Documentació: cal presentar un document lliure argumentant els motius de l’al·legació i sol·licitant que es reconsideri la valoració.

 

Presentar un recurs

Motiu: en cas de disconformitat amb la inadmissió de la sol·licitud a la resolució provisional.

Termini de presentació: del 29 de maig al 30 de juny (inclòs).

Documentació: cal presentar un document lliure que argumenti i justifiqui la disconformitat amb la inadmissió.

 

Reformulació del projecte

En quins casos s’ha de presentar la reformulació?

En aquells casos en que s’hagi atorgat un import inferior al sol•licitat, sempre i quan aquest fet afecti a l’execució del projecte. Si no es presenta reformulació s’entén que es realitzarà el projecte d’acord amb la proposta presentada a la sol•licitud i es considerarà aquest import a l'hora de valorar la justificació del projecte.

 

Requisits de la reformulació

•     El projecte reformulat ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts en relació del projecte.

•     El projecte reformulat no pot comportar una modificació substancial del projecte que pugui afectar la valoració efectuada d’aquest.

•     L’aportació de fons propis es podrà reduir mantenint, en tot cas, el seu percentatge inicial respecte el total del projecte subvencionat. S’entén per aportació de fons propis els conceptes continguts al punt E i següents del Pla de Viabilitat (Recursos propis de l'entitat, Taquillatge, Quotes d'inscripció, Venda de productes i Publicitat i/o esponsorització i altres).

La reformulació haurà de ser aprovada per l’ICUB. Transcorregut el termini de 3 mesos es considerarà aprovada la reformulació presentada. L’aprovació de la reformulació estableix el nou cost total del projecte subvencionat. En cas d’aprovació de la reformulació, aquesta substitueix la sol•licitud presentada inicialment a efectes de la justificació del projecte.

 

Termini de presentació:

Del 29 de maig al 12 de juny (inclòs).

 

Document de reformulació

Descarrega aquí el formulari de reformulació

 

Mínim realitzat i justificat:

Per a poder considerar complerts l’objecte i la finalitat de la subvenció, s’haurà de realitzar i justificar un mínim del 50% del total del projecte subvencionat, amb la corresponent reducció de la quantia subvencionada. L’incompliment d’aquesta despesa mínima comportarà la revocació automàtica de la subvenció atorgada.

Es considera com a projecte subvencionat el projecte inicialment presentat o bé la seva reformulació aprovada en el cas que se li hagi atorgat un import inferior al sol•licitat.

 

Desviació del pressupost

S’estableix un màxim d’un 20% de desviació pressupostària entre el cost inicialment pressupostat i el cost final justificat de l’activitat subvencionada que no comportarà reducció de la quantia de la subvenció atorgada. L’òrgan competent només podrà aplicar aquest percentatge de desviació si es garanteix que s’han acomplert l’objecte i la finalitat de la subvenció.

 

Auditoria:

S’ha de presentar un compte justificatiu amb informe auditor en els següents casos:

•     Projectes amb import igual o superior a 150.000 euros

•     Subvencions concedides d’import igual o superior a 30.000 euros

 

Forma de presentació de la reformulació

Telemàticament

A través del Portal de Tràmits de la convocatòria.

Per a efectuar aquest tràmit és necessari disposar del número de referència del tràmit que s’indica en el justificant de registre que vàreu obtenir en el moment de presentar la sol·licitud. Té el següent format: 00000000-00.

Designació del compte bancari

1. Persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l’administració

Les persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració poden designar el compte bancari on volen rebre els pagaments que els hagi de fer l’Ajuntament de Barcelona mitjançant alguna de les maneres següents:

•    Telemàticament, amb certificat electrònic de persona física o un altre sistema equivalent de nivell mitjà o superior de seguretat i actuant en nom propi, a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona. Cal emplenar el formulari de designació de compte bancari.

•    De manera presencial a les dependències de la Tresoreria municipal. Cal demanar cita prèvia.

2. Persones jurídiques, professionals de la gestió, entitats i persones físiques obligades a relacionar-se electrònicament amb l’administració

Les persones jurídiques, els professionals de la gestió, les entitats i les persones físiques obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració, d’acord amb el que estableix l’art. 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, poden designar el compte bancari mitjançant alguna de les maneres següents:

•    Telemàticament amb certificat electrònic de representant de la persona jurídica, o certificat de nivell mitjà de seguretat en el cas de persones físiques, a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona. Cal emplenar el formulari de designació de compte bancari.